5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    OSXHIHI

Hoe zorg ik dat Aliases werken binnen Dropbox?

Hi iedereen,

Ik probeer aliases te laten werken op Dropbox, maar mijn twee Macs hebben allebei een verschillende gebruikersnaam. Dus de aliases maak komt ie op de andere Mac als een raar wit bestand te staan. Symlinks gebruiken werkt ook niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast vriendelijk dank.

Bijdrager
    tarun

Aliassen zijn een echt Mac-ding. Ik verwacht dat die op Dropbox niet werken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Hier een artikel uit het `Dropbox help center :

As of mid-2019, Dropbox no longer follows items outside of your Dropbox account that are linked to by a symlink.

Bijdrager
    Tegenwind

In een alias wordt naar mijn weten altijd het volledige pad gebruikt. Als je op de ene computer dus een symlink probeert te openen die een padverwijzing heeft naar de homefolder van de andere computer, dan gaat dat helaas dus niet werken.

Je zou dan dus een locatie moeten gebruiken die niet aan variabelen onderhevig is, zoals bijv. /Users/Shared. Of je moet de naam van de homefolder op één van de computers aanpassen zodat dit op beide gelijk is.

@EagerB0bNerd – Wat ze daar bedoelen is dat als je een symlink hebt in je dropbox naar een bestand buiten je dropbox, alleen de symlink file wordt gesynchroniseerd en niet het gelinkte bestand. Zolang het ‘doel’ bestand dus maar op beide computers op dezelfde locatie bestaat, zou het in principe moeten werken.

Bijdrager
    Shmoo

Nee. Appels en peren. Wat hier gevraagd wordt is niet wat Dropbox doet, klaar.

Als mensen zelf willen klussen met dit soort dingen is dat prima maar daar willen ze bij Dropbox niet tussen zitten of onderdeel van uitmaken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.