6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Toaster

Hoeveel extra geheugen in mijn Macbook Pro eind 2011?

Ik heb hier een Macbook Pro uit eind 2011.

Processor 2.4 GHz Intel Core i5
    Geheugen 4 GB 1333 MHz DDR3

Ik wil graag het geheugen uitbreiden zodat ik beter met lightroom kan werken.

Het wordt mij echter niet duidelijk met hoeveel GB ik het geheugen kan uitbreiden.
    Volgens de site van Apple tot max 8 GB
    http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL#link1

En volgens de site van Kingston kan het zelfs tot 16 GB
    http://www.kingston.com/us/memory/search/Default.aspx?DeviceType=3&Mfr=APP&Line=MacBook%20Pro&Model=74790&Description=Kingston_System_Specific_Memory_HyperX_Memory_for_Apple_MacBook_Pro_13-inch_(Late_2011)

Wat is waar? Ik zou het jammer vinden om 16 GB geheugen te bestellen en het werkt niet. Of erger nog ik maak er iets kapot mee.

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Baron Van Dedem

16 GB volgens mij en volgens MacTracker. Geen idee waarom Apple er altijd ondergaat zitten, maar 16 GB werkt gewoon.

Bijdrager
    Haike

16 GB en waarom apple altijd minder aangeeft, is omdat ten tijde van het verschijnen van de desbetreffende machine 16 GB nog niet beschikbaar is. En blijkbaar zijn ze te lui om die informatie bij te stellen als die module’s wel op de markt komen. En Kingston KTA geheugen is een goede, ligt er bij mij ook in, (8GB) nooit geen problemen.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Toaster

OK Bedankt allemaal!

Dan weet ik nu wat ik kan gaan bestellen!

Bijdrager
    computer space

Je kunt ook 1600mhz kopen, die is wellicht goedkoper, en eventueel weer makkelijker te hergebruiken in een ander systeem.
    16 werkt gewoon. En 32 misschien ook. Alleen nog geen 16GB modules nu.
    Je kunt ook met 1 van 8 beginnen, dan heb je 10GB.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.