17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Hoelang gaat jullie accu al mee?

Ik was benieuwd hoe lang jullie accu meegaat!

Eenvoudig op te vragen via Over deze Mac > Systeemoverzicht > Tabje ‘Voeding’

Veelvuldig gebruik, in begin voornamelijk 0-100 / 100-0 gedaan, maar laatste tijd vaak van/op de stroom wanneer ik zelf wil.

Ik heb mijn Macbook nu zo’n 1250 dagen. Gemiddeld gaat mijn Mac 3,5uur mee. Als je simpelweg calculeert zit ik véél op m’n Mac.:-D:nerd:

En dankzij iStat de volgende info:

Gezondheid is tevens te calculeren via de som <Huidige maximale capaciteit> / <oorspronkelijke capaciteit> * 100

Bijdrager
    Brombeer

Een jaar of tien? Maar het is dan ook wel een 54Ah.

Bijdrager
    SunKeeper

Iets meer info kun je met coconutBattery opvragen:

Bijdrager
    Afroman

Dat is toch zo gigantisch afhankelijk van wat je doet?

Als ik aan het notuleren ben dan kan die zo meer dan 6 uur mee. Als ik in After Effects of iets anders heftigs aan het doen ben dan gaat die binnen 3 uur de pijp wel uit.

Bijdrager
    mowat

Zit in Macbook zwart 2006 , dus zo’n 10 jaar. Telkens zo’n 3 of 4 uur.

Je vraag is natuurlijk wat onduidelijk. In de titel vraag je : “Hoe lang gaat jullie accu AL mee “? Dus hoeveel jaren zit hij al in je toestel.
    En dan is je eerste zin “Ik was benieuwd hoe lang jullie accu meegaat ? Dus hoe lang gaat hij na opladen telkens mee.

Bijdrager
    vanquish

4,5 jaar
    770 cycles, health 67%
    Jou accu doet het dus aanzienlijk beter.

Bijdrager
    Unlock32

4,5 jaar
    654 cycles, health 77%

Bijdrager
    Targaryen

Wanneer mijn laptop volledig is opgeladen, gaat hij op een schooldag ongeveer 7 à 8 uren mee (met aangepaste instellingen). Bij gewoon gebruik haal ik er meestal een vijftal werkuren uit voor ik ‘m aan de lader moet hangen. Het is een MacBook Pro (2012) die anderhalf jaar oud is. Valt dus goed mee, gok ik.

Geblokkeerd
    Anoniem

2,5 jaar oud.

Bijdrager
    SunKeeper

75 cyclussen in 2,5 jaar? Ik dat dat ik er weinig draaide met 72 in een jaar.

Als je drie jaar met je Mac doet zou je er 333 moeten draaien om aan de 1000 te komen. Je zou dan boven de 80% health moeten blijven in die periode, zoals Apple belooft.
    Maar met de huidige batterijtijden van 8-10 uur is dat niet te doen, dan heb je er een dagtaak aan.

Bijdrager
    pim939

3,5 jaar oud

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

464 cycli in 2 jaar, gekocht in november 2013.

Bijdrager
    Dommel

Macbook Pro early 2011+ SSD

Wordt sinds februari 2015 alleen nog maar gebruikt als “desktop” mac. Ligt sindsdien constant aan de lading en extern scherm eraan. Bluetooth toetsenbord en trackpad maken het geheel af.

Zelf gebruik ik sinds eind januari 2015 een Macbook Pro 2012. Zelf SSD upgrade + extra RAM geheugen.

Nu heb ik nog wel een vraag..
    Er staat onderhoud vereist. Is dat nou ook nog nodig aangezien hij toch dag en nacht aan stroom ligt?

Bijdrager
    Delta

Onderhoud vereist heeft er bij mij zeker 2 jaar gestaan zonder problemen.

Mijn MBP is van augustus 2009, 3 jaar later ben ik voor het eerst gaan kijken naar de batterij status. Door de jaren heen zie je toch een mooie vermindering in capaciteit. Afgelopen jaar heb ik er (toen de laptop 6 jaar oud was) toch maar een nieuwe accu in gezet omdat ik de laptop op locatie moet kunnen gebruiken en daar is niet altijd stroom.

Bijdrager
    Dommel

En hier de accu van mijn Macbook Pro 2012

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb mijn MacBook, die ik weinig gebruik, sedert 2007, dus bijna 9 jaar.
    Cycle Count 98 (ik gebruikte meestal de netadapter)
    Condition: Normal
    Amperage: -2161 (vind ik vreemd)
    Voltage (mV): 11962
    RestartAfterKernelPanic: 157680000 (vind ik vreemd)

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap ook niet wie verzonnen heeft om in Systeeminformatie te gaan kijken, want met de meeste informatie kun je niets. Ik begrijp de waardes zelf ook niet allemaal.

Je kunt beter met Battery Health of coconutBattery de informatie opvragen, een stuk begrijpelijker.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.