8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vanquish

hoesnel moet je mac zijn om met toast 7 en dvd tje te bakken

Ik kan voor een paar euro een 500 mhz G4 upgrade van sonnet krijgen voor mijn G3 B/W.
    Nu heb ik ook nog een ongebruikte dvd brander liggen en wil ik dus weten… is een 500 mhz g4 genoeg om een eigen dvd projectje te bakken ???
    Verder heeft hij al 704 mb ram.

ik wil gewoon nog even met deze machine vooruit tot dat de intelpowermac´s er zijn en daarna hem als servertje opstellen.

Bijdrager
    tw

moet volgens mij geen probleem zijn, check ff sys reqs van toast

Bijdrager
    Deskman

Het lijkt me sterk als dat niet kan…
    Het bakken is geen probleem, maar als je een DVD zelf wil renderen / comprimeren etc dan moet je wel geduld hebben.
    Ach, lees het zelf even na…

Bijdrager
    Nisei

Ik denk niet dat zelf renderen hier aan de orde is. Je G4 kan dit makkelijk aan, tenzij er een bagger trage schijf inzit, wat me sterk lijkt.
    Toast heeft niet veel nodig, het hangt er alleen even vanaf of je die DVD op 4, 8 of 16 speed wilt branden.
    Maar waarom probeer je het niet gewoon? De traffic die we hier genereren kost meer dan die 50 cent die een DVDtje kost.

Bijdrager
    JWB

G4 450Mhz, 1,5GB: DVD’s branden op 8x. Volgens mij hangt het ook af van je brander.

Bijdrager
    ParadoX

je g3 kan die dvd’s zelfs wel branden op op 8x lijkt mij.
    branders hebben toch buffer underun technologie erin dus kan er weinig mis gaan.

Brand eens op 8x, zie je het lichtje op de brander knipperen probeer dan eens 4x.
    Ik zou 16x maar niet proberen want dat trek je niet.

Op die G4 kan het zeker wel. Heb zelf ervaring met een powerbook g4 500 mhz en cube hiervan bakkte ik zonder problemen dvd’s op 8x Ook vanaf een iBook g3 600mhz ging het (al weet ik niet meer hoe snel ik daarmee branden, maar ik vermoed ook gewoon 8x)

Bijdrager
    Petje

De snelheid is sterk afhankelijk van de HD.
    Een 8 speed brander met Bufferunderrun lijkt misschien wel te kunnen branden op 8 speed, maar de buffer protectie zorgt ervooor dat er gewacht wordt op de data op specifieke plaatsen, maar in de praktijk brand je misschien maar op 4 speed.
    De data stroom van een HD kan teveel achterblijven als deze bijvoorbeeld draait op 4500 toeren en een buffer heeft van 1mb.
    Bij vrijwel alle 7200 toeren en snellere schijven, is gebleken dat het branden op 8 speed ook werkelijk deze snelheid opleverd.
    Jou processorsnelheid heeft hier vrijwel geen invloed op, en Toast kan dit prima aan op jou G4.

Bijdrager
    Napsju

Branden op 8x gaat waarschijnlijk toch wel, maar voor Toast 7 heb je wél een G4 of hoger nodig.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.