26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Sintangel

Hoelang gaat 1 batterij mee

Zit nu toch echt sterk te twijfelen of ik strax niet een Powerbook ipv een Ibook 12″ te kopen Wat ik me me nu afvraag hoeveel scheeld dat in batterijtijd of heeft de Powerbook een sterkere accu erin zitten ?

En zijn er mensen die kunnen posten hoelang hun laptopje meegaat met normaal gebruik. 8)

Bijdrager
    Granny Smith

wel een ibook zou normaal gezien 1 uur langer op battery kunne werken

ik heb onderstaande PB (zie mijn signatuur)

ik kan meestal 3u50 werken (hiervan is ruim de helft met Airport aan… iTunes staat ook vaak op)

als ik airport slechts een halfuurtje gebruik en voor de rest gewoon wat files edit (tekstverwerking, programmeren, lezen van files,…) dan haal ik gemakkelijk 4u30 (das bijna wat Apple voorspelde ;))

als ik game (UT2004, Call of Duty,…) dan zou ik 2 uur kunnen gamen (vermoed ik… meestal game ik 1 uur en dan surf ik nog een uurtje en zet ik iTunes op en dan is de battery nog niet leeg… nog zo’n 10-20% over)

verdere details: Bluetooth staat altijd af… Airport enkel op als Mail, MSN of Safari ook wordt gebruikt (nadien zet ik hem steeds af)… scherm voor de helft gedimd

Bijdrager
    Dorkiban

De max tijd van mijn PB 12” 1.5 ghz (maandje oud) is 4 1/2 uur. Scherm half, BT en Airport altijd aan…

Bijdrager
    HSL

de batterij van mijn 12″ (1Ghz powerbook) gaat als ik geluk heb 40 minuten mee.. en dan heb ik wel veel open .. airport, indesign en photoshop mail safari terminal ichat adium itunes en scherm niet gedimd.

binnenkort mijn batterij maar es resetten.

HS-L

Bijdrager
    Buzz

Volgens Apple’s Tech Specs van de iBook en de PowerBook hebben de 12″ modellen dezelfde batterijcapaciteit (50 Watt-uur). Alleen de iBook doet er volgens Apple tot 6 uur mee, en de PowerBook tot 5 uur. Volgens mij haal je die tijden wel als je de BlueTooth en Airport uitschakelt en de schermhelderheid flink laag instelt. En vervolgens weinig of niks ermee doet…

Ik haal op mijn PowerBook 12″ wel zo’n 4 uur bij normaal gebruik en 3 uur bij vrij intensief gebruik.

Bijdrager
    Dbakker

Precies, ook mijn iBook gaat ook zo’n 3 a 4 uur mee.
    Maar dat beestje is alweer ruim tweeeneenhalfjaar oud en wordt dag in dag uit gebruikt… :P
    In het begin haalde ik gemiddeld 4 a 5 uur met airport aan.

Bijdrager
    huinkroese

Dat resetten van de batterij… hoe werkte dat ook al weer?

Bijdrager
    Dbakker
    ”huinkroese”

Dat resetten van de batterij… hoe werkte dat ook al weer?

zie o.a. hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=502804&highlight=resetten+batterij#502804

:wink:

Bijdrager
    Sintangel

Dus voor mobiliteit is een ibook stukken beter :roll: Hij gaat tenslotte volgens jullie bevindingen 1 uur langer mee.

Bijdrager
    Granny Smith

jep… en hij is ook steviger!!!

Maar… is dit uw enige PC/Mac… ? ja? Zal een iBook dan wel krachtig genoeg zijn? of is het gewoon een 2de computer om mee tenemen? dan is de ibook perfect!

Bijdrager
    basiel

mijn pb gaat ook makkelijk 4uur mee als ik zit te programmeren met airport aan ook bijna 4 uur hoor

Bijdrager
    Sintangel

Heb nu een Amd 64 3000+ laptop maar dat ding is lomp dik maakt veel lawaai. Als ik hem meeneem sleep ik gewoon 5 kilo mee :cry: . Heb nu een aantal keren gewerkt met een ibook en het heeft zoveel voordelen kan ik strax op me bureau met 2 laptops tegelijk werken :lol:

Bijdrager
    Buzz

Zowel de iBooks als de PowerBooks zijn ideale laptopjes. Je moet natuurlijk zelf beslissen of je meer geld wil uitgeven voor de extra’s van de PowerBook. Ik zou die batterijduur alleen sterk laten meewegen in je beslissing als je weet dat je regelmatig langere tijd geen stopcontact in de buurt hebt.

