15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Wammes

Hoe zet je een film uit internet-browser over naar harddisk

De film kan nu alleen op de betreffende site worden afgespeeld maar ik wil ‘m eigenlijk “hierheen halen”. Hoe pak ik dat aan. QuickTime pro? en wat nog meer? Is dit nou wat “rippen” wordt genoemd? welke risico’s kan ik tegenkomen?

Mijn oomputer is iMac met Mavericks 10.9.3

Bijdrager
    KarelWillem

Het ligt er maar helemaal aan hoe die film wordt aangeboden.

Als je de link van de film hebt, en je hebt geluk is dit een optie:

http://www.clipconverter.cc

Bijdrager
    TheBigZ

En mocht het om Uitzending Gemist gaan:

Downloaden uitzending gemist

Bijdrager
    csteelooper

Firefox + DownloadHelper vormen een voor mij beproefde combinatie. Helaas werkt het niet altijd bij YouTube, vanwege het feit dat daar veel video’s écht gestreamd worden (lees: er komt geen bestand op je schijf; ook niet tijdelijk), maar bij verreweg de meeste andere sites (incl. Vimeo, VeVo, etc.) werkt het vlekkeloos. Afhankelijk van de site krijg je óf direct .MP4 (veelal bij de YouTube video’s waarvoor ’t wel werkt) of .FLV-videobestanden. Die FLV-bestanden kun je vervolgens omzetten met je favoriete videoconversieprogramma, zoals HandBrake, Any Video Converter (App-storeversie), SmartConverter, et cetera.

Noot 1: Van Any Video Converter is ook buiten de App Store een versie beschikbaar, welke extra functionaliteiten biedt voor de conversie van DVD- en Blu Ray-videoformaten naar een ander formaat. In verband met de geldende regelgeving alhier weerhoud ik mij ervan om hier een direct link naar die versie te plaatsen. De App-Storeversie is gratis te downloaden.

Noot 2: Afhankelijk van je eisen en systeemconfiguratie kan DownloadHelper verder naar je wensen worden aangepast. Ik heb me daar zelf onvoldoende in verdiept om je nu uitleg te geven; zie de website voor meer info.

Bijdrager
    computer space

Deze is het best voor Youtube etc.:
    http://download.cnet.com/4K-Video-Downloader/3000-2071_4-75450129.html
    Keepvid.com zit er steeds vaker naast, met downloads zonder geluid.

Voor uitzendinggemist is dit de enige goede oplossing:
    http://www.helpdeskweb.nl/gemistdownloader/
    Die laatste werkt onder Windows, dus bijvoorbeeld in een virtual image in Virtual Box.

Bijdrager
    Wammes

TheBigZ: Het gaat niet om Uitzending Gemist maar om een film op een Amerikaanse site.

KarelWillem: ik heb 2 filmpjes van de Amerikaanse site als test geconverteerd en gedownload, de een als mov en de ander als mp4. Deze staan nu op de harde schijf van de iMac en laten zich met QuickTime afspelen en ook met iMovie. Succes dus, maar nog niet helemaal want doel was om ze op dvd te branden, iets waar ik weinig ervaring mee heb en ja hoor, daar strand ik weer.

Maar dat is dus een ander probleem dan het converteren en downloaden. Mag ik nog jouw (of jullie) antwoord op het volgende: branden kan ik niet met de iMac maar gelukkig heb ik nog een MacBook met OS10.6 SnowLeopard. Dus de 2 testbestanden daarheen overgezet (38 en 20 Mb) Ook daarop zijn ze speelbaar. Alleen het branden lukt niet. De nieuwe, lege DVD-R (4.7 GB Philips) wordt uitgespuugd zonder commentaar. Wat doe ik fout? En is het doel wel realistisch? (Ik wil de gebrande dvd afspelen via de tv en de dvd-speler. Of moet ik de HD-TV aansluiten op de computer?

Nog een vraagje: kunnen ze in Amerika zien met welke computer de film wordt gedownload? Dit mede i.v.m. de regelgeving waaraan csteelooper refereert.

Csteeloper: dank voor de uitleg, ik vrees echter dat ik ook langs die weg weer soortgelijke bestanden krijg en dat ik dan weer strand bij het branden. Ik ga toch even kijken op de sites van Downloadhelper etc.

Bijdrager
    computer space

DVD alleen gebruiken voor CRT televisies en een ouderwetse DVD speler als niks anders kan. Je gaat immers van een progressive video (volle frames) met hws 24 of 30 beelden/s, lopen koekenbakken door er interlaced 576p PAL (50Hz) van te maken. Dat is door een professional nog redelijk te doen, maar met huis tuin en keukensoftware wordt dat niet echt mooi.
    Moet je een goedkope HD speler hebben: Raspberry Pi. Te bedienen met iPhone, 50€ incl SD kaart, HDMI kabel en voeding.

Bijdrager
    Wammes

Dus het mov of mp4 bestand wordt niet scherper op de tv (via dvd) dan op het iMac of MacBook scherm?Ik dacht dat tv altijd scherper is dan computerscherm (meer pixels)

Bijdrager
    KarelWillem

Een TV is – of het moet een 4K model zijn – maximaal 1920 x 1080 pixels.
    Een computerscherm haalt dat ook al vaak. En gaat daar net zo makkelijk ook vaak overheen.

Maar… nu komt het, de resolutie van een DVD is 720 x 576.
    Dat is geen full-HD, zelfs geen HD.

De kans dat je na het branden op DVD dus minder kwaliteit over houdt, dan je had gedownload is redelijk groot.

Bijdrager
    San402

Mijn voorkeur… iSkysoft Video Converter.
    Kosten zijn het waard.

Heeft een add-on die veelal elk filmpje kan downloaden.
    Daarnaast is het ook een erg fijn conversie programma voor verschillende dingen (audio en video).

Bijdrager
    KarelWillem

Als het al mov of mp4 is, heeft converteren (naar wat dan?) weinig zin.
    En als je dan toch wilt converteren, pak dan Handbrake (dat kost niets).

Wammes op 22 mei 2014

…Nog een vraagje: kunnen ze in Amerika zien met welke computer de film wordt gedownload?

Als ze het al zouden kunnen zien (maar het loopt via een externe site), zal het ze worst wezen.:)

En wil je een DVD branden (laten we het verhaal niet te ingewikkeld maken), dan gebruik je het gratis Brand (Burn).

http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html

Klik de Video-tab aan.
    Sleep je bestand er op.
    Klik op Brand.

Bijdrager
    Saabs

KW, ik heb je link gevolgd van clipconverter en die doet het bij mij. Maar helaas ‘converteert’ hij de video die ik wil en is de kwaliteit erg laag terwijl die HD online beschikbaar is. En de bestandsgrootte online is 1 GB, gedownload 250 MB. Rommelen met de instellingen op de site schijnt niet te helpen.

Het gaat bij mij om een Flash video (Grappler pakt hem niet, een verschillende ad-ons of extensies in Chrome en Firefox ook niet).

Bijdrager
    KarelWillem

Tsja, je kan niet alles hebben hè?

Als ze wilden dat je de film in HD kon downloaden, hadden ze hem niet als Flash-bestand online gezet.;)

Bijdrager
    Saabs

Jij bent er snel bij, dank je wel. Maar oké, ik zoek verder.
    Ik herinner me nog de oude Safari, waar je via ‘activiteiten’ zo de video-url kon kopiëren en plakken.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, maar dan nog zou je hetzelfde resultaat hebben.

De kans dat er voor gezorgd is dat je dit niet in HD kunt downloaden is reuzegroot.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.