12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Roggie

Hoe zet je je bewaren als kopie uit in PS CS4?

Als ik in PS CS4 een foto bewaar met de toetsencombinatie alt+cmd+ S dan krijg ik in het bewaardialoogvenster aldoor ‘bewaren als kopie”. Doe ik hetzelde, maar dan via het menu dan krijg ik niet die kopie toevoeging. Als ik dan een nieuwe sneltoets maak krijg ik wel weer die kopietoevoeging. Ik wil gewoon een “bewaar als” mogelijkheid zoals in CS3. Weet iemand waar ze dat verstopt hebben want ik kan het niet vinden.
    (En nee het heeft niets te maken van het als jpeg willen bewaren van een bestand met lagen)
    Alvast dank!

Bijdrager
    NickBook Pro

Maar Save as is SHIFT+CMD+S, niet ALT+CMD+S…

Bijdrager
    Roggie

Nee, dat staat wel in de shortcut lijst, maar in het menu staat achter ‘opslaan als’ alt+cmd+s
    shift cmd s doet niks bij mij.

Bijdrager
    sally

Bij bewaar als, moet je sowieso een afwijkende naam geven. Dat is het idee immers.
    Dus wat is het probleem? Je selecteer het woordje ‘copy’ en typt de variant die jij gewend bent.

Bijdrager
    Roggie

Het probleem is dat ik dan weer copy moet uitvinken en mijn muis of pen erbij moet pakken. Ik wil gewoon zoals vroeger een paar toetsen indrukken en een naam ingeven en niet weer tussendoor iets moeten uitvinken voordat ik op return druk. Bij één foto is dat niet zo erg, maar na een paar honderd wordt het behoorlijk irritant. En bij CS3 was het ook niet zo. Dus dat is het probleem.

Bijdrager
    sally

Ik begrijp het. En ik kan niks voor je vinden. Sorry.

Bijdrager
    Roggie

Dank voor je moeite in ieder geval!
    Ik vind het zo raar dat ze zoiets basis-achtigs veranderd hebben. Ik kan er ook nergens iets over vinden. Ikw eet alleen wel dat de shortcutlijst niet klopt.

Bijdrager
    NickBook Pro
    ”Roggie”

Nee, dat staat wel in de shortcut lijst, maar in het menu staat achter ‘opslaan als’ alt+cmd+s
    shift cmd s doet niks bij mij.

Raar… misschien is dat alleen in de Nederlandse versie niet goed gegaan dan bij Adobe…

In mijn Engelse PS CS4 ziet het er zo uit

Bijdrager
    Roggie

Dat is raar…bij mij staat er toch echt het alt teken. Wat gebeurt er als je op shift cmd S drukt? Doet hij dan wel iets? Bij mij niet namelijk.

Bijdrager
    NickBook Pro

Dan doet hij netjes Save As en met ALT+CMD+S Save As Copy

Bijdrager
    Roggie

Dan zit er dus een fout in het programma…ik ga maar eens contact opnemen met adobe want het is erg irritant met veel foto’s. Ik had tot nu toe altijd de engelse versie maar ben met CS4 overgestapt op de nederlandse.

Bijdrager
    Roggie

GELUKT!!!

In de werkruimtes kun je de sneltoetsen en menu’s aanpassen. Ik heb ‘opslaan als’ nu veranderd in sht+cmd+s en nu slaat hij wel op zonder de kopieoptie aangevinkt. Raar dat je in het Nederlands anders staat, maar nu kan ik tenminste weer mijn oude vertrouwde toesten blind indrukken bij het opslaan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.