5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Nickx

Hoe zit breedband-kabelaansluiting in mekaar bij casema?

Wat ik niet snap is dat je dan een PCI-ethernet kaart krijgt die je in een PCI-slot kan stoppen dan wel op USB aansluiten? Blijft je ethernetpoort dan vrij?
    Misschien heeft iemand ook foto’s op het web hoe het zoals bedoeld aangesloten zit op de Mac?!

Bijdrager
    awesomemac

Ik heb ook internet via Casema. Geen USB of zo hoor. Geen PCI ethernetkaart nodig gehad. In alle moderne Macs zit standaard een ethernetkaart. Je modem wordt geplaatst, kabel naar je Mac, in de ethernetkaart, instellingen aanpassen/invullen en verbinding maken!

Dus geen gedoe met de langzame USB of iets anders.

In OS X hoef je alleen je gegevens in te vullen bij het regelpaneel Internet bij de systeemvoorkeuren. In OS 9 heb je een speciaal programma nodig, Enternet die je meegeleverd krijgt van Casema.

Bijdrager
    Nickx

Bdankt. Dat is duidelijk!

Bijdrager
    awesomemac

Mocht je een vraag hebben hoe je de instellingen moet doen in OS X of OS 9 stuur me maar een mail en ik leg het je haarfijn uit. Of vraag het hier.

Bijdrager
    tricksel

John,

USB is inderdaad een stuk langzamer dan Ethernet KAN zijn (op 100 MBit wel te verstaan), maar met de thuis-internetverbindingen zal je er niet bijzonder veel van merken hoor! Ethernet-modems van zowel MXStream als de COM21-modems van Casema werken op 10 MBit, omdat de internetverbinding zelf dat zeker nooit zal halen. Ter vergelijking: USB werkt op 11 MBit (max.) en is dus zelfs iets sneller (in theorie). Als je een HELE dikke internet-verbinding hebt, zit je op 1,5 MBit… Dus zal je zowel via USB als ethernet nooit de volledige snelheid gebruiken…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.