25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    iRobjuh

Hoe zet ik een google video filmpje in een post?

Hallo allemaal.

Hoe zet ik een google video filmpje in een post?
    En dan niet een link, maar echt het filmpje in een kadertje?

Groetjes.

edit: dit werkt niet standaard

<embed style=”width:400px; height:326px;” id=”VideoPlayback” align=”middle” type=”application/x-shockwave-flash” src=”http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=3131174133241387480&#8243; allowScriptAccess=”sameDomain” quality=”best” bgcolor=”#ffffff” scale=”noScale” salign=”TL” FlashVars=”playerMode=embedded”> </embed>

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

dat ka niet op dit forum.

Bijdrager
    iRobjuh

Maar bij opties staat “HTML is AAN

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

<b’>dit</ ‘b> werkt wel (even spaties weghalen) maar niet de geavanceerde functies, bepaalde staan uit. Zo werkt <center>TEST</center> ook niet volgens mij
    Als html aan was kon je hier het hele forum vernaggelen zoals een div gaan afsluiten, een stylesheet er tussen gooien.

Bijdrager
    iRobjuh

Ja ok dat begrijp ik maar ik dacht dat dat de reden was dat op zowat ieder forum HTML uit staat:?

edit: Hier kan slotje op of iets dergelijks…

Bijdrager
    Zora la rousse

Gezien het verbruik aan bandbreedte zal het plaatsen van filmpjes niet gewaardeerd worden, denk ik.

Bijdrager
    iRobjuh

Die filmpjes staan ook op de google server, hehe.
    Ik kan toch niets uploaden naar de macosx server.
    Dus dat kost macosx niets extra’s dan een paar regels tekst van mijn post.

Bijdrager
    Zora la rousse

Met plaatjes posten is er ook een limiet. Dat zal niet alleen een esthetische reden hebben, maar ook te maken hebben met verbruik van bandbreedte.

Bijdrager
    iRobjuh

Daar zit de limiet in de resolutie zodat het forum niet uit zijn verband word getrokken:wink:
    Nee ik hoef geen gelijk maar ’t is wel zo… :wink:

Bijdrager
    marloez
    ”NOOBnl”

Daar zit de limiet in de resolutie zodat het forum niet uit zijn verband word getrokken:wink:
    Nee ik hoef geen gelijk maar ’t is wel zo… :wink:

nee hoor, dat is vooral omdat het anders eindeloos duurt voordat een pagina laadt.. en als tig mensen die tegelijk willen zien vreet dat aan de server…;)

Bijdrager
    iRobjuh

Ja maar dat vreet geen kb meer dan een normale page.
    Sterker nog ik denk minder omdat in een foto topic minder tekst word geplaatst.
    En de foto’s worden gehost buiten het forum dus dat kost geen data verkeer.
    Dat het topic langer moeten laden ook, uiteindelijk haal je mer data binnen op je pc.
    Maar van die data is hooguit 5% van macosx en de rest (de foto’s) extern geladen.

:wink:

Bijdrager
    Zora la rousse

Je kan het ook zo oplossen

[code:1:06685f0e18][url=http://video.google.com/videoplay?docid=3131174133241387480]Bootje[/url][/code:1:06685f0e18]

Resultaat —>

Bootje

;-).

Bijdrager
    iRobjuh

Bedankt voor je reactie maar kijk eens:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=81708

:wink:

Bijdrager
    Hobbes
    ”Zora

Met plaatjes posten is er ook een limiet. Dat zal niet alleen een esthetische reden hebben, maar ook te maken hebben met verbruik van bandbreedte.

Klopt niet want als je een plaatje post laad hij dat direct als je de pagina bezoekt, met google video’s is dat niet, pas als je op “play” drukt begint hij het filmpje in te laden.

Bijdrager
    Jonnotie

welles, nietes, welles, nietes

Moderator
    unSOUND

Bootje varen de gekste

O mijn god…

Bijdrager
    Nietzman
    ”NOOBnl”

Maar van die data is hooguit 5% van macosx en de rest (de foto’s) extern geladen.

En om die rest gaat het nou brainiac. Het gaat helemaal niet over de bandbreedte van de macosx.nl server maar om die van de gebruiker. Zolang Belgie nog met de Tamtam en datalimieten werkt lijkt het me verstandig maar geen filmpjes in posts te zetten.

Bijdrager
    iRobjuh

Nou Nietzman als jij dan zo nodig jou gelijk wil.
    De filmpjes laden standaard niet in. Pas wanneer je op Play drukt begint ie te streamen.
    Dus ook jou verhaal klopt niet. En nee ik wil nog steeds geen gelijk maar sorry this wel zo.

Bijdrager
    Nietzman

Nevertheless gaat het nog altijd niet over het dataverkeer van OsX.nl, en dus was je eerdere aanname fout.

Bijdrager
    iRobjuh

Weet je jonge als jij je gelijk wil.

Bij deze iedereen let even op.

NIETZEMAN KRIJGT ZIJ GELIJK!!!

En nu rap een lollie kopen om het te vieren…

Bijdrager
    Nietzman

Iets zit je diep hè?

Bijdrager
    iRobjuh

Volk zoals jij:cry: maar as you can see. Je mag je gelijk hebben van mij…

Bijdrager
    Nietzman

Als volk als ik je al dwarszit wens ik je veel sterkte in de boze buitenwereld.

Proost!

Moderator
    unSOUND
    ”Nietzman”

Als volk als ik je al dwarszit wens ik je veel sterkte in de boze buitenwereld.

Daarom vertoeft hij ook liever op het water dan op straat… :innocent:

Bijdrager
    Hobbes
    ”Nietzman”

En om die rest gaat het nou brainiac. Het gaat helemaal niet over de bandbreedte van de macosx.nl server maar om die van de gebruiker. Zolang Belgie nog met de Tamtam en datalimieten werkt lijkt het me verstandig maar geen filmpjes in posts te zetten.

Klopt niet, pas als je op “play” druk begint het filmpje te laden, dus zolang die Belgen met hun tamtam datalimieten niet op “play” duwen hebben die er geen last van.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.