13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Gast
    Anoniem

Hoelang nog een G4?

mijn probleem is heel simpel: Ik ben G4 fan, vooral Quicksilver.

Nu wil ik een zelfbouw mac maken met de onderstaande specs

Dual G4 1.8
    1,5GB ram
    R9800XT
    (hdd geen idee)

ik denk dat de G4 de 2.0/2.2GHz nog wel gaat redden.
    dus bij de 2.2 upgrade ik nog een keer.

maar hoe zit het nou met OS-X?
    Waneer gaat dat echt 64bit halen?
    Liefste wil ik het maximale uit de G4 halen
    Hoelang kan dat nog?

iemand tips?

Ik vind de G5 niet mooi, of kan G5 in een QS kast?

Bijdrager
    eerdepeer

Misschien een beetje bot, maar waarom stel je in vredesnaam een vraag die niemand uberhaupt zou kunnen beantwoorden. Er is niemand met een glazen bol die je kan zeggen tot waar de G4 zou kunnen. Dus in principe lijkt mij dit een zinloos draadje…..:|

Bijdrager
    iMac-Boy

De koeling van de G5 processor is heel belangrijk (daarom zijn er ook nog geen powerbooks en iBooks in G5 uitvoerig en is de iMac G5 “fluisterstil”), Apple heeft er veel aandacht aan besteed door de G5 Desktops uit te rusten met “vakken” waar de koellucht een bepaalde flow moet volgen, zoiets kun je denk ik niet 12 3 nabouwen. Dus een G5 processor in een G4 kast, denk niet dat dat werkt.

Bijdrager
    TonE

Ik zou die dual 1.8 G4 overslaan, ze presteren nauwelijks beter dan de 1.4 7455 door het gemis aan level 3 cache, een aderlating vooral bij macs met lagere bussnelheden.
    Freescale heeft de 7448 met kloksnelheden vanaf 2 GH aangekondigd met 1 MB level 2 cache, het dubbele van de 7447A. Ik denk dat hierdoor het ontbreken van L3 cache grotendeels wordt gecompenseerd.

Bovendien zijn die huidige dual 1.8GH 7447 upgrade cards overklokt van 1.6 en daardoor niet echt stil te noemen.

Bijdrager
    TonE

Oh ja, 64 bits OS, leuk voor (wetenschappelijke) programma’s om vele GB’s aan geheugen te kunnen adresseren maar niet voor doorsnee mac progjes. Bovendien moet de software ervoor aangepast zijn dus daar zou ik me niet al te druk over maken.

Bijdrager
    japser909

g5 fluisterstil ??? wel is flash animatie gestart ? :? en g4… ehhh denk aan de bussnelheid, echt veel rapper na upgrade zou ie nie worden. G5 is superieur aan de G4 met zijn gigbus… Man die G5 kan juist wel herrie maken 8) niet als je txtverwerkt natuurlijk :wink:

Inactief
    Anoniem

1.8 dual overslaan ?
    deze is wel veel sneller dan een G4
    het enige model dat je echt nooit mocht kopen is de 1.6 single

Bijdrager
    Tomovich

Ben jij diegene die dezelfde vraag op MacFreak heeft gesteld?

Bijdrager
    aToMac
    ”Neo_Piko”

1.8 dual overslaan ?
    deze is wel veel sneller dan een G4
    het enige model dat je echt nooit mocht kopen is de 1.6 single

Lezen… Hij heeft het over een dual 1.8 GHz G4. En die 1.6 single die heb ik, en ik ben het met je eens dat het niet de beste Mac is voor de tweedehands markt, maarja, ik ben er blij mee, en als early adopter heb je nou eenmaal meer kans om een verkeerd model aan te schaffen.

Bijdrager
    scab
    ”aToMac”

en als early adopter heb je nou eenmaal meer kans om een verkeerd model aan te schaffen.

Da’s een waarheid als een koe

Bijdrager
    Rutger1981

Ik heb met mijn G4 Quicksilver een grove fout gemaakt.
    Ik was 20 en wou een goede comp… wat ik mij niet realiseerde was dat er verschillende versies van de QS aangeboden werden… De dingen die bij mij niet klopte waren de Grafische kaart die geen twee schermen kon ondersteunen en dat er geen audio-in te vinden was… daarbij dan nog de herrie dat dat ding produceerd Oi…

Ik ben blij dat apple geen verschillen meer handeerd hierin, uitgezonderd dan de processor en de bus speeds. Wat ik nog wel vreemd eigenlijk is dat ze die front bus speeds niet gelijk trekken naar een update-able hoogte…. BV als je een 1,6 G5 hebt je ook een processor kan aanschaffen (de G5 2,7Ghz) die dan niet wordt belemmerd door de front-bus snelheid…. Ik moet zeggen dat ik niet weet wat het verschil maakt tussen de frontbus speeds… maar het valt wel een beetje op.

Gast
    Anoniem
    ”TonE”

Ik zou die dual 1.8 G4 overslaan, ze presteren nauwelijks beter dan de 1.4 7455 door het gemis aan level 3 cache, een aderlating vooral bij macs met lagere bussnelheden.
    Freescale heeft de 7448 met kloksnelheden vanaf 2 GH aangekondigd met 1 MB level 2 cache, het dubbele van de 7447A. Ik denk dat hierdoor het ontbreken van L3 cache grotendeels wordt gecompenseerd.

Bovendien zijn die huidige dual 1.8GH 7447 upgrade cards overklokt van 1.6 en daardoor niet echt stil te noemen.

hmmm.
    Ik dacht dat die 1.8’s gewoon orginele processors waren ipv overclocks.
    Nu zie ik dat vanaf 2.0GHz weer 1MB L2 cache?
    Maar de dual 1.8 heeft 512KB L2 op de processor, ik bedoel.. dat heeft mijn iBook ook.
    Hij heeft dan zowaar geen L3 cache idd.
    Stilte lig ik niet echt wakker om.

Is er al enig idiee waneer die 2.0 op de markt gaat komen?

*edit > Hij komt op 133MHz bus te draaien

Bijdrager
    TonE

Moeilijk te voorspellen, een wilde gok, 3e kwartaal dit jaar.
    Upgrades gebaseerd op deze proc. eind dit jaar, begin volgend jaar.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.