7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    standokan

hoe zet je Airplay uit?

Beste mensen,

Een huisgast heeft laatst Airplay op mijn stereo receiver Denon AVR4311 geïnstalleerd. Sinds die tijd krijg ik muziek uit de gekste kanalen en, wat erger is, er wordt vaak spontaan geswitcht tussen bronnen. Ik heb in huis nog een Imac (Yosemeti), Macbook air en een mac mini staan. Allemaal met Airplay:-(
    Weet iemand hoe je Airplay uitzet? Vreemd genoeg is er geen uitknop te vinden. Op het internet zie ik alleen maar ingewikkelde regels code die ik ergens zou moeten invoeren. Ook unistall is nergens te vinden.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Stan

Bijdrager
    KarelWillem

Die snap ik niet helemaal??

Hij heeft AirPlay op je Denon geïnstalleerd? En daarop wil je het uitzetten?

Hier zou de AirPlay manual van je Denon moeten staan:
    http://www.denon.com/Downloads/AVR4311E2_Airplay.pdf

Maar Denon doet nogal in niet werkende links.:)

En… je hoeft toch niet je muziek naar AirPlay te sturen als je dat niet wilt?

Bijdrager
    SunKeeper

Waarschijnlijk worden er steeds toetscombinaties ingedrukt waardoor de geluidsuitvoer verandert?

Lijkt me komische situaties opleveren overigens.
    Zit iemand net zen te mediteren en dan schakelt de Denon ineens over op AirPlay hardstyle.:lol:

Bijdrager
    Wankei

Ik heb zo eens een kleine week gezocht naar waar de muziek nu aangestuurd werd: telkens ik met de apple-tv werkte kreeg ik muziek uit m’n iMac (die in dezelfde kamer staat). Of ik nu itunes afsloot, internetverbinding verwisselde (via airport of router van Telenet), de imac zelfs in sluimerstand zette of wat dan ook: telkens ik apple-tv gebruikte kwam er muziek uit de iMac. Niks leverde iets op. Tot ik doorhad dat de remote van apple tv de dader was en ik met de knopjes ervan, zonder me ervan bewust te zijn, de muziek aanzette op de iMac..

Toevallig ook geen apple tv – en zijn remote – in dezelfde ruimte staan?

Wankei

Bijdrager
    MEEUW

wachtwoord veranderen ;)? Misschien loop je huis genoot te spelen:)

Bijdrager
    tinus_omt

De Apple TV kan zelf ook zijn geluid doorsturen naar een ander airplay apparaat. Ik neem aan dat Denon ook wat van de beveiliging ondersteunt voor AirPlay, als je het wachtwoord/pincode dan gewoon niet invoert op de Apple TV kan het nooit vanzelf gaan werken.

Bijdrager
    Wauters

Waarschijnlijk heeft die huisgenoot de wifi op je DENON ingesteld. Zet die wifi weer uit en je hebt geen airplay-spelers meer.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.