30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    spacefreek

Hoeveel DVD’s (speelfilms) heb je?

Omdat ik zelf een groot fan ben van films ben ik benieuwd naar de mede-maccers, hoeveel DVD’s (originele of gebrande speelfilms) bezitten jullie? En waar halen jullie ze vandaan? Wat zijn je favoriete genres?

Zelf zit ik momenteel op ongeveer 600 films (and counting), waarvan zo’n 2% origineel:P De overige 98% haal ik via usenet binnen.. (alleen retails) :innocent: Voornamelijk actie en comedy films (ook wel animaties en cabaret) en ik bekijk alles het liefste op m’n iMac.

En jullie?

Bijdrager
    Genius

+/- 300, waarvan 50% origineel

Moderator
    unSOUND

Ongeveer 150, waarvan er denk ik zo’n 140 origineel zijn. Dit om de simpele reden dat ik films die ik download nooit op DVD brand…

Geblokkeerd
    Anoniem

Hier op mijn kamer liggen ongeveer 15-20 films, allemaal illegaal:P Als we binnenkort een Blu-Ray-speler gaan kopen, dan duik ik wel een keertje de Free Record Shop in:? .

Bijdrager
    carpebios

speelfilms genoeg, maar niet echt veel dvd’s

Bijdrager
    KarelWillem

Stuk of 300 denk ik. Waarvan een heleboel origineel.

Daarnaast nog een heleboel series en films op HD (als in harddisk).

Bijdrager
    lbarends

1 en die is origineel.

Bijdrager
    Patrock

Ik heb een stuk of 50-60 DVD’s, allemaal origineel. Het grootste deel films, maar ook een stuk of 10 cabaret. Daarnaast heb ik ook de complete DVD set van Friends, ook nog eens goed voor zo’n 30 dubbelzijdige DVD’s.

Gedownloade films brand ik ook eigenlijk nooit op DVD

Bijdrager
    NN.

Ik heb een stuk of 60/70 dvd’s allemaal origneel, verder een stuk of 3 films op mn harde schijf staan, maar zodra ik die beken heb gaan ze weer weg.

Bijdrager
    Lucas

Ca. 200, origineel natuurlijk. Piraterij is een misdrijf weetje;)

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Lucas”

…Piraterij is een misdrijf weetje;)

Ja, Piraterij wel.

Het kopiëren van films echter niet. :wink:

Bijdrager
    spacefreek
    ”KarelWillem”
    ”Lucas”

…Piraterij is een misdrijf weetje;)

Ja, Piraterij wel.

Het kopiëren van films echter niet. :wink:

Dus ik heb al m’n 600 films gekopieerd van originele, die ben ik per ongeluk allemaal kwijt geraakt. Gelukkig heb ik de kopieën nog!:D

Bijdrager
    roy

Dat is toch die ‘loop-hole’ in de Nederlandse wet?

Kopie maken mag, maar verspreiden niet. Dus ook bijvoorbeeld downloaden van usenet is legaal, je download immers alleen. Bittorrent daarentegen is wel fout, je bent bezig met verspreiden.

Bijdrager
    Patrock

Tenzij je de upload uitzet. Maar dat is niet erg sociaal…

Bijdrager
    spacefreek
    ”roy”

Dat is toch die ‘loop-hole’ in de Nederlandse wet?

Kopie maken mag, maar verspreiden niet. Dus ook bijvoorbeeld downloaden van usenet is legaal, je download immers alleen. Bittorrent daarentegen is wel fout, je bent bezig met verspreiden.

Ja maar ruilen via peer2peer is ook weer toegestaan omdat je “ruilt” toch? Of is dat ook weer veranderd.
    In ieder geval is de wetgeving nogal krom:P

Bijdrager
    roy

Uploaden mag niet, want dat is verspreiden…. ruilen dus ook niet.

Bijdrager
    spacefreek
    ”roy”

Uploaden mag niet, want dat is verspreiden…. ruilen dus ook niet.

Ik kan me herinneren dat iemand een keer is vrij gesproken omdat hij P2P uit heeft gelegd als het ruilen van media. Hij is toen niet vervolgd. Maar ik weet dus niet of dat nu nog steeds geldt..

Maar on-topic, hoeveel DVD’s heb je:P

Bijdrager
    n8n

56, maar heb nog bij 2 mensen een bescheiden stapeltje liggen. Ben ook pas net begonnen met kopen daar mijn mams tot voor kort in een videotheek werkte. Al mijn dvd’s zijn origineel op 1 na, maar daar ben ik de disc van kwijt, dus heb ik een image gebrand.

Bijdrager
    Luidspreker

Vijfentwintig dvd’s, daarnaast nog een stuk of 10 op mijn externe HD. De meeste films gooi ik trouwens weg nadat ik ze bekeken heb.

Bijdrager
    Taconew

Ik heb alleen erotische DVD’s origineel, dit omdat dit de enige DVD’s zijn die de moeite waard zijn om nog een keer te kijken…

Bijdrager
    .Robin

stuk of 30 legaal, stuk of 10 illegaal. Ving legale muziek/films veel leuker.:) Maakt m’n kamer ook nog ‘ns ”gezelliger”:)

Bijdrager
    sven-
    ”Taconew”

Ik heb alleen erotische DVD’s origineel, dit omdat dit de enige DVD’s zijn die de moeite waard zijn om nog een keer te kijken…

Ja man…

Bijdrager
    FlorisW
    ”Taconew”

kudos +1

* cover van dvd door moderator verwijderd *

Bijdrager
    Drexciyan

102, waarvan 102 origineel:wink:
    Download nooit films. Al is dat misschien wel beter, want de meeste kijk ik maar 1 a 2 keer.

Heb ook nog een kijkachterstand van 13 dvd’s, dus voorlopig kan het wel ff.

Bijdrager
    spacefreek
    ”Drexciyan”

102, waarvan 102 origineel:wink:
    Download nooit films. Al is dat misschien wel beter, want de meeste kijk ik maar 1 a 2 keer.

Heb ook nog een kijkachterstand van 13 dvd’s, dus voorlopig kan het wel ff.

Heb denk ik een achterstand van ongeveer 400:P

Bijdrager
    spacefreek
    ”FlorisW”
    ”Taconew”

kudos +1

* cover van dvd door moderator verwijderd *

Doe dr. nog maar 1 bij ^^

Bijdrager
    Yannes
    ”Lucas”

Ca. 200, origineel natuurlijk. Piraterij is een misdrijf weetje;)

1 film is ca. 10 euro dus je hebt 2000 euro verspild aan films. Je kunt dan beter een MBP kopen en de films downloaden. :wink:

Bijdrager
    Patrock

Tja zo bekijk ik het nooit eigenlijk. Geef ik die 10 euro niet uit aan een dvd of cd, dan geef ik het wel weer uit aan extra bier en tieten

Bijdrager
    n8n

Alsof een MBP zaligmakend is, en als jij gemiddeld 10 euro voor een dvd betaald doe je iets niet goed, ik betaal echt maximaal 10 euro voor een dvd.

”Patrock”

Tja zo bekijk ik het nooit eigenlijk. Geef ik die 10 euro niet uit aan een dvd of cd, dan geef ik het wel weer uit aan extra bier en tieten

“wat mag het worden?”
    -“doe mij maar €10 aan tieten.”

:’)

Bijdrager
    Patrock

Ja je lacht erom

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.