14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Hoe zat het ook alweer; YouTube 4K op iOS (14)?

De belofte van eindelijk 4K in de YouTube app vanaf iOS 14 maakte me blij.
    En overal lees ik ook er ook over.

Maar blijkbaar denkt mijn YouTube app(*) op de iPad 2019 er toch anders over. Nergens de 4K optie te bekennen bij de 4K en hoger video’s. Wat mis ik in dit verhaal?

(*) Of Safari/Chrome/etc.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 dagen, 11 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Kwadraatje

Is model-afhankelijk. Volgens mij heb je hier een iPad Pro voor nodig of een van de recentere iPhones.

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk, dat zijn nu van die restricties waarom ik een Android telefoon heb.

Ik irriteer me daar mateloos aan.

Geen enkele reden waarom die iPad geen 1440p of 2160p zou kunnen verwerken.

Verder is het een bijzonder vaag gebeuren, want kun je nergens vinden welke modellen nu wel of niet aan de 4K kunnen. Ook Pro-gebruikers die het in de beta van iOS 14 wel hadden, bleken het in de reguliere versie niet meer te hebben.

Dit is zo ongeveer het laatste wat ik er over heb kunnen vinden.

October 4th at 5:47PM ET: Google originally told us that supported iPhone and iPad models now offer YouTube in 4K, but it’s now clarifying that the feature is coming soon.

Ik ga me maar weer eens inlezen in de Jailbreak community. .;)

• Deze reactie is gewijzigd 3 dagen, 1 uur geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    mvdenberg

Dat is inderdaad gek. Ik heb het geprobeerd op m’n iPad Pro, iOS 14 en de YouTube app en bij mij lukt het wel

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het schijnt een beetje hit and miss te zijn op de Pro’s.

Maar blijkbaar is alles daaronder volgens Apple (en Google?) niet geschikt voor iets wat hoger is dan 1080p.

Daar sta je dan met je mooie 2160×1620 schermpje. .:)

Bijdrager
    GoeieDag

KarelWillem op 22 november 2020 om 09:18

Zou kunnen. Maar dan denk je dus dat Apple het express doet om z’n gebruikers een hak te zetten? Nergens anders om?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat er een codec-strijdje gaande was tussen Google en Apple is geen groot geheim nee.

Apple doet nu net of ze er alles aan doen om dit recht te trekken, maar beloont dan wel uitsluitend de kopers van een Pro. Ben jij zo dom om iets goedkopers aan te schaffen, dan bekijk je het verder maar. Google heeft uiteraard het liefst dat je overal en altijd de volledige YouTube ervaring krijgt.

Op elk schijftelefoontje kan je minstens op 1440p naar YouTube kijken, maar op een moderne iPad niet. Ja, geloof jij het?!

Maar wellicht ben ik te ongeduldig en zijn de berichten van begin oktober nog steeds actueel en wordt dit stap voor stap uitgerold. Dat kan ook…;)

YouTube krijgt 4K-ondersteuning op Apple TV en picture-in-picture terug in iOS 14

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 22 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    tarun

<p class=”cite”>GoeieDag op 22 november 2020 om 11:05</p>

KarelWillem op 22 november 2020 om 09:18

Zou kunnen. Maar dan denk je dus dat Apple het express doet om z’n gebruikers een hak te zetten? Nergens anders om?

Het kan ook de keuze van Google zijn. Bijvoorbeeld om Android voor te trekken.

Bijdrager
    KarelWillem

Het ging vooral om de strijd om die (vp9) codec die YouTube gebruikte, en die Apple niet wilde implementeren. Daarom geen YouTube 4K op Apple TV, Mac, iOS, etc.

Beide partijen gaan natuurlijk hard voor hun eigen ontwikkelingen, maar waar bijvoorbeeld Windows en Android wel in die ontwikkeling meegingen vond het Apple het wel best, en kon je alleen via Google Chrome op de Mac genieten van 4K (en hoger) video’s.

En nu lijken ze die codec dus vooralsnog uitsluitend op bepaalde chipsets te laten werken. Er zal vast een reden voor zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 21 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Hansi2124

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 november 2020 om 10:02</p>
    Daar sta je dan met je mooie 2160×1620 schermpje. .:)

Op mijn 2 jaar oude iPhone XS gewoon 4K:

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik…

En nu lijken ze die codec dus vooralsnog uitsluitend op bepaalde chipsets te laten werken.

iPhone XS: A12

iPad 2019: A10.

Maar ook die A10 kan prima 4K aan natuurlijk.

Bijdrager
    mvdenberg

<p class=”cite”>KarelWillem op 22 november 2020 om 13:12</p>
    Dat zeg ik…

En nu lijken ze die codec dus vooralsnog uitsluitend op bepaalde chipsets te laten werken.

iPhone XS: A12

iPad 2019: A10.

Maar ook die A10 kan prima 4K aan natuurlijk.

Zit er in de iPad uit 2019 een A10? In m’n iPhone 6S zit een A9, maar die komt uit 2015.  🤔

Bijdrager
    KarelWillem

Zowel in de iPad 2018 (6) als iPad 2019 (7) zit een A10 chip ja.

Bijdrager
    KarelWillem

Om aan te tonen dat die iPad prima 4K aan kan, heb ik er een 4K video op gezet.

Dat wil zeggen; volgens iTunes staat die er op. Dan ga ik naar mijn iPad, en dan…???

In wat speel ik die film nu af? Waar staat hij dus?

N.b.: Met bestandsdeling heb ik er nu één in VLC kunnen krijgen.

Geen idee of dat de makkelijkste manier is, maar 4K zonder problemen natuurlijk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 14 uren geleden door KarelWillem.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.