30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:

Bijdrager
    Doulos

Hoe zit het met de levensduur van een batterij?

Via de handige applicatie coconut Battery kreeg ik de volgende info over de status van mijn batterij. Mijn Macbook is in mei vorig jaar aangeschaft. Klopt de “slijtage” aan de batterij een beetje met wat normaal is?

Bijdrager
    noxius

Wat is je computer oud….. 24435 Months

:P

Bijdrager
    KarelWillem

Wat wil je horen? Er is eigenlijk geen zinnig woord over te zeggen.
    6% ‘slijtage’ in 8 maanden klinkt mij als normaal in de oren. 0% zou mooier zijn ja. :wink:

Bijdrager
    Esquare

6% in 8 maanden is onwaarschijnlijk goed. Niet zelden gaat er in een jaar meer dan 20 procent verloren.

Als je trouwens even op coconut zoekt, vind je nog wel een draadje of twee, drie en twintig over batterijen. Eet je hart uit, zou ik zeggen. :)

Edit: typo

Bijdrager
    Brainiac

Er loopt hier inderdaad al ergens een topic waar je dit kan posten en kunt vergelijken met de andere Macs hier op het forum.:)

Bijdrager
    jasper050

Misschien kan ik mijn vraag ook wel even in dit draadje kwijt.

Ik heb een nieuwe intel Macbook batterij duur is volgens Apple ca 6 uur maar dan moet je er niks mee doen neem ik aan.
    Als ik draadloos aan het internetten ben met gebruik van de mighty mouse en iTunes draaiend is dan een batterijduur van een kleine 2 en half uur normaal?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind een duur van 2 1/2 uur niet normaal nee.
    Mijn iBook G3batterij ging beduidend langer mee.

Bijdrager
    Brainiac
    ”jasper050″

Misschien kan ik mijn vraag ook wel even in dit draadje kwijt.

Ik heb een nieuwe intel Macbook batterij duur is volgens Apple ca 6 uur maar dan moet je er niks mee doen neem ik aan.
    Als ik draadloos aan het internetten ben met gebruik van de mighty mouse en iTunes draaiend is dan een batterijduur van een kleine 2 en half uur normaal?

Je moet natuurlijk je helderheid wat lager zetten, op laag verbruik werken en je bluetooth uitzetten. Dan zul je wel in de buurt moeten komen van die 6h.

Bijdrager
    renzebrems
    ”Doulos”

Via de handige applicatie coconut Battery kreeg ik de volgende info over de status van mijn batterij. Mijn Macbook is in mei vorig jaar aangeschaft. Klopt de “slijtage” aan de batterij een beetje met wat normaal is?

Dat is niks vergeleken met mijn Macbook :kleenex:
    Dit noem ik geen slijtage meer… Dit is gewoon bizar!

Bijdrager
    Oortjes
    ”jasper050″

De oude accu’s waren beter dan de nieuwe. Vorig jaar was er een accu-omwissel programma van Apple omdat de oude accu’s te heet werden. Met mijn oude accu kon ik 5 á 5 uur teksverwerken en internetten, met de nieuwe accu kon ik dat nog maar 4 uur. En nu naar bijna een jaar nog maar 3 uur.

Bijdrager
    jasper050

Helderheid staat laag en batterij staat op “langere gebruiksduur van batterij” bluetooth nu uitgeschakeld.
    Met airport ingeschakeld voor draadloos internetten staat de batterijstatus op 2 uur 25
    Iemand anders zelfde ervaring of is batterij slecht.

Macbook is 2 weken oud en batterij gecallibreerd volgens de apple site.

Bijdrager
    aerosoul

dat is volgens mij heel netjes..
    check mijn 3 maanden oude Mbp

Bijdrager
    vogel

De nieuwe batterij in mijn iBook G4 had zomaar vanaf het begin slechts 90%…

Bijdrager
    1984

En hoe zit het met de levensduur van de batterij van de Apple Remote (batterij, CR 2032) ? en hoe vervang je deze:roll:

Bijdrager
    Esquare
    ”1984″

En hoe zit het met de levensduur van de batterij van de Apple Remote (batterij, CR 2032) ? en hoe vervang je deze:roll:

Zie “De batterij van de Apple Remote vervangen” in de manual bij je Mac. Een verse gaat minimaal een jaar mee.

