4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    TRET

Hoe zet ik m’n G3 netjes uit?

Ik heb zitten twijfelen of dit de goeie plaats is voor dit onderwerp. Zo niet, mijn excuses. Mijn vraag is de volgende:
    Ik heb een blauw witte G3 die ik alleen nog maar voor backup gebruik. Ik werk eigenlijk alleen nog maar met mijn ibook. De G3 staat via een ethernetkabel in netwerk, zodat ik met de iBook kan inloggen op de G3. Die ethernetkabel is de enige kabel die ik in de G3 heb zitten. Geen beeldscherm, geen toetsenbord. Het opstarten van de G3 levert geen problemen, maar uitzetten is eigenlijk niet op een normale manier mogelijk. Ik kan op de resetknop drukken zodat ie opnieuw opstart en dan vervolgens snel op de powerknop zodat ie de opstart cancelled. Dat is een beetje ruig denk ik. Is er een nette manier?

Bijdrager
    macpro

Als je OS X 10.3 of 10.4 op die G3 hebt geïnstalleerd, dan kun je de Remote Desktop Client aanzetten.
    Zit in Systeemvoorkeuren > Delen.

Vervolgens zet je op je iBook een VNC viewer en maak je daarmee een verbinding naar de G3.
    Nu kun je de G3 netjes uitzetten door uit het ? menu de optie Zet uit te kiezen.

Bijdrager
    a la Mac

Je toetsenbord even aansluiten en dan [ctrl]+[option]+[command]+Eject:)

Bijdrager
    TRET

Vervolgens zet je op je iBook een VNC viewer en maak je daarmee een verbinding naar de G3.
    Nu kun je de G3 netjes uitzetten door uit het ? menu de optie Zet uit te kiezen.
    _

Hoe maak ik dan verbinding met die G3. Ik neem aan dat ik gewoon via het netwerk moet inloggen, maar dan? Ik kan een venster openen en daar iets invullen en aanvinken. Verder kom ik niet.
    Alvast dank….
    :D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.