30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 2064)
  • Q:
    Bijdrager
    Sixer

Hoe ziet jouw Dock eruit?

De mijne:

(klik)

Finder, Safari, Mail, Ircle, Proteus, iChat, Transmit, LimeWire, XFactor, BitTorrent, FirstClass, Photoshop, Illustrator, iPhoto, Guitar Rig, BBEdit, TextEdit, Terminal, Teletekst Browser, iTunes, EvoCam, Stickies, Activity Monitor, Applications, Movies, PrivateStuff, Trash.

De ‘spaties’ tussen icoontjes heb ik verzorgd door een ‘lege’ app te maken, een lege icon te geven, en spaties als bestandsnamen.

Bijdrager
    maceddy

Ik kan me ergens een topic hierover herinneren, maar kan em niet vinden:P

Dat met die dock dividers werkt bij niet vreemd genoeg:?
    Sinds 10.3 is dat….

Bijdrager
    Chris Meijburg

Finder, Een Applescript, Systeemvoorkeuren, Terminal, Quicksilver, Dropstuff, Dropzip, Stuffit Expander, Safari, FireFox, Mail, iChat, Tomato Torrent, iTunes, Logic Audio, Reason, Recycle, GarageBand, ProTools LE, Quicktime, Word, Excel, iCal, AdressBook, Bluetooth exchange, Illustrator, Photoshop, InDesign, Acrobat, Distiller, Stickies, Preview, FreePhotoConvertor, Transmit, Trash.

De streepjes idem als Joris, maar dan met een stippellijntje als icon.

Bijdrager
    Elian
    ”maceddy”

Dat met die dock dividers werkt bij niet vreemd genoeg:?
    Sinds 10.3 is dat….

Geef je dock-dividers een ‘label’ zodat ze goed zichtbaar worden… Nu kun je ze makkelijker verslepen.

Bijdrager
    Elian

Oh ja:

Bijdrager
    maceddy

[size=9:eb86b5577e]Klik voor normale grootte[/size:eb86b5577e]

Finder, Safari, Firefox, Mail, iChat, Adium, aMSN, Transmit, GraphicConverter, Address Book, iCal, Photoshop, Dreamweaver, iTunes, XFactor, QuickTime Player, MPlayer OS X, VLC, Sims Livin’ Large, Toast, System Preferences, Terminal, Trash

En met die dock dividers…
    Die kan ik der niet eens inslepen, hij vreet t niet.
    Als iemand een setje voor me heeft dan graag:)

Bijdrager
    June

Finder, Firefox, Dmsn, iMail, iCal, Adressbook, Acquisition, Poisoned, Photoshop, Vertual pc, iPhoto, preview, Final Cut Express, Soundtrack, iTunes, VideoLan, Stickies, CocoaMySQL, TextEdit, BBedit, Word, Excel, Sherlock, Net Barrier, terminal en System Preferences

Bijdrager
    Elian
    ”maceddy”

You’ve got mail….:wink:

Bijdrager
    Granny Smith

finder, terminal, safari, msn messenger, mail, ical, itunes, PSE, xcode, interface builder, applescript studio, DIVIDER, eigen mapje met aliassen, vuilbak

onderaan, altijd aan, geen vergroting

Bijdrager
    Elian
    ”Turbanus”

En nu alleen met de legale software…….:lol:

Zo dan……

http://www.maxthemes.com/guistuff/?guistuff=Blank%20Dock%20Separators

Nix illegaals aan:D

Bijdrager
    Zora la rousse

Met behulp van een mapje met aliassen mijn Dock georganiseerd.