Bijdrager
    Effytje

ik heb onlangs een powerbook g4 gekocht maar de batterij als ik hem een hele nacht oplaadt en als hij dus op 99% sta geeft weer dat hij maar 2u33min meegaat en de batterij gaat inderdaad maar zo lang mee. Is dit normaal, ik heb bij energiestand alles op automatisch staan en bluetooth staat af.
    Moet ik ermee terug naar de winkel gaan om te lagen of kan dit nog aan enkele andere instellingen liggen

groetjes evy

Bijdrager
    Sintangel

Ik heb hem gister gehaald en met Airport aan haal ik 4,5 uur volgens de batterij instellingen.
    Heb gister natuurlijk meteen heel de nacht gewerkt op me ibookje 8) van 22.30 tot 02.00 en vanmorgen ook nog ongeveer 45 min dus bijna 4,5 uur :evil: heb ook nog RTCW ET en 2 gb gecopyeerd wireless naar me ibookje remote op me windows 2003 server gewerkt echt een super machine en het toetsenbord typt zo lekker

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Hey Evy

Ik denk dat het vrij normaal is dat hij maar een uur of twee en een half meegaat. Het ligt er ook aan wat je aan het doen bent, welke programma’s openstaan en of je helderheid van je scherm niet op maximum staat (dat is wel het meest energieverslindende element). Ik kom ook maar een goeie twee en een half uur toe met één batterij.
    Of hebben we allebei een probleem?
    Graag hulp van iemand die er meer van weet!!

Bijdrager
    Ijope

in tiger gaat er vet veel veranderen i.v.m. de energiestanden van de books
    maar een goed 2 uur en 3 kwartier is niet vreemd bij mij powerbook 400mhz

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Zou Tiger écht zoveel verschil maken qua energie? Hoe weet je dat eigenlijk?
    Zou wél fijn zijn als mijn ibook nét iets langer kon doen met één batterijtijd.

Bijdrager
    Petje

Bij mijn weten zijn de accu’s nagenoeg gelijk, maar een ibook heeft een kleiner scherm dan een powerbook.
    Aangezien het scherm de meeste energie opslokt is het dus verstandig als het je gaat om de batterijduur om een ibook te nemen.
    Maar ik vind zelf mijn powerbook een stuk prettiger om mee te werken.
    Ik heb zelf altijd een teveel “plastic” gevoel bij een ibook, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Bijdrager
    Joost Krul

:( mijn batterij wil niet meer! Ik laat hem op tot osx aangeeft dat hij helemaal is opgeladen (96%) en vervolgens geeft hij aan dat hij maar 2uur en 10 minuten mee gaat !!?? Hij is een jaar oud, ik mag aannemen dat mijn batterij het dan nog wel 4 uurtjes moet volhouden niet? Is er iets aan te doen?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Mijn probleem is met Tiger opgelost. Heb terug een goeie 3 en een half uur met één batterij.

Bijdrager
    Joost Krul

Ik hoef toch geen Tiger aan te schaffen om van mn probleem af te komen? Hoop ik….

Bijdrager
    Joost Krul

Heeft iemand nog een idee waar het snel op raken aan kan liggen? Of moet het op kalibreren gewoon helpen?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

nope geen idee. Trouwens: heb ook al gemerkt dat Tiger het probleem ook niet echt oplost. Wachten op een battery-update dan maar…

groetjes

Bijdrager
    Oortjes

Met mijn ibook heb ik de maximale tijd behaald van 6 uur!!!!!
    dat echter alleen maar met surfen, emailen en schrijven in Word.
    Ik surf dan dus wel draadloos via de airport.

Gemiddeld haal ik makkelijk 3 á 3,5 uur met mijn accu. Heb mezelf wel aangeleerd om een ‘volle’ accu helemaal te gebruiken totdat OSX een waarschuwing geeft dat ik nog maar 5 minuten heb om af te sluiten.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dank je wel oortjes! Heb mijn ibook een keertje helemaal afgeladen en daarna weer helemaal opgeladen. Nu gaat ie plots weer veel langer mee.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.