22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    steveb

Hoe zal 10 jaar iphone gevierd worden?

Apple viert 10 jaar. Iphone door?
    1. heel wat bedrijven te kopen voor 100miljard dollar (producenten van schermen, batterijen, assemblage en machines,….
    2. telecom provider te kopen en serieuze upgrade te geven om zwerende grootse te worden?
    3. Of blijven ze bescheiden door de iphone X als eerste voor te stellen in hun nieuwe complex (Apple spaceship)

Bijdrager
    Shmoo

Met taart ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Denk dat ze gewoon doen wat ze altijd doen: een net iets snellere iPhone met net iets betere camera uitbrengen en er dan nieuwe software opzetten die 5 handige nieuwe features heeft die net zo goed op oudere iPhones werken maar uitgeschakeld blijven.

Ze gaan echt niets speciaals doen. De laatste keer dat Apple een ‘anniversary’ product uitbracht was het een overpriced computer die 1 jaar op de markt stond en nauwelijks verkocht.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk wel dat ze een prijsverlaging gaan doorvoeren maar of ze dit echt koppelen (uitspreken) aan het 10e model durf ik niet te zeggen. Het zal voor de tweede maal op rij worden dat er minder iPhones verkocht worden en de aantallen zullen globaal voor iedereen gaan zakken. Kortom ze moeten het aantrekkelijker maken om te upgraden.

Bijdrager
    Shmoo

Vergeet ook niet dat ze waarschijnlijk iets minder winst pakken op de iPhone maar tegen die tijd zullen er meer mensen zijn die normaal +99,- doen voor meer geheugen maar nu + … bedrag doen voor AirPods. Daar is de winst weer terug.

Bijdrager
    ernst.

Hoe ik hoop dat het gevierd wordt? Als wijze van geste en dank voor de tien jaar trouwe aankoop zou ik een ieder een tegoed bon van 50% geven voor een nieuwe iPhone die anders toch zouden worden weggegeven als relatiegeschenken aan allerlei celebrities of bedrijven die ze voor events uitnodigen. Oscar’s,Superbowl etc. Maar goed, dat zal Apple nooit doen want ze zijn gewoon een ‘greedy’ company geworden waar alleen geld telt.

Moderator
    Pete.Z

Zoals alle bedrijven, toch?

Bijdrager
    steveb

Tijdens iphone x. Event of WWDC. Een toestel cadeau voor elke aanwezige?

Iphone x in promo pack met Apple watch?

Korting voor familie aankoop?
    Zou van pas komen voor mijn uitzet (2 mac boks, 2 iPhones, 3 iPad, Apple watch, en 4 Apple tv) lol

Bijdrager
    hatolex

Raar topic, waarom zou een bedrijf iets moeten doen als een mobieltje 10 jaar in productie is?

Bijdrager
    Melle

@hatolex – even raar als iets doen wanneer iemand x jaar op de wereld is… ik heb het nooit gehad voor verjaardagsfeestjes – nog nooit eens sinds mijn bewust leven gehad of gehouden – voor producten vind ik het zelf nog iets logischer dan voor mensen…

Bijdrager
    jordi99

Ik denk dat ze geen prijsverlaging doen maar eerder Airpods toevoegen aan iPhone 8 of 7S Plus model…
    Ze mogen dan wel €180 kosten, de productiekosten zijn nooit zo hoog..
    Gezien Samsung dit ook gaat doen bij hun S8..

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Er zijn veel geruchten over drie nieuwe iPhones dit jaar.

De 7s en 7s Plus zouden alles zijn wat we de komende jaren van Apple zijn komen te verwachten: zelfde design voor het vierde jaar op rij, een nieuwe processor met een marginaal kleine snelheidswinst, een camera die weer wat beter is, en dat zal het zowat zijn. Misschien nog een nieuw kleurtje voor de Chinezen.

