6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    OSXrein

Hoe zet ik de automatische functies van Word uit?

Hoe zet ik functies in Word uit zoals het automatisch inspringen (met tabs en een liggend streepje)?
    Kun je ook net zoals met HTML pagina’s en vroeger met WordPerfect ook de code van een word document bekijken en daar dingen uithalen. Ik heb het idee dat er vaak codes e.d. naar eerder gebruikte fonts of pagina opmaak gewoon blijven staan.

groeten,

Rein

Bijdrager
    robert

Kijk eens bij ‘ Format’ –> ‘Autoformat’ .

Opmaakinformatie (bijv. font en fontgrootte) vind je bij de alinea- (paragraph) instellingen. Als je de cursor op een regel plaatst, kun je zien welke alineaopmaak gebruikt wordt (als je tenminste de fortmatting Toolbar in je scherm hebt geactiveerd).

robert

Bijdrager
    WebJ

Weet ook iemand hoe je kan voorkomen dat Word een hoofdletter in elke nieuwe cel in een tabel maakt waarin je begint te typen?

Bijdrager
    robert

Ook hier een kwestie van ‘Autoformat’ lijkt me. Kijk eens bij Format –> Autoformat –> Options –> Autocorrect. De checkbox ‘Capitalize first letter of sentences’ staat waarschijnlijk geselecteerd.

Je begrijpt: ik werk met de engelse versie; ik weet zo niet uit het hoofd wat de termen bij de nederlandse versie zijn, maar de bedoeling is hopelijk duidelijk.

robert

Bijdrager
    WebJ
    ”robert”

Ook hier een kwestie van ‘Autoformat’ lijkt me. Kijk eens bij Format –> Autoformat –> Options –> Autocorrect. De checkbox ‘Capitalize first letter of sentences’ staat waarschijnlijk geselecteerd.

Je begrijpt: ik werk met de engelse versie; ik weet zo niet uit het hoofd wat de termen bij de nederlandse versie zijn, maar de bedoeling is hopelijk duidelijk.

robert

Bedankt (ik vind het overigens wel erg ver weg gestopt, ik was al drie keer alle opties bij voorkeuren doorgelopen, maarja………)

Bijdrager
    sybian

wat een verademiing! Eindelijk die stomme slimme beterweterij uitgezet.
    Word word zo nog bijna werkbaar! (º_^)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.