14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Reeno

hoe zet ik poorten openen voor snellle downlaod

ik heb : 1 pc met een speedtouch 330 (usb)
    1 airport extreem base station
    1 powerbook

ik heb met mijn powerbook verbinding via de airport met internet.
    maar als ik wil downloaden bijv. bij azureus of poisoned dan haal ik maar een download tot de 10kb/s nie heb ik gehoord dat ik poorten open moest zetten en iets over NAT.
    maar heb hier helemaal geen verstand van….
    is er iemand die mij kan helpen hoe ik eindelijk kan downloaden?

een vriend van mij was hier laatst ook op bezoek, die kon via mijn internetverbinding via airport…
    wel een download van 110kb/s halen…

en dat is wat ik ook wel[/b]

Bijdrager
    Reeno

er is dus tot zover nog niemand die mij kan helpen??
    het kan niet moeilijk zijn.
    een vriend van mij heeft ook net een powerbook gekocht en die had toch wel zomaar een download snelheid van boven de 100kb

Bijdrager
    stinky

hier een klein beetje hetzelfde probleem. zie een paar topics onder jouw topic

Bijdrager
    JanWeijers

Om te beginnen vermeld je niet wat voor internet aansluiting je hebt. En dat is belangrijk. Hoe snel is die aansluiting? Ik heb een 2 megabit per seconde ADSL aansluiting en ik haal een downloadsnelheid van ongeveer 215 Kilobyte per seconde.

Je kunt beter ook duidelijk zijn over kilobit (kb) of kilobyte (kB) per seconde. Dat is een verschil van een factor acht. Een kleine b of grote B is hier dus belangrijk.

Als je probeert te downloaden via poisened is de bottleneck meestal niet jouw computer of je internetaansluiting maar poisened zelf. Die peer-to-peer downloads zijn nou eenmaal langzaam omdat je afhankelijk bent van de internet aansluiting van degene waar het bestand staat wat je wilt hebben en hoeveel mensen tegelijk hetzelfde bestand proberen te halen.

Als je binnen een half uur antwoord op je vragen verwacht moet je in ieder geval volledige en duidelijke informatie geven.

Groeten,

Jan

Bijdrager
    Reeno

ik heb een adsl abonnnement van tiscalli en moet een download van 100 kilo byte kunnen halen..
    want dat is een vriend van mij ook gelukt… dus ik neem aan dat het probleem iets met poorten is ofzo

Bijdrager
    macpro
    ”Reeno”

een vriend van mij was hier laatst ook op bezoek, die kon via mijn internetverbinding via airport…
    wel een download van 110kb/s halen…

Als hij wel via jouw verbinding die snelheid kan halen en jij niet, dan ligt het dus niet aan jouw ADSL modem en/of router, maar aan je eigen Mac.
    Kijk daar de instellingen eerst eens goed na.

Bijdrager
    Sad

(topic verplaatst naar “Internet en Netwerken”)

Bijdrager
    marcovanderlaan

Hoi
    Als die vrind van je het wel haalt, is er dus niks mis met je verbinding. Ik denk dat bij wie je iets download de bottleneck is. Heb je direct na hem geprobeert hetzelfde te downloaden? Iets wat populair hebben meer mensen op hun compu staan. Dus gaat het sneller. Je poort staat open of dicht, half kan niet….
    succes

Bijdrager
    Reeno

en wat zou ik dan in mijn mac moeten aanpassen??

Bijdrager
    Sad

Je hoeft helemaal niets aan te passen. Poisoned en andere file sharing zooi is nooit altijd even snel.

Ga naar http://www.speedtest.nl en test je download snelheid. Als het daar goed is dan is er niets mis en hoef je niets aan te passen.

Bijdrager
    Jello

mmmmmmm, ik zit volgens speedtest.nl tegen 800 kB/s te downloaden, en uploaden 23 kB/s, nice,
    Heb je die trage download bij bepaalde servers, vaak als ik een update voor MSN moe installeren, duurt iet van 8 MB een lange tijd. En zit ik ook op 5 kb/s , maar als ik terwijl ie msn-update aan het downloade is kan ik op andere site’s wel 700 kB/s houden.
    Ik denk dus dat het een bepaalde, drukbezochte, server is.
    Of heb je overal het probleem?

Bijdrager
    mereltje

Je kan je poorten checken met Port Finder 1.2 bijv. te vinden bij versiontracker. Mochten bepaalde poorten niet openstaan die je wel nodig hebt voor je downloads dan kan je ze alsnog open zetten. Dit kan je doen per poort bij systeemvoorkeuren.
    Let wel op, de veiligheid van je compu gaat wel achteruit dan. Je kan nagaan welke poorten open moeten staan bij bijv acquisition of poison zelf.
    Wat je als laatste kan doen is je firewall uitzetten maar lijkt me niet zo handig tenzij je nog achter een router zit.

Bijdrager
    mereltje

Yo, ik kom er nog ff op terug.
    systeemvoorkeuren, bij delen kan je zelfs zeggen gnutella/limewire poort open, oftewel poort 6346

Bijdrager
    pelpinda

Als speedtest.nl een download weergeeft van 449.6 kB en met Azureus haal ik maximaal 25.0 kB (als het meezit).

Poorten staan open via systeemvoorkeuren/delen (6880-6889 en 55555) en gnutella/limewire.

Wat kan ik dan nog verkeerd doen dat de DL snelheid maar 25 kB blijft? :evil: :oops:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.