7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    itachi

Hoe zet je een screensaver aan?

Ik heb een mooie screensaver, maar hoe zet je zoiets aan?
    Dubbelclick heeft neit gewerkt.

Bijdrager
    Koetjesreep

Naar je control panel gaan en activeren daarin.

Bijdrager
    itachi

ja ik ben dan naar de tabblad schermbeveiliging
    vervolgens zie ik links een heleboel bij staan, maar hier kan ik niets toevoegen.
    ik heb een .saver file.

Bijdrager
    Oppie

Misschien even Mac Help openen…
    Onder Schermbeveiliging installeren staat het allemaal…

(Tegenwoordig -in 10.5- laat dat domme Help zich niet c/v-en, anders had ik de tekst er even bijgeplakt.)

Bijdrager
    KingAchille

Bij deze

”MacHelp”

Een schermbeveiliging instellen
    U kunt instellen dat er beelden op het scherm worden weergegeven wanneer u de computer niet gebruikt. Zo kunt u de onderdelen op het bureaublad tijdens uw afwezigheid verbergen.

Een schermbeveiliging instellen

Kies Apple-menu > ‘Systeemvoorkeuren’, klik op ‘Bureaublad en schermbeveiliging’ en klik op Schermbeveiliging’.

Open het paneel ‘Schermbeveiliging’ van het paneel ‘Bureaublad en schermbeveiliging’ in Systeemvoorkeuren

Kies een schermbeveiliging uit de lijst.

Klik voor meer informatie over de opties op de Help-knop (het vraagteken).

Bijdrager
    itachi

ja zover was ik ook gekomen.
    Eentje uit de lijst kiezen kan ik.
    Alleen kan ik mijn .saver bestand niet erbij toevoegen en daarom dus ook neit openen

@Oppie
    Thnx ik heb het gevonden:D

Bijdrager
    Oppie
    ”KingAchille”

Bij deze… etc

Nee man, het gaat om het toevoegen van een nieuwe schermbeveiliging! 8)

Bij deze dan:
    (Stuk tekst waar TS wat aan heeft bold/cursief.)

Schermbeveiligingen installeren:

U kunt ook schermbeveiligingen installeren van andere bedrijven dan Apple en deze gebruiken in het paneel ‘Schermbeveiliging’ in Systeemvoorkeuren op uw computer. Raadpleeg de instructies bij uw schermbeveiliging voor het installeren of verwijderen van het bestand ‘.saver’. Probeer deze instructies als dat niet het geval is.
    BELANGRIJK: Download alleen schermbeveiligingen van betrouwbare websites. Als u twijfelt aan de betrouwbaarheid van een website, download dan geen schermbeveiligingen (of andere dingen) van die site.

Een schermbeveiliging installeren
    – Download of sleep het installatieprogramma van de schermbeveiliging naar de harde schijf.
    – Als de schermbeveiliging gecomprimeerd is (de bestandsnaam heeft de extensie ‘.sit’), klik er dan dubbel op om het bestand uit te pakken.
    – Klik dubbel op het symbool van de schermbeveiliging.

Als de schermbeveiliging een installatieprogramma heeft, volgt u de installatie-instructies.

Als de schermbeveiliging geen installatieprogramma heeft, sleept u de schermbeveiliging naar de map Macintosh HD/Bibliotheek/Screen Savers. De schermbeveiliging kan dan door alle gebruikers worden gekozen. Als u de schermbeveiliging alleen beschikbaar wilt stellen aan een bepaalde gebruiker, sleept u de schermbeveiliging naar de map ‘Bibliotheek’ in de thuismap van de gebruiker (de map met de naam van de gebruiker).

Om een schermbeveiliging te verwijderen, zoekt u eerst het bestand ‘.saver’ in de map ‘Screen Savers’ in de map ‘Bibliotheek’ en verwijdert u vervolgens het betreffende bestand. Als de schermbeveiliging beschikbaar was voor alle gebruikers van de computer, bevindt het bestand zich in de map ‘Bibliotheek’ op het hoogste niveau van de harde schijf. Als de schermbeveilig

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.