10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Tee Loo

Hoe zet je 1 Core uit

Hallo,
    Ik heb er iets over gelezen ergens, maar kan je 1 core uitzetten (is daar een progje voor) als je dat zou willen ?!

thx
    Teeloo

Bijdrager
    vikking

Als ik mij goed herrinder zit er een tool in de CHUD Tools van apple waarmee je dat kan doen.

Bijdrager
    Marcski

waarom zou je dat willen?

Bijdrager
    formulefan

om te testen of een van de twee minder goed werkt? ik gis maar.

Bijdrager
    Tee Loo

Nou, ik zou zien of ik dat zelf kan doen ivm stroomverbruik… gewoon puur uit ‘het-kan’ principe;-)

Bijdrager
    silvercircle
    ”Teeloo”

Hallo,
    Ik heb er iets over gelezen ergens, maar kan je 1 core uitzetten (is daar een progje voor) als je dat zou willen ?!

thx
    Teeloo

de developers tools installeren, dan kan je via het regelpaneel Processor in de groep hardware cores en cpu’s uitzetten.

Bijdrager
    michi_rishi

Door één van de twee metalen polen uit de stekker te verwijderen alvoor je die stekker in het stopcontact steekt.

Bijdrager
    Nikita

Het is een keer geprobeerd toen net de eerste iMacs met Intel uitkwamen, en het schijnt echt nauwelijks invloed te hebben op het stroomverbruik of warmte. Prestaties daarentegen…. :wink:

Bijdrager
    Juch

volgens mij, schakelen ze bij idle vrijwel uit hoor…., uit zichzelf

Bijdrager
    Tee Loo

Ja, ik heb geen idee, wel zie ik bij idle, dat beide processoren parallel verbruik hebben. Doe je er 1 uit, krijgt de andere processor alles op zijn dak.

Volgens mijn verbuiken twee idle processoren niet zo heel veel meer dan 1 die dubbel belast is…

Maar leuk dat het kan.

grtn
    Teeloo

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.