Bijdrager
    Brainiac
    ”rbrems”
    ”Doulos”

Dat is niks vergeleken met mijn Macbook :kleenex:
    Dit noem ik geen slijtage meer… Dit is gewoon bizar!

Mijn iBook is 16,5 maanden en heeft nog 84%:?

Bijdrager
    edward00

Nou dan is de mijne toch heel wat beter..

Bijdrager
    Esquare
    ”edward00″

Nou snap ik even iets niet… Jij hebt toch in oktober een vervangende MBP gehad? Hoe kan die batterij dan tien maanden oud zijn? :?

Bijdrager
    Brainiac
    ”Esquare”
    ”edward00″

Nou snap ik even iets niet… Jij hebt toch in oktober een vervangende MBP gehad? Hoe kan die batterij dan tien maanden oud zijn? :?

Correct me if I’m mistaking.. maar er staat toch “Age of your mac” en niet “Age of your battery”?:) Misschien heeft het daar iets met te maken.

Bijdrager
    edward00

Esquare klopt, maar aangezien mijn eerste MBP uit maart kwam, en er weer updates waren, was mijn model niet meer “nieuw te leveren”. Deze heeft dus al die tijd in een magazijn gestaan ofzo. Maar hij is veel beter dan die kapotte vorige:D

Met die vorige MBP heb ik ook dit gehad; Accu begon op 100 % en na een tijdje werd het 90, 80.70, 60 en toen laadde hij helemaal niet meer op. De accu is toen kapot geggaan. Wel nieuwe gekregen trouwens.

En met alleen firefox open en backlight op 2, bluetooth uit, en toetsenbord verlichting uit haal ik volgens de calculatie 12 uur ??

Moderator
    unSOUND
    ”Esquare”

Omdat Apple weliswaar nieuwe MacBook Pro’s is gaan maken, maar nog steeds dezelfde accu gebruikt, en dus in een nieuwe MacBook Pro een accu van een oudere stapel kan prakken ?

Bijdrager
    edward00

Is dit een bug; als je je lader er 2 sec in doet, en daarna eruit trekt. Staat er bij de tijd van je accu; 486 uur…

Bijdrager
    Esquare
    ”unSOUND”

Omdat Apple weliswaar nieuwe MacBook Pro’s is gaan maken, maar nog steeds dezelfde accu gebruikt, en dus in een nieuwe MacBook Pro een accu van een oudere stapel kan prakken ?

Nee, Brainiac heeft gelijk: het betrof de leeftijd van de MBP. Waarschijn heeft-ie een refurbished exemplaar gekregen.

Bijdrager
    edward00

Esquare, nee deze was gewoon “over”

tenminste, dat mag ik hopen want anders wil ik me geld terug.

Bijdrager
    mekker

:(

Bijdrager
    Esquare
    ”edward00″

tenminste, dat mag ik hopen want anders wil ik me geld terug.

Waarom? Hij werkt toch? Je komt er bovendien niet achter. :)

Bijdrager
    edward00

Ja IDD dus laat maar ik stoppen met zeuren:)

Bijdrager
    2manydjs

Mijn accu’s capaciteit is in twee maanden met 12 % gezakt.
    Volgens cocnut is dat maar 3% en laad ik mijn accu ongeveer 100 keer maand op.

Ik ben nu aan het calibreren, kijken wat dat oplost.

Bijdrager
    2manydjs

Na calibreren heb ik weer 98%.
    Hopelijk blijft dat zo een tijdje.

Bijdrager
    Juch

dit is op zicht ook wel bijzonder…..:)

Paar weken geleden een nieuwe batterij gekregen, was van 100% naar 99% gegaan en dan naar 98% gegaan in de eerste paar dagen.. Daar blijven hangen. Nu is die de afgelopen tijd zo. Niet gephotoshopt, eerlijk!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.