13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    JeePee

Hoe zet ik het ‘opstartgeluid’ zachter (chime)?

Heeft iemand een idee hoe ik het opstartgeluid (de chime) zachter kan zetten? Ik heb al van alles geprobeerd en kan ook nergens iets over dit onderwerp vinden….

Ik wil met opstarten mijn buren niet storen….:wink:

Bijdrager
    michelvdb

~~/Systeemvoorkeuren/Geluid.:roll:

Bijdrager
    Jan-Willem

is dat ook van toepassing op het startupgeluid??? (lijkt mij knap als ie al in zo’n vroege stadium van het opstarten de prefs kan lezen).

Bijdrager
    Dennis002

Onder chime at startup is in de Apple-discussions onder OSX wel redelijk wat info te vinden.
    De conclusie is was dat de opstartdreun nooit echt te wijzigen danwel te verwijderen is, omdat dit onderdeel is van het systeem en het zo laat weten dat het opstarten lukt. Hooguit dus tructjes als geluid uit bij uitzetten computer, opstarten met ik geloof de optie-toets ingedrukt. Verder kunnen aangesloten externe speakers er voor zorgen dat de dreun niet komt (waarom begrijp ik niet helemaal, heeft er mee maken dat deze voor de opstratdreun worden geactiveerd).

Bijdrager
    Jan-Willem

als je de speakers aansluit dan overruled dat zeg maar de gewone speakers. en als die uitstaan hoor je niks.

Bijdrager
    JeePee

Ik heb dat (systeemvoorkeuren/geluid) natuurlijk ook al wel eens geprobeerd, maar het blijft een ‘hels kabaal’. Als ik hem op 1 zet, dan is ‘ie een stuk zachter, maar dan hoor je vrijwel niets op de computer en zou je iedere keer je geluid zachtjes moeten zetten als je hem uitdoet… Beetje omslachtig. Als ik hem op 4 zet, vrij normaal lijkt me, dan klinkt hij net zo hard als op 2 ongeveer en dat vind ik best wel hard.

Is er geen andere manier? Los van het algemene geluid ofzo?

Bijdrager
    maceddy

Misschien kun je 2 AppleScripts maken.

1. die het geluid op 1 zet bij shutdown/restart
    2. die het geluid weer normaal zet na opstarten

Dat zou een optie kunnen zijn….

Bijdrager
    JeePee

En eh, hoe doe je dat?:roll: :oops: :wink:

Bijdrager
    maceddy
    ”JeePee”

En eh, hoe doe je dat?:roll: :oops: :wink:

Ja, maak t nou niet te moeilijk…

Haha, nee dat valt wel ergens op te zoeken.
    Ik had in OS 9 altijd een scriptje die mijn volume automatisch op 5 zette bij een shutdown, volgens mij i.s.m die Jeremy script modules of iets dergelijks.

Nou komt het probleem:

Is het mogelijk in OS X een shutdownscript te draaien?

K kom der nog wel even op terug:)

Bijdrager
    JeePee

Heel graag maceddy! Alvast bedankt! 8)

Bijdrager
    SvS

het zou mooi zijn als het opstartgeluid ALTIJD hetzelfde volume (niet te hard) heeft, ongeacht hoe hoog de speakervolume staat. Werk voor Apple dus… :apple:

Bijdrager
    andrez

Helemaal eens met dat laatste. Heb maar een gemiddelde stand voor het volume van de speakers genomen, via voorkeuren, zodat de opstart chime ook niet te hard is. Stand 4 voldoet wat dat betreft bij mij, maar ik heb dan ook te maken met die kleine ingebouwde speakertjes. Trouwens, wil ik dan eens een wat luider volume, dan vergeet ik dat prompt weer zachter te zetten, zodat de chime, de volgende keer bij het opstarten, de speakertjes weer doet trillen:roll:
    Maar ach, eigenlijk mogen de buren zich best afvragen waarom mijn opstart chime anders klinkt dan die bij hun computer met Windows:P

Trouwens, nu we het toch over verschillende volumes hebben. Ik vraag me af of de makers van iTunes, Real Player, Windows Media Player etc. niet een standaard voor de volume output kunnen maken, want die verschilt enorm, zodat je altijd weer opnieuw moet instellen.

Bijdrager
    Igor

is idd heel irritant dat harde geluid. Ik heb namelijk een versterker aan mijn mac hangen met 2 boxen en die staat altijd aan. Dus heb je bv. gister lekker muziek zitten luisteren en het volume niet naar beneden gedraait dan is de volgende dag na de opstart het gehele huis wakker :roll:

maar kan niemand even zo’n scriptje schrijven?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.