11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Hoeveel GB airdroppen?

Zoals de titel al zegt hoeveel GB kan ik via airdrop versturen? Ik kon het nergens vinden maar misschien weet iemand hier het wel?

Bijdrager
    KarelWillem

Goede vraag. Ik heb het niet kunnen vinden.

Ik heb wel kunnen vinden, dat de meeste mensen problemen ondervinden met grote bestanden (al boven de 1 Gb).

Bijdrager
    iep

Enige wat ik tot dusver merk is dat hij wel gecapped wordt in snelheid. Ik kom niet boven de 20MB/s uit. Het versturen van grote bestanden zoals de Lion en Mountain Lion installers is geen enkel probleem. Nou heb ik hier wel de defaults write regel uitgevoerd die er voor zorgt dat AirDrop ook via andere netwerkkaarten werkt zoals de gewone gigabit ethernet kaart. Dan hoef ik geen wifi aan te hebben op bijv. mijn Mac Pro.

Bijdrager
    Tim95

Ik heb er eens een blu-ray disc mee overgezet en deze zijn al snel 50GB, het duurder wel een eeuwigheid.

Edit: ik heb het trouwens via ethernet gedaan d.m.v. een terminal command. Via WiFi is het een drama.

Bijdrager
    iep

Tim95: is jouw snelheid dan ook gecapped op 20MB/s ? Ik heb namelijk ook dat terminal commando uitgevoerd:)

Inactief
    Anoniem

Okee, ik wil namelijk de logic installer van mij mbp naar mijn toekomstige mac pro gaan versturen die is 7,5 GB, heb ik daar nog terminal codes voor nodig en zo ja welke?

Bijdrager
    SanderTreur

Ik snap niet waarom ze het alleen maar via Wi-Fi mogelijk hebben gemaakt. Als ik ff een bestandje naar m’n vader wil sturen in de andere kamer kan ik dat niet ff snel via de kabel doen en dropbox heeft ook zijn limieten.

Bijdrager
    Tim95

Ik snap niet waarom ze het alleen maar via Wi-Fi mogelijk hebben gemaakt. Als ik ff een bestandje naar m\’n vader wil sturen in de andere kamer kan ik dat niet ff snel via de kabel doen en dropbox heeft ook zijn limieten.

Ik denk dat dat weer zo’n typische principe kwestie is van Apple.

@Wensink, nee hoor. Deze terminal code was enkel nodig om AirDrop via ethernet te laten werken (bekabeld)

@Iep, niet op gelet maar iets in die trant zal het wel zijn geweest.

Inactief
    Anoniem

@tim95 wat is dan het voordeel dan ethernet?

Bijdrager
    Soulshaker

@ Sander , de kabel versie bestaat al , en al jaaaaaaren .
    http://en.wikipedia.org/wiki/Target_Disk_Mode

Gigabit ethernet kan in de praktijk makkelijk de 70-80MB/s halen .
    Bestanden van enkele GB’s zijn geen probleem.

Daarnaast heb je ook nog de keuzen tussen firewire (target disk mode) dat ongeveer dezelfde snelheden haalt (60-75MB/s)
    En ook thunderbolt geeft die optie , tot zo een 100-110MB/s in de praktijk ( zo snel als de HDD kan)

Airdrop is een leuke gimmick , maar voor grote bestanden ongepast.
    Eerder voor wat doc’s , foto’s en muziek.

Bijdrager
    iep

GbE zit met snelheden rond de 100~110MB/s (dit ivm overhead; met overhead meegerekend zit je op 125MB/s). De uiteindelijke snelheid wordt o.a. bepaald door de snelheid van de schijf en het soort data.

Airdrop werkt prima voor grote bestanden mits je het over het bekabelde netwerk kunt laten gaan. Dan heb je de betrouwbaarheid en vaak ook de snelheid (zeker bij een GbE netwerk) die je nodig hebt. Aangezien dit standaard alleen via wifi werkt is het inderdaad nogal een gimmick maar met dat commando kun je dat “gimmick” er tenminste nog van af halen.

Wat meer info over Airdrop en die defaults write commando die je nodig hebt om het over de kabel te laten gaan vindt je op de volgende link: AirDrop With or Without a Wireless Connection. Ik heb zo’n idee dat Airdrop op lange termijn die dropbox folder in je public folder gaat vervangen (ik bedoel hiermee dus niet iets als dropbox.com!!).

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.