6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    treinscoot

hoe zet ik bestanden op een usb stick

Heb een usb stick gekocht waarop ik veiligheidshalve de hele map documenten van mijn Mac wil zetten. Ben geen computerfanaat en weet niet hoe.
    Kan iemand mij even op weg helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Welkom op dit Apple forum. Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Gewoon de stick in je Mac, open een Findervenster en sleep de map Documenten naar je stick.
    Misschien is het het beste om eerst de stick te formatteren naar OS X Uitgebreid (journaled). Dat doe je met het programma Schijfhulpprogramma wat je kan vinden in de map Hulpprogramma’s.
    Open dat programma, selecteer je stick en ga dan naar Wissen en selecteer de optie die ik hierboven aangaf.

Bijdrager
    Beech

In de map Documenten zullen toch niet zulke grote files staan ? Dan zou ik gewoon FAT32 houden. Kun je de stick overal gebruiken.

Bijdrager
    treinscoot

Sorry, maar ik begrijp het niet.
    Stick in Mac. Op het buroblad verschijnt rechtsonder de USB stick. Ik open Finder en klik op documenten en sleep ze naar rechtsonder??

Bijdrager
    Beech

In de linkerkolom van Finder zie je ook de USB stick. En zo niet, dan moet je even op Voorkeuren klikken van Finder, linksboven en daar activeren dat Finder externe harddisks toont.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    treinscoot op 28 september 2012

Stick in Mac. Op het buroblad verschijnt rechtsonder de USB stick. Ik open Finder en klik op documenten en sleep ze naar rechtsonder??

Volg deze stappen:

1. Open een Finder-venster door op het icoon van de Finder te klikken in je Dock;
    2. Zorg dat het icoon van de USB-stick zichtbaar is op je bureaublad — m.a.w. dat er geen vensters overheen staan;
    3. Navigeer naar de map waarin de documenten staan die je op de USB-stick wilt zetten;
    4. Selecteer de documenten die je wilt kopiëren met je muis (door de ?-toets ingedrukt te houden kun je trouwens meerdere documenten selecteren die niet naast elkaar staan);
    5. Klik nogmaals op één van die documenten en houd de muisknop ingedrukt;
    6. Beweeg met je muis zodat je de documenten versleept;
    7. Zet je muispijltje boven het icoon van de USB-stick; houd de muisknop nog altijd ingedrukt;
    8. Wacht tot er “uit” het icoon van de USB-stick een Finder-venster opent; laat de muisknop niet van schrik los als dit gebeurt;
    9. Beweeg het muispijltje, terwijl je de knop nog altijd ingedrukt houdt, tot boven dit nieuwe Finder-venster;
    10. Laat de muisknop los.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.