20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Hoe zorg ik dat folders bovenaan in de finder komen?

Er was in SL en eerder de mogelijkheid om de Finder instellingen aan te passen (finder->pakketinhoud->… .. ****plist.string) en dan is het zo dat folders altijd bovenaan in de finder worden getoond en niet tussen alle bestanden.

Is het mogelijk om die functionaliteit terug te brengen naar Mountain lion want met zoveel bestanden dat ik heb wordt het best onoverzichtelijk.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Zet in Finder de optie “Sorteren Op” op “Soort”. (Te zien op de afbeelding hieronder. (Engelse versie OS X ML.))

Bijdrager
    Vilscon

Ja, maar als ik wil sorteren op grotte staat alles door elkaar. Ik wil, ongeacht de manier van zoeken, standaard dat mappen bovenaan komen (zoals bij Windows)

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als ik sorteer op grootte staan de mappen standaard bij elkaar (Wel helemaal onderaan, maar je kunt scrollen!).

Bijdrager
    dahar

Probeer TotalFinder eens, die heeft een optie om alle folders bij elkaar te houden, en nog veel meer handige functies trouwens.
    Kost wel geld maar je hebt een proefperiode.
    Succes.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Blackvibes op 03 september 2012

Ja, maar als ik wil sorteren op grotte staat alles door elkaar. Ik wil, ongeacht de manier van zoeken, standaard dat mappen bovenaan komen (zoals bij Windows)

Dat gaat niet in de Finder.

Bijdrager
    Vilscon

In de finder van Mountain Lion, of de Finder algemeen? Want er staan veel tutorials op Google, maar die zijn al enigsinds verouderd (2008-2010) en wat ze doen kan ik niet vinden.. Dus het kan of heeft teminste gekund.

Bijdrager
    Vilscon
    dahar op 03 september 2012

Probeer TotalFinder eens, die heeft een optie om alle folders bij elkaar te houden, en nog veel meer handige functies trouwens.

Kost wel geld maar je hebt een proefperiode.

Succes.

Probeer ‘m nu. Ziet er slick uit.

Bijdrager
    iMad

Bijdrager
    fred44nl

en wat denken we dan van Forklift ??
    kan ook heel veel meer dan Finder, o.a. dual pane, oftewel 2 venters naast elkaar.

Bijdrager
    Sascha

Ik gebruik daar het gratis XtraFinder voor. Deze voegt ook tabs aan Finder toe en nog veel meer…

Bijdrager
    Sanjeev
    Sascha op 03 september 2012

Ik gebruik daar het gratis XtraFinder voor. Deze voegt ook tabs aan Finder toe en nog veel meer…

Handig! Thanks

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In de finder van Mountain Lion, of de Finder algemeen?

In Mountain Lion weet ik het niet (daar heb ik nog amper mee gewerkt en het staat niet op de computer die ik nu gebruikt) maar in elk geval tot en met Lion kun je de mappen niet bovenaan krijgen in de Finder zonder kunstgrepen uit te moeten halen.

Bijdrager
    fred44nl
    Jakko op 03 september 2012

In de finder van Mountain Lion, of de Finder algemeen?

In Mountain Lion weet ik het niet (daar heb ik nog amper mee gewerkt en het staat niet op de computer die ik nu gebruikt) maar in elk geval tot en met Lion kun je de mappen niet bovenaan krijgen in de Finder zonder kunstgrepen uit te moeten halen.

wat dit betreft, is er niks veranderd in ML.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat vermoeden had ik ook al, maar ik kon het zo snel niet zeker weten:)

Bijdrager
    Portnull

@iMad: Ik zie dat uitgebreide weergavescherm niet, maar deze:

Hoe krijg je die knop onderaan te zien om je keuze voor alle mappen te laten gelden?

Bijdrager
    Portnull

Ik geloof dat de standaardkeuze niet ingesteld kan worden als Column View gebruikt. Suf hoor…

Bijdrager
    iMad

Klopt wil niet in Column View:sad:

Bijdrager
    Portnull

Het is minder erg dan ik dacht, want de ?J-instelling van de mappen in de Sidebar worden meegenomen in alle onderliggende mappen. Dus je hoeft alleen die paar mappen aan te passen et voilá!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die instellingen worden alleen meegenomen als je die onderliggende mappen opent vanuit de map die je aangepast hebt. Als je een map rechtstreeks opent heeft hij de standaardinstellingen, behalve als ze je voor die map hebt verandert.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.