13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Hoe zit het met MSOffice 08?

Hallo
    Lang niks meer over gehoord, maar hoe zit het momenteel met MS Office 2008? Ik kan het namelijk voordelig aankopen via school. Ik vraag me dus af of het op mijn alu iMac 2.4 GHz en 2 GB met OS 10.5.5 een goede keuze is en of ik toch nog altijd beter 2004 erop laat. (Ooit eens een proefversie geïnstalleerd en die gooide al mijn fonts overhoop waardoor InDesign docs de gebruikte fonts niet meer vonden -> knap vervelend.)

Bijdrager
    IT2Be

Ik vind Office 2008 nog steeds geen snelheidswonder maar 2004 was een drama na de upgrade naar 10.5/intel.
    Als je Office dus wilt gebruiken dan raad ik je aan 2008 te kopen…

Bijdrager
    petervl57

MS office 2008 werkt inmiddels stabiel onder leopard. Ik heb 2004 er nog naast, omdat ik van tijd tot tijd met spreadsheets moet werken, waarbij VBA-macro-ondersteuning nodig is. Dat heeft 2008 niet (zal wel volgens microsoft in een volgende versie gaan terugkeren). Verder werkt het inmiddels prima en gebruik ik 2004 dus nauwelijks meer. Als je er via school goedkoop aan kunt komen…? gewoon doen.

Bijdrager
    SPQR

Hier nog een tevreden gebruiker van Office 2008 8)

Loopt om een Macbook met 10.5 en een iMac, ook met Leopard…

Bijdrager
    Cornworld

Bij mij ook geen problemen. Behoorlijk beter geworden wat betreft snelheid en vormgeving. Geen pages helaas maar daar tegenover staat dat je volledig uitwisselbaar bent. Iets dat met pages en numbers nog steeds niet mogelijk is.

Bijdrager
    Geedee

Dan zal ik het maar kopen hé.

Bijdrager
    PretPedKadet

Ja afgezien dat VBA afwezig is (wat bij mijn statistiek erg onhandig is) vind ik Office 2008 een goed programma pakket. Zeker als het voordelig is.

Bijdrager
    G-Force

Office 2008 is bij mij gewoon stabiel, opstartsnelheid mag nog wel iets beter maar het is nu ook weer niet dramatisch ofzo.:)

En als je het goedkoop via school kunt krijgen, waarom ook niet.

Bijdrager
    petervl57
    ”Geedee”

Dan zal ik het maar kopen hé.

Lijkt me een goede conclusie…

Bijdrager
    PretPedKadet

laat maar weten wat je er van vind, misschien handig voor toekomstige twijfelaars die zich in jouw situatie bevinden…

Bijdrager
    Geedee
    ”petervl57″

Ik heb 2004 er nog naast,

Ik kan dus 2008 netjes installeren en 2004 gewoon laten staan? Geeft dat geen conflicten en neemt 2008 de prefs (van bv entourage) over?

Bijdrager
    Erik Joling

Word 2008 heeft er op mijn werk grote moeite mee om documenten die op een (afp-) server staan te openen (gaat nog) en daarna de wijzigingen te bewaren (gaat niet). Word meldt dat het niet gaat, en de verbinding met de server valt weg. Na herstel van de verbinding blijkt het originele document verdwenen te zijn!
    Maar als je niet via een server werkt, dan gaat het minstens zo goed als Word 2004 (die heeft weer een disk full bug).

”Geedee”

Ik kan dus 2008 netjes installeren en 2004 gewoon laten staan? Geeft dat geen conflicten en neemt 2008 de prefs (van bv entourage) over?

Ik heb ze ook naast elkaar. En het zijn en blijven gescheiden werelden. Zo gescheiden dat sommige Worddocumenten Word 2004 openen, en andere Word 2008.

Het blijft behelpen…

Bijdrager
    Geedee
    ”PretPedKadet”

laat maar weten wat je er van vind, misschien handig voor toekomstige twijfelaars die zich in jouw situatie bevinden…

Wat een ramp … Het installeren verliep vlot en alle Office-apps startten netjes op, maar na het installeren van update 1 liep het al mis. Geen enkel Office-prog startte nog op. Het bleef voortdurend steken in het venster met de vraag of ik wilde checken naar updates. 75 keer opnieuw geprobeerd (iets minder), herstart voor en herstart na, niets aan te doen, de updates strooiden telkens roet in het eten. Heb het er weer definitief afgegooid en werk nu weer netjes met 2004.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.