12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    error

Hoe zet ik 'Transcription' uit?

Ik draai iOS 10 op een iPhone 7 en gebruik een Engelstalige systeemtaal. In de Phone app zit een functie bij Voicemail die Apple ‘Transcription’ noemt. Deze functionaliteit is nog in beta. Nu krijg ik dus absurd onleesbare Engelstalige transcripties van voicemailberichten die in het Nederlands zijn ingesproken. Apple doet dus een poging om in Nederlandse spraak Engelstalige woorden te horen en daar een (on)samenhangend verhaal van te maken. Zie voorbeelden.

Lachen hoor… maar hoe zet ik dit uit?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  error.

Bijdrager
    IGBA

Zet Siri om naar bijvoorbeeld Australisch Engels:
    https://www.imobie.com/support/turn-off-voicemail-transcription-ios-10.htm

Bijdrager
    error

Bij mij geen optie. Ik heb Siri… en elke vorm van spraakherkenning/bediening helemaal uit staan (o.a. via ‘Restrictions’). Bizar dat Apple niet gewoon een schakel heeft om die waardeloze transcriptie-functionaliteit gewoon uit te zetten.

Bijdrager
    error

Contact opgenomen met Apple Support: deze malle functie is niet uit te zetten.

Moderator
    Night

Misschien een idee om je tel. in het Nederlands in te stellen? (in ieder geval zolang het allemaal nog in beta is)

Bijdrager
    error

Zou kunnen… maar ik geef er de voorkeur aan om zowel MacBook, iPad en iPhone te gebruiken in hun moedertaal.

Moderator
    Night

Ik ook, maar ja….. het is het Ă©Ă©n of het ander.

Bijdrager
    csteelooper

Ik heb heel die functie (‘Transcription’) nog nooit gezien en draai ook in het Engels. Mijn instellingen zijn als volgt:

Voor Language & Region

• iPhone Language: English (U.K.)
    • Preferred Language Order: English (U.K.), Nederlands [en alles wat ik nog meer lees daaronder]
    • Region: Netherlands

Voor Siri:

• Siri: On
    • Language: Dutch (Netherlands) Helaas, had liever in het Engels willen werken, maar is nogal lastig vanwege Nederlandse (familie)namen
    • Siri Voice: Dutch

In dit overzicht zijn alleen relevante instellingen getoond.

Zoals ik al zei heb ik de hele Transcript-functie bij (Visual) Voicemail nog nooit gezien. Als je die uit wilt zetten is het dus wellicht een optie om naar UK English te schakelen? Is voor Apple bijna helemaal hetzelfde als US, alleen (zoals grammaticaal gebruikelijk) vaak -ise ipv. -ize, bijv. realise ipv realize en andere regionale verschillen die elders ook gebruikelijk zijn; verder word ‘Cellular’ vervangen door de in Europa meer gangbare term ‘Mobile’. That’s about it, really…
    Als jij je telefoon nu in US English hebt draaien, kun je dit eens proberen. Siri doet duidelijk niet ter zake; die is hier ingeschakeld en nog zie ik géén transcription…

Moderator
    Night

Kijk bij voicemail: https://support.apple.com/nl-nl/HT207181. Maar inderdaad: De enige manier om geen transcriptions te krijgen is door SIRI in een andere (Engelse) taal te zetten. Voorlopig wordt alleen Amerikaans-Engels ondersteund.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    error

Tja, wellicht moet ik Siri eerst weer aanzetten, dan van taal switchen en weer deactiveren. Ik ga het testen.

Moderator
    Night

Laat even weten of het gelukt is:-)

Bijdrager
    error

Wel… die Transcription Beta lijkt nu inactief. Dat kan komen door die Siri taalwissel of het feit dat ik sinds gisteren de iOS 11 Public Beta draai. Die transcriptie-funtionaliteit is verdwenen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.