9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

Hoeveel apps kopen jullie gemiddeld per maand?

Gewoon uit nieuwsgierigheid en omdat de polls op OMT in het weekend altijd zo eenvoudig zijn qua onderwerp.

Ik vraag mij dit al een tijdje af. Hoe vaak mensen nieuwe apps installeren op hun iPhone of iPad, per maand. Betaald of gratis.

Als ik kijk naar mijn eigen situatie dan gebruik ik eigenlijk al een hele periode dezelfde apps. Ik wissel niet zo snel en misschien eens per drie maanden download/koop ik iets nieuws. Niet alle nieuwe apps zijn blijvertjes overigens. Ik heb 40 apps in totaal op mijn iPhone staan en veel gebruik ik niet eens.

Let op! Geen games.

Bijdrager
    tarun

Ik heb 202 apps staan. Daarvan gebruik ik er ongeveer 30 regelmatig.

Nieuwe apps: soms maanden niets, dan ineens een paar echter elkaar.

Bijdrager
    KarelWillem

140 apps (geen games), en daar staan – op vier niet verwijderbare apps na – eigenlijk geen apps tussen die ik niet gebruik.

Komt er vaak wat nieuws bij? Nee.

Bijdrager
    pruus

Eigenlijk hetzelfde verhaal. Eerst veel omdat je zoekt naar die ene app die voor je werkt. Dan steeds minder. Nu af en toe. Je gebruikt immers graag de app die voor jou werkt. En overstappen doen we als men niet graag. Ik kijk nooit naar spellen. Dus dat bespaart een hoop.

Bijdrager
    gipsman

Ca. 150 apps op iPhone, plus nog wat site-iconen. Ongeveer gelijklopend op iPad. Hooguit 10 voor dagelijks gebruik, zowat 20 voor ‘regulier’ gebruik. Meestal aankoop, eenmalig, of subscription. Waarom de niet gebruikte aanwezig blijven, begrijp ik zelf niet goed. Soms is het gedoe om ze terug te halen ( inlog, verificatie,…), soms heb je ze plotseling toch even nodig, of, je had er tenslotte voor betaald 🤒. Nieuwe apps komen nog a rato van ca. 1 of 2 per maand, dus niet meer de gekte van de ‘begindagen’. Meest gebruikt: Safari, Spark (mailapp), Youtube (abo), Day One, Bear, Agenda ( die NL app), de apple Notes app, Airbnb app (werk), allerlei Weer apps (werk), Calendar, Reminders en allerlei radio apps.

Bijdrager
    polansky

Niet heel erg veel.
    Een aantal fotografie apps en wat apps voor het zeilen en autorijden (TomTom).
    De rest zijn allemaal gratis of zijn services of voor het bedienen van apparaten.

Bijdrager
    nnsa

(Te) veel apps op de iPhone / iPad. Ook hier gaat de 80/20 regel op. Ik probeer veel dingen uit en wat goed van pas komt blijft. Die staan op het eerste scherm en de overige apps in volgorde van gebruik op de andere schermen. Wel vervang ik soms een app voor ‘iets’ door een betere.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

200 apps, ik gebruik er 25 redelijk vaak, 25 iets minder vaak, en de rest alleen incidenteel.

Geen games.

En er komt vrijwel nooit iets bij.

Moderator
    Pete.Z

121 apps…..had ik niet verwacht. Stuk of 20 dagelijks in gebruik, de rest regelmatig, ik heb geen apps die ik nooit gebruik op mijn apparaten.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.