Bijdrager
    maceddy
    ”Elian”
    ”maceddy”

You’ve got mail….:wink:

Yess, works:D

Thx again;)

Bijdrager
    Lucas Raggers

Er was inderdaad al een topic over. Oude dock:

Huidige dock:

Bijdrager
    awesomemac

keb een rustige dock:

Gast
    Anoniem

Die van mij ook wel aardig standaard geloof ik…

Bijdrager
    Ruben

Ik vind die “Hoe ziet jouw Dock eruit” topics altijd een beetje overkomen als “Kijk eens wat een leuke apps ik heb en vraag er eens naar! :-P

Gast
    Anoniem

U R right!, maar het is wel ’s leuk om te kijken hoe andere mensen de boel organiseren…
    Uit eigen ervaring weet ik dat sommige mensen er een rommeltje van maken…

Net zoals 20.000 losse rotzooi bestandjes op je bureaublad bijvoorbeeld… leuk om te zien, niet echt practisch om in te werken…

Bijdrager
    Zora la rousse

Dat vind ik echt een Windows gewoonte, je bureaublad volgooien met snelkoppelingen. Ik irriteer me daar mateloos aan, terwijl zelfs met Windows zoiets als een soort dock opgezet kan worden.

Bij Mac gebruikers zie ik dat er mensen zijn die ”lege” icoontjes plaatsen. Ik gebruik een mapje met aliassen om alles te organiseren. Zijn er nog andere methode’s?
    (Horizontaal of verticaal plaatsen vind ik iets esthetisch).

Bijdrager
    Alfetta

al die snelkoppelingen in het bureaublad vind ik ook mateloos irritant, een windows gewoonte inderdaad, bij mij komer ze er niet te staan ieder geval. Alles wat ik gebruik zit in de dock, die dus flink vol zit gestampt.

Bijdrager
    magic-with-mac

Mijn Dockje

v.l.n.r. : Finder, Safari, Netscape, Mail, Addres Book, SubEthaEdit, Transmit, entourage, excel, word, powerpoint, BBEdit Lite , iMovie, iTunes, iPhoto, Photoshop, Quicktime Player, iCal, System Prefs, Cuppa, Ghost Recon, iVisit, iChat DIVIDER , macosx.nl, trash

geen vergroting

Bijdrager
    Amsterdam

[size=9:b398175a43]Finder, Apple Remote Desktop, TextEdit, SimpleText, Micro$oft Word, Unreal Tournament X, Unreal Tournament 2004, GayRanger, Ghost Recon, Extensis Suitcase X1, Preview, freePhotoConverter 2, Acrobat Professional, Acrobat Distiller, Quark XPress, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe GoLive, Flash MX, Transmit, iCal, PsyncX, iSync, iVisit, MSN Me$$enger, iChat, Colloquy, WireTap, Address Book, Mail, Safari, Internet Exploder, Netschaap, iTunes, Sound Studio, GarageBand, Soundtrack Loop Utility, iPhoto, iMovie, iDVD, QuickTime Player, Toast Titanium, CanoScan Toolbox X, Backup, Poisoned, DropStuff, DropZip, StuffIt Expander, System Prefs, Terminal, Serial Box, CD Archive, Utilities, Misc. Images, Apple – MacOSX, Trash[/size:b398175a43]

Djiesus Kraaist man…..wat moet ik met zoveel shit?! :x

Bijdrager
    pimpel
    ”Amsterdam”

[size=9:3f711dcb7e]Finder, Apple Remote Desktop, TextEdit, SimpleText, Micro$oft Word, Unreal Tournament X, Unreal Tournament 2004, GayRanger, Ghost Recon, Extensis Suitcase X1, Preview, freePhotoConverter 2, Acrobat Professional, Acrobat Distiller, Quark XPress, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Adobe GoLive, Flash MX, Transmit, iCal, PsyncX, iSync, iVisit, MSN Me$$enger, iChat, Colloquy, WireTap, Address Book, Mail, Safari, Internet Exploder, Netschaap, iTunes, Sound Studio, GarageBand, Soundtrack Loop Utility, iPhoto, iMovie, iDVD, QuickTime Player, Toast Titanium, CanoScan Toolbox X, Backup, Poisoned, DropStuff, DropZip, StuffIt Expander, System Prefs, Terminal, Serial Box, CD Archive, Utilities, Misc. Images, Apple – MacOSX, Trash[/size:3f711dcb7e]

Djiesus Kraaist man…..wat moet ik met zoveel shit?! :x

dat is toch ook niet meer echt overzichtelijk :o, wat ik mij afvraag, welke programmas gebruik je daaarvan dan nog constant ????

