9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Hoe zoekt de iPhone 3G verbinding met internet?

2 Maanden geleden ben ik overgestapt van een PC naar een iMac en sinds donderdag ben ik van een Nokia N73 naar een iPhone 3G gegaan. Net zoals de iMac, helemaal geweldig! Dat scherm van de iPhone werkt niet goed, het werkt perfect!!
    Alleen heb ik wel een vraag via welke weg de iPhone verbinding zoekt met het internet.

Het abonnement wat ik nu heb, is nog van m’n oude N73. Hier zit dus geen Web ’n Walk bij maar ik kon/kan wel via GPRS op internet. Dit deed ik bijna nooit want dat is zo traag. Bij het instellen van de iPhone heb ik ook een wachtwoord moeten invoeren van m’n wireless router.
    Ik dacht, laat ik T-Mobile eens bellen. Die zullen me vast kunnen uitleggen via welke weg de iPhone het internet op gaat…. De dame aan de andere kant van de lijn wist niet zo goed wat ik bedoelde en zei dat het altijd via GPRS ging maar dat zou betekenen dat ik altijd en overal het internet op kan maar dat is niet het geval. Youtube filmpjes kan ik altijd bekijken maar internetten niet.
    Nu vraag ik me af via welke weg de iPhone verbinding zoekt met internet. Is dat via de router of via GPRS?

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    MacSjon

Je iPhone zoekt altijd de snelste verbinding met internet

ben je thuis zal deze via je WiFi verbinding gaan. Ben je onderweg zal het UMTS (3G) of EDGE (2G) zijn maar dat ligt er weer net aan wat beschikbaar is.

Als je eenmaal een T-mobile abo hebt van de iPhone kun je ook nog eens bij (bina) alle hotspots inloggen en zo weer gebruik maken van je WiFi verbinding welke sneller zal zijn dan 3G

Bijdrager
    Doney

Heb je een 3G icoontje linksbovenin staan (lijkt op deze: ), dan is het via 3G.

Heb je een rond stipje linksbovenin staan (lijkt op deze: ), dan is het via GPRS.

Heb je een airport icoontje linksbovenin staan (deze: ), dan is het via je wifi netwerk.

Bijdrager
    BoraTDI

Dank je wel zeg!!! Ik schakelde net Safari in en toen sprong het icoontje van 3G naar het airport icoontje. Wel jammer dat ze me dit niet bij T-Mobile kunnen vertellen…..
    En het weer en de aandelenkoersen, via welke lijn gaat dat? En het binnenhalen van de kaarten voor GPS?

Bijdrager
    Doney

Zoals hierboven al gezegd, hij kiest automatisch het snelste netwerk.
    Maar je kunt het aan het icoontje zien op dat moment;)

Bijdrager
    Afroman

Zorg er wel voor dat data-roaming in het buitenland uit staat. Dan kost het 12 euro per MB. Dat is echt niet fijn thuis komen.

Bijdrager
    TypeWriter

en als je met de trein gaat kun je Wifi beter uitschakelen, en dus alleen 3G / GPRS gebruiken. Op sommige stations pakt ie automatisch een ‘publieke’ Wifi router en dan mag je vervolgens je username en wachtwoord intypen.

Heb het al een paar keer geprobeerd met T-mobile, maar OF het werkt helemaal niet OF het kost zoveel tijd om aan te loggen via Wifi, dat je trein voor je neus weg rijdt.

Idee een 10, uitwerking een 3!

Bijdrager
    TypeWriter

Ik zag dat iPhone OS 3.0 de mogelijkheid biedt om automatisch in een Wifi AP aan te loggen.

De vlag kan uit, kun je eindelijk eens van die T-mobile en KPN AP’s gebruik maken.

Bijdrager
    ctxppc
    ”BoraTDI”

Dank je wel zeg!!! Ik schakelde net Safari in en toen sprong het icoontje van 3G naar het airport icoontje. Wel jammer dat ze me dit niet bij T-Mobile kunnen vertellen…..
    En het weer en de aandelenkoersen, via welke lijn gaat dat? En het binnenhalen van de kaarten voor GPS?

De iPhone is een soort UMPC met telefoonmogelijkheden, het heeft een (geavanceerd) besturingssysteem. iPhone OS (besturingssysteem van de iPhone) is gebaseerd op Mac OS X (besturingssysteem van de Mac).

Nou wat ik wil zeggen is dat de iPhone één actieve internetverbinding heeft (de snelste) en dat het besturingssysteem dat deelt over ALLE programma’s, inclusief die daar die je noemt, net zoals op de computer.

En… T-Mobile kent er ofwel niets of weinig van ofwel doen ze zo advertenties zodat je Wi-Fi niet gebruikt zodat je een beter abo nodig hebt en zo :money: … Let op bij aanbieders!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.