30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    DJMischaa

Hoe ziet jouw Launchpad eruit?

Nu we toch al zo veel ‘show je….’ topics hebben kan dit er ook nog wel bij!

Zal ik maar gelijk van start gaan?
    Ik heb 3 pagina’s:

1. Vanalles

2. Productie + wat onzin

3. Adobe

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb deze…:cool::wink:

Bijdrager
    Yoeri

Pagina 1:

Pagina 2:

Bijdrager
    RobinProductions

Bijdrager
    Afroman

Als iedereen launchpad gebruikt, waarom nog de applicationfolder in je stacks?

Bijdrager
    RobinProductions
    Afroman op 02 oktober 2011

Op sommige momenten vind ik het toch handiger op de applicationfolder te gebruiken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Draai het eens om: waarom launchpad als je het dock al had?

Bijdrager
    Afroman

Hoezo draai eens om?
    Het dock is om de meest gebruikte programma’s te gebruiken. Althans zo gebruik ik het. Ik ga mijn dock niet volgooien met 80 programma’s.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik vind launchpad het meest overbodig van Lion daarna mission control.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hoezo draai eens om?

Het dock is om de meest gebruikte programma\’s te gebruiken. Althans zo gebruik ik het. Ik ga mijn dock niet volgooien met 80 programma\’s.
    Maar je hebt er géén probleem mee om launchpad vol te gooien met 80 programma’s zodat je 10 sec. of meer moet zoeken naar het icoontje?:confused:

In mijn dock staan ook alleen de meest gebruikte programma’s, de rest staat ook in het dock, maar dat is via één map. Launchpad is meer eyecandy dan een vervanger voor het dock…

Bijdrager
    RobinProductions

Dat is het grote nadeel van launchpad, u apps staan op meerdere pagina’s, ik ben meestal vrij lag aan het zoeken naar het juiste icoontje van het programma dat ik nodig heb. De programma’s die ik veel gebruik staan (zoals normaal) in mijn dock, en als ik een programma nodig heb dat niet in mijn dock staat, gebruik ik ofwel de appfolder, maar meestal gebruik ik spotlight.

Bijdrager
    Koning Frank
    hendrik op 02 oktober 2011

Hoezo draai eens om?

Het dock is om de meest gebruikte programma\\\’s te gebruiken. Althans zo gebruik ik het. Ik ga mijn dock niet volgooien met 80 programma\\\’s.

Maar je hebt er géén probleem mee om launchpad vol te gooien met 80 programma\’s zodat je 10 sec. of meer moet zoeken naar het icoontje?:confused:

verschil is dat bij een dock met 80 apps de icoontjes de grootte hebben van 10×10 pixels.

RobinProductions op 02 oktober 2011

Dat is het grote nadeel van launchpad, u apps staan op meerdere pagina\’s, ik ben meestal vrij lag aan het zoeken naar het juiste icoontje van het programma dat ik nodig heb.

en daarvoor: quicksilver!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    No_Name op 02 oktober 2011

verschil is dat bij een dock met 80 apps de icoontjes de grootte hebben van 10×10 pixels.

De trend is dat hoe meer je kunt plaatsen (zoals in het launchpad dus) , hoe meer er ook worden geplaatst. Dus hoe meer icoontjes hoe langer het duurt voordat je het icoontje ziet staan dat je hebben moet.

Dan kun je in tijd uitgedrukt net zo goed je programma map gewoon openen…

Bijdrager
    MrHammond

Of gewoon de boel sorteren in mapjes:

Bijdrager
    Koning Frank
    hendrik op 02 oktober 2011
    No_Name op 02 oktober 2011

De trend is dat hoe meer je kunt plaatsen (zoals in het launchpad dus) , hoe meer er ook worden geplaatst. Dus hoe meer icoontjes hoe langer het duurt voordat je het icoontje ziet staan dat je hebben moet.

Dan kun je in tijd uitgedrukt net zo goed je programma map gewoon openen…

Dus wat was je punt nou?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    MrHammond op 03 oktober 2011

Of gewoon de boel sorteren in mapjes:

Dat kon in het dock ook al, dus ik blijf mij toch afvragen hoe groot de toegevoegde waarde is van LaunchPad.

@No_Name:
    Mijn punt is dus dat LaunchPad (wat eigenlijk afkomstig is van iOS en met alle geweld op een Mac moest verschijnen) eerder eye-candy is dan dat het functioneel iets totaal nieuws is. Alles wat je met LaunchPad kunt doen kon ook al met het dock…
    Als ik 1 keer klik in het dock zie ik óók een matrix van mapjes of programma’s:

Bijdrager
    MrHammond

Het is inderdaad niet echt nieuw, Mac OS 7.5 (wellicht al eerder?!?) had ook al een Launchpad volgens mij…
    Maar wat is je probleem dan? Als je Launchpad toch niet wilt gebruiken, gebruik je het toch niet? Ik vind een groot voordeel dat ik m’n applicaties nu niet meer hoef te verplaatsen (met bijbehorende wachtwoord intikken etc.) om ze toch geordend te krijgen. Zo weinig mogelijk aan je systeemdingen zitten, dat bevalt me wel!

[edit]Het heette “Launcher”:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ach die goeie ouwe tijd…. zucht. Toen was het OS nog een OS i.p.v. een kerstboomversiering…

Bijdrager
    Koning Frank

Dan installeer jij toch lekker Mac OS < 9
    Niemand houdt je tegen

Bijdrager
    DestroyOhBoy

Zo:

Bijdrager
    Pixtriks.nl

1.

2.
    /uploads/community/e76e0e292934f3bf8e396ac1d93d345b2f252883_0.png

Moderator
    Night
    No_Name op 03 oktober 2011

Dan installeer jij toch lekker Mac OS < 9

Niemand houdt je tegen

Chips:? OS9 draait niet op een Intel processor:(

Bijdrager
    G-Force

Wat is Launchpad trouwens lelijk geworden in 10.7.2… :thumbsdown:

Bijdrager
    GastonM

1. Apps die ik regelmatig gebruik.

2. Wat troep.

Overigens vind ik Launchpad veel beter in 10.7.2. Ik vind sneller wat ik zoek.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zie overigens dat mijn indeling sinds 10.7.2 iets anders is geworden. Ik had eerst een mooi rijtje met mapjes, nu dus niet meer.:lol:

Bijdrager
    Alpha

Het begint te lijken op een windows bureaublad…..

Bijdrager
    Eastmaster

Gebruik geen launchpad, spotlight werkt veel sneller.

Geblokkeerd
    Anoniem

juist hier ook

Bijdrager
    CedricH

Hier het launchpad van mijn iMac. Ik moet wel zeggen dat ik het veel minder gebruik op de iMac dan op mijn MacBook Pro die een launchpad knop heeft op het toetsenbord.

Meest gebruikte apps:
    [IMG]http://i328.photobucket.com/albums/l338/CedricHacke/OMT/Schermafbeelding2011-11-13om123709.png[/IMG]

Minst gebruikte apps:
    [IMG]http://i328.photobucket.com/albums/l338/CedricHacke/OMT/Schermafbeelding2011-11-13om123715.png[/IMG]

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.