30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    b4rt

hoelang kan je vooruit met een macbook pro?

hallo,
    ik ben hier nieuw en heb een vraag:
    ik ben van plan een notebook te gaan kopen. nu wil ik deze ook graag voor mijn studie gebruiken.
    deze studie duurt 4 jaar en ik moet er veel photoshoppen en flashen enz.
    mijn vraag is hoelang je eigenlijk met een macbook pro vooruit kan. kan ik hier bijvoorbeeld 4 of 3 jaar mee vooruit en is ie dan nog een beetje snel tegen die tijd?

alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Als Adobe CS3 er nu lekker op loopt… dan doet het dat over 3 of 4 jaar nog steeds.

Bijdrager
    sypie

Ja, de snelheid past zich niet aan. Als er nu een 2GHz processor in zit die alles aan kan dan is dat over 4 jaar nog zo.

Het lang meegaan van een laptopt hangt van meerdere zaken af uiteraard:

*hoe ga je mat je laptop om
    *wil je iedere nieuwe update/versie van alle laatste software
    *ga je in de loop van de 4 jaar meer en meer tegelijkertijd doen met dezelfde hardware

Zo zijn er vast nog wat wedervragen te bedenken. Als je nu doet op een MBP wat je over 4 jaar ook zou doen op eenzelfde apparaat dan kun je die 4 jaar wel doorkomen.

Bijdrager
    QuikCyborg

Ik denk wel dat je hiermee wel een tijdje mee vooruit kan gaan, omdat het gewoon een krachtige Macbook is. En als ik jouw was zal ik nog heel even wachten met kopen, want misschien komt er nog en Upgrade op WWC (of hoe dat evenement van Apple ook heet :P )

Bijdrager
    Brent146
    ”QuikCyborg”

Ik denk wel dat je hiermee wel een tijdje mee vooruit kan gaan, omdat het gewoon een krachtige Macbook is. En als ik jouw was zal ik nog heel even wachten met kopen, want misschien komt er nog en Upgrade op WWC (of hoe dat evenement van Apple ook heet :P )

De WWDC of World Wide Developers Conference. :wink:

Moderator
    unSOUND

In de regel doe je een laptop weg omdat je hem zat bent, of wat anders wilt… en niet omdat hij “op” is. Hoe lang hij dus meegaat kunnen wij je niet vertellen, omdat het helemaal van jezelf af hangt.

Bijdrager
    b4rt
    ”QuikCyborg”

wanneer komt de WWDC dan, ik ben nog niet zo into mac. ik wil graag switchen omdat ik windows zat ben en een stabiel besturing systeem wil. en natuurlijk mooi design ik ben van plan een nieuwe notebook over een maandje te kopen. maar hoewel een mac redelijk wat geld kost ( ben maar student:wink: ) maar het zou idd zonde zijn om er dan een te kopen terwijl er een paar weken later nog een betere komt.

Bijdrager
    Brent146

De WWDC begint 11 juni.

Bijdrager
    b4rt

ok.
    en als ze dan iets aankondigen bijvoorbeeld een nieuwe MBP hoelang duurt het dan voordat dat in NL te verkrijgen is? of verschilt dat per artikel

Inactief
    Anoniem

De dag erna, of zo. Gaat altijd verdomd snel.

Bijdrager
    Brent146
    ”b4rt”

ok.
    en als ze dan iets aankondigen bijvoorbeeld een nieuwe MBP hoelang duurt het dan voordat dat in NL te verkrijgen is? of verschilt dat per artikel

Ik denk ook de dag erna. Of soms kan je hem de dag zelf nog bestellen.

Zo, stel je voor… Steve Jobs: Today, we’re introducing a new line of MacBook Pro’s … We start shipping January 2009:lol: , because the iPhone-team needed some developers of our MacBook Pro-team.

Bijdrager
    nevyn

Nieuwe MBP zijn er volgende week al! Op dinsdag.

Het heeft geen zin om aan te kondigen dat wat er nu in de winkels staat over een paar maanden wordt vervangen door iets veel beters, mooiers en goedkopers…

Bijdrager
    Brent146
    ”nevyn”

Op maandag bedoel je. En niemand weet zeker of ze er komen. Dus…

Bijdrager
    b4rt
    ”nevyn”

Het heeft geen zin om aan te kondigen dat wat er nu in de winkels staat over een paar maanden wordt vervangen door iets veel beters, mooiers en goedkopers…

ik begrijp nooit hoe jullie daar achter komen dat die dingen er tegen een bepaalde tijd zijn, heb je inside information ofzo:P
    maar als het wat je zegt waar blijkt te zijn is dat natuurlijk niet verkeerd!

Bijdrager
    vigrid

Inderdaad, eventjes wachten tot dinsdag (?) of tot de WWDC. Geruchten vertellen dat er toch wat nieuwigheden in de MBP komen (santa rose, LED). Blijven geruchten natuurlijk…
    Om op je vraag terug te komen, ik denk dat unSound een terecht antwoord heeft gegeven. Heb zelf een pb 12″ (ongeveerde dezelfde computer als een MBP maar dan met een g4 processor). Is nu 3j en 2 mnd in gebruik en het blijft een topapparaat qua behuizing en functionaliteit. Eigenlijk kan ik makkelijk 2 jaar verder.
    Dagelijks gebruik is supersnel. Snelheid voor professionele apps is een relatief begrip: kan voor een pro te traag zijn (let wel; zij kunnen investeringen afschrijven), maar voor de meesten onder ons, consumers, semi’s en studenten is snelheid een luxe probleem geworden: computers hebben vandaag de dag nu eenmaal veel power.
    De enige herinstallatie op al die tijd was een bewuste keuze (tiger upgrade).
    Waar je wel op moet rekenen, is een nieuwe battterij na ±2j en is ietwat van een 125€.
    Een tip: de MBP w geleverd met 1 gb RAM en 1 slot blijft vrij: hierin kan 2gb. Spaar en koop je een 2gb latje van een niet-apple merk zoals kingston. Je merkt het verschil in je portefeuille en in je MBP.

Veel plezier met deze parel van een laptop!!

Bijdrager
    b4rt

Ik kan nog wel even wachten met de aanschaf van de MBP, mar het is dus niet zo net als bij windows computers dat de snelheid er na enkele jaren uit is? tegenwoordig zit er in die 17” MBP toch 2 kaartjes van 1 gig? hoewel ik nog niet weet of ik de 15 of 17” moet nemen.

Bijdrager