Ik merk bij mij zelf, dat ik op zich, maar stuk of tien programmas constant gebruik …, rest gebruik ik niet, adobe photoshop, indesign, terminal, camino, safari, xfactor, mplayer, itunes, vnc, bbedit, dreamweaver, office dit zal het zowat zijn, denkik :p, ja, stuffit expander ook wel, maar staat niet in mijn dock.

Bijdrager
    Amsterdam

Ik gebruik veel proggies eigenlijk best vaak. En de rest heb ik in de dock gedumpt bij het eerste frustratiegevoel wat je krijgt als je toch eerst je Mac “in moet” om de app te starten. Bij dat gevoel drop ik de app direct op m’n dock. Gek genoeg weet ik waar alles zit.

Bijdrager
    fistkikker

Finder, Toast, Powerpoint, Word, Excel, Entourage (kan er eigenlijk wel uit), iCal, adresboek, Mail, safari, FireFox, teletekstbrowser, Fetch, macJournal, iProfit, calculator, iChat, itunes, iPhoto, iMovie, systeemvoorkeuren, terminal, mplayer osx, subethaedit, schermafbeelding

dat alles op een bedje van koel, nat gras.

Ik heb verder wel een hoop bestanden op mijn desktop staan. Er zo ziet mijn bureau er ook uit. Moet ik nodig eens opruimen.

Hoe komt het eigenlijk dat al die plaatjes horizontaal in elkaar gedeukt zijn?

Bijdrager
    Ruben
    ”Zora

Dat vind ik echt een Windows gewoonte, je bureaublad volgooien met snelkoppelingen…

Ik gebruik mijn bureaublad alleen maar voor waar een bureaublad (volgens mij) ook voor bedoelt is; namellijk voor het organiseren van bestanden waar je op DAT moment mee bezig bent. Wil ik bijvoorbeeld een DVD-tje in elkaar fikken met iDVD, dan sleur-en-pleur ik alle losse zaken die ik nog even moet bewerken naar mijn bureaublad. Bewerk de hele handel, roep daarna vanuit iDVD wat ik nodig heb vanaf het bureaublad aan en als ik klaar ben met alles flikker ik mijn hele bureaublad weer leeg… zo deed ik het op kantoor ook altijd.:-P

Bijdrager
    Zora la rousse

Dat doe ik ook, maar dat doe je tijdelijk tijdens het werken.
    Ik bedoel het permanent plaatsen van snelkoppelingen op het bureaublad.

Nu plaatst iedereen zijn/haar dock,
    maar ik ben erg nieuwsgierig of er mensen zijn met een andere indelingsmethodiek (<— verzin ik ter plaatse:wink: ).

Bijdrager
    Amsterdam

Het woord snelkoppelingen alleen al zeg jezus.

Bijdrager
    Alfetta

tja een windoosterm, noemen we dat niet op de mac een alias :D ?

Bijdrager
    Ruben
    ”Zora

…maar ik ben erg nieuwsgierig of er mensen zijn met een andere indelingsmethodiek…

Ik heb ‘m (bijna) super standaard… alleen de “magnification” heb ik uit staan… is even leuk, maar gaat snel vervelen vind ik.

Bijdrager
    MacBeer

Mijn dock houd ik zo overzichtelijk mogelijk. Alleen de apps die ik zeer frequent gebruik staan in de dock. Ik heb ook géén verwijzigingen naar documenten ofzo in mijn dock.
    Ook vind ik de dock-dividers die ik een keer van LucasRaggers kreeg een verademing. Op die manier maak ik een onderscheid tussen apps die zich richten op ‘print’, apps voor ‘web’, fontbeheer, administratie en ‘niet in te delen’ :lol:
    Een alias van de programma-map naast de prullenmand komt ook van pas.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 2064)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.