3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Hoe ziet site dat ik geen googlebot ben (nieuwe cookiemuur ontwijken) Firefox

Ik probeer als remedie tegen al die teruggekomen cookiewalls me maar met useragentswitcher als googlebot voor te doen. Dit werkt niet. Hoe kan een site zien dat je geen googlebot bent? Of kan googlebot tegenwoordig ook cookies accepteren? Ik heb tevens alle javascript geblokkeerd, dus daar is ook niet veel mee vast te stellen.

Hoe komt het dat die cookiewalls sinds een maand of twee weer zo hardnekkig zijn. Dacht dat de wetten inmiddels versoepeld waren.

Bijdrager
    Shmoo

Omdat Googlebots via een vast IP komen? Denk ik.

Jij kunt je wel voordoen als Googlebot maar dan zal je ook via het Google IP-adres de site moeten bezoeken.

Geblokkeerd
    Anoniem

Google bot werkt anders dan je computer. Daarbij zit het wat geavanceerder in elkaar. Om goed uit te leggen zou ik zeggen : Google gewoon even.
    Tevens kan met zien(de website, server, analytic) welk os, beeld resolutie etc je gebruikt op je computer. Al die elementen maken cookie gebruik bijna verwaarloosbaar ;).

@Shmoo
    , als je informatie geef, moet je wel zorgen dat de feiten correct zijn. (of in ieder geval een klein beetje weten hoe iets werkt.)
    Google heeft over de 1 miljoen servers. Dat zou betekenen dat een website alle ip adressen moet weten om te weten dat het geen bezoeker is, maar een google bot.
    Onmogelijk dus.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.