8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    chippie

Hoe zit dat met een „in app aankoop” en meerdere iOS devices?

Situatie:
    Er zijn hier 4 iOS devices in gebruik (iphone 3G, 3Gs, ipod touch en een ipad)
    De verschillende app’s worden met een itunes account gekocht. Dit gaat prima, betaalde apps kunnen op alle devices worden geïnstalleerd. (met andere woorden je koopt ze slechts een keer om ze op alle 4 te installeren.)
    Nu is er een app (wordfeud) welke je kunt upgraden via een in app aankoop, maar hoe zit het dan bij de andere 3 devices? Moet ik nu bij elke device de in app aankoop doen? Daar lijkt het n.l. wel op en dan vind ik het te duur worden, of doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    TheBigZ

Je doet niks verkeerd. Op deze manier verdienen de makers hun geld. Wordfeud staat niet voor niks in de top 10 van meest opbrengende apps.

Moderator
    Strifer

Dat hangt volgens mij af van wat voor soort in app aankoop het is.

http://support.apple.com/kb/HT4009?viewlocale=en_US
    http://support.apple.com/kb/HT4009?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    chippie

Als ik de link van Strifer gebruik dan zou je kunnen verwachten dat je „gratis” de upgrade opnieuw kunt uitvoeren met dezelfde account als waarmee je de aankoop hebt verricht.
    Maar met wordfeud lijkt dit niet te lukken, want als ik op upgrade klik dan geeft hij aan dat ik moet betalen, of zou hij daarna zien dat ik dat al een keer gedaan heb? (Want hoe zit het dan als je hem verwijderd en na een tijdje weer installeert, moet je dan opnieuw betalen?)

Moderator
    Strifer

Ik gebruik Wordfeud niet. Wat voor soort in app aankoop is het? Om bijvoorbeeld reclame te verwijderen, meer levels te unlocken of om iets tijdelijks te kopen (geld, wapen, whatever).

Moderator
    unSOUND
    chippie op 25 september 2011

Maar met wordfeud lijkt dit niet te lukken, want als ik op upgrade klik dan geeft hij aan dat ik moet betalen, of zou hij daarna zien dat ik dat al een keer gedaan heb?

De melding dat je al betaald hebt komt pas naar ivoren bij het controleren van de betaling… Je moet dus eerst op koop klikken en doorklikken, en dan krijg je de melding dat je al betaald hebt. Althans, bij de Apps die ik heb werkte dat zo ( Navigon uitbreidingen e.d. ).

Bijdrager
    daanclasener

dus, als je het wil checken, klik je op ugraden, dan ga je betalen, en als je geluk hebt word er gezegd dat je het al hebt gekocht, en anders ben je je geld weer kwijt, maar daarna weet je wel of je opnieuw moet betalen of niet :sarcastic:

Bijdrager
    chippie

Ik heb de proef op de som genomen en het is zoals unSOUND aangeeft, na het invoeren van je iTunes wachtwoord komt de melding dat je de app al hebt gekocht en of je hem nogmaals gratis wilt downloaden.
    Ben het wel met daanclasener eens dat dit een beetje vreemde manier is, immers lukt het niet dan betaal je dus gewoon een tweede keer. Het zou mooier zijn dat je van te voren kan zien dat hij voor jouw account gratis is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.