6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Brainalyser

Hoe zie ik of ik een Gigabit Airport extreme heb??

Waarschijnlijk een stomme vraag maar ik kan het niet vinden via google.

Ik vraag me namelijk af of ik een gigabit airport extreme heb, ik ben van plan om een nas te kopen die daar gebruik van kan maken en ik heb mijn airport extreme op 2 nov 2007 binnen gekregen (waarschijnlijk een maand eerder besteld samen met een macbook, die er heel lang over deed) en toen was de gigabit volgens mij net uit maar ik twijfel toch heel erg.

Ik heb nog geen cat6 kabels (kwam ik gister achter) dus ik kan het nu niet zien aan de overdracht, heb sowieso geen netwerk schijf.

Is het mogelijk om het te zien aan een nummer dat op het apparaat staat of ergens in het airport-configuratieprogramma??

Bijdrager
    Brainalyser

Sorry ik heb het al gevonden, heb toch een gigabit, kon de onderkant vandaag niet lezen maar met een lichtje erbij ging het opeens een stuk beter en kon ik het model nummer aflezen. Via google uiteindelijk toch erachter gekomen dat het gewoon te zien is via de airport-configuratieprogramma te zien is. Maar daar heb ik gister gewoon finaal over heen gelezen.

Kan trouwens niet me reactie aanpassen of me topic verwijderen, sorry voor het ongemak in ieder geval.

Bijdrager
    Yaris

Geen ongemak, Brainalyser. Dit draadje kan nog nuttig zijn voor als iemand nog eens met dezelfde vraag zit.

Bijdrager
    Ouw
    Brainalyser op 22 september 2010

Ik heb nog geen cat6 kabels (kwam ik gister achter) dus ik kan het nu niet zien aan de overdracht, heb sowieso geen netwerk schijf.

Cat6 is niet persé nodig. Ook met cat5 is Gb/s mogelijk.

Bijdrager
    Lauwrence
    Ouw op 22 september 2010

Cat6 is niet persé nodig. Ook met cat5 is Gb/s mogelijk.

Mogelijk, maar niet aan te raden. Als je kabels moet gaan trekken is het sowieso niet onverstandig CAT6 te nemen, scheelt een hoop foutzoeken over een langere kabel.

Bijdrager
    Ouw

Ik heb destijds nooit problemen gehad met Gb/s op cat5 of cat5e. Nu, hier in huis, gaat het ook prima met de oude kabels die ik nog had liggen. Uiteraard zou ik nu cat6 kopen als ik weer draden zou moeten trekken.
    Ik wilde alleen maar even aangeven dat je best even kunt testen op een stukje cat5 en dat cat6 geen absolute noodzaak is. Brainanalyser deed voorkomen dat hij niet kon testen omdat hij geen cat6 beschikbaar had en dat is nonsens.

Cheers,

Ouw

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.