De iPhone 8 (of hoe ze ‘m ook noemen) zou een nieuw glazen design hebben zoals de iPhone 4, een scherm dat doorloopt tot de rand, OLED, geen homeknop, en draadloos opladen.

Hoewel ik het bovenste verhaal betwijfel, zou dat wel betekenen dat het ding boven de 1000 euro gaat kosten. En dan zal ik noodgedwongen naar het Androidkamp moeten verhuizen. Niet omdat ik niet tevreden ben over iOS, niet uit principe, maar gewoon omdat ik als student geen 1000 euro kan ophoesten voor een telefoontje.

Bijdrager
    koen
    steveb op 14 januari 2017

2. telecom provider te kopen en serieuze upgrade te geven om zwerende grootse te worden?

Zwerende grootse ? :-?

Bijdrager
    ernst.
    hatolex op 15 januari 2017

Raar topic, waarom zou een bedrijf iets moeten doen als een mobieltje 10 jaar in productie is?

Nee, inderdaad, waarom zou men iets weggeven als ze het al doen voor hun persoonlijke relaties onder de noemer “geschenken”
    Alsof die bedrijven allemaal geld te kort hebben als ze het zouden weggeven of met hoge kortingen zouden schenken. Nee, cold
    hard cash is dus het enige wat telt? In feite wel maar er is ook zoiets als een ‘geste’ doen naar je klanten die trouw om het jaar ( of 2)
    vertrouwen in je bedrijf hebben gestoken en een apparaat van je hebben gekocht tegen die hoge prijs die je vraagt. Is het raar als
    bedrijf dan je dankbaarheid te tonen? Of mogen alleen lege woorden de ether vullen zolang de hebzucht maar intact blijft.

Bijdrager
    Vilscon

Helemaal niks. Wedden?

Tuurlijk, ze zullen het vieren met wat leuke kleine dingen intern en het noemen in de Keynote in September. Maar no way dat Apple iets speciaals gaat doen qua update/upgrade puur omdat de iPhone 10 jaar is geworden.

Puur hierdoor wordt er door sommige gezegd dat de iPhone daarom de iPhone 8 gaat heten en niet de 7S. Dat is toch een rare gedachte? Of dat ie daarom met de 7 geen nieuw design heeft gekregen en Apple dubbel zijn best gaat doen met het 10-jaar model. Of zelfs met twee soorten te komen; een 7S en een 8 model. Wat een flauwekul.

Maar hey, proficiat.

Moderator
    Mac Daddy

Er was ooit een 20th Anniversary Mac. Toen Apple 30 jaar oud was, hoopte men (ik ook) op een nieuwe speciale Mac. Helaas ging dat niet door. Ik denk dat ze het zeker wel zullen noemen en intern wellicht wordt gevierd, maar meer dan dat ook niet.

Als de volgende iPhone niet een 7s zal heten, dan zou ie ook compleet anders moeten zijn dan de 7. En dan zou ‘iPhone X’ een mooie naam zijn om het 10-jarig bestaan te vieren. Wat ik ook nog leuk zou vinden, zou een iPhone editie, naast de normale, met een klein eerbetoon naar Steve. Het is toch wel 1 van de grootste (en laatste) dingen die Apple met Steve hebben uitgebracht.

Bijdrager
    MacAanZee

Al die mensen die zichzelf maar gek maken over de ‘viering’ van 10 jaar iPhone en hoe Apple dat viert. Weet je hoe? Helemaal niet.
    Je kunt echt stoppen met jezelf gek te maken over geweldige iPhones 8, X of hoe ze in de fantasie van veel mensen ook mogen heten. Het jubileum van 10 jaar iPhone is eerder deze maand al ‘gevierd’, op 9 januari – de verjaardag van de iPhone, met een interview van Phil Schiller over ‘Het belang van het scherm’. Klaar dus. Apple is niet van de jubilea. Eén keer gedaan, bij het 20 jarig bestaan van Apple, toen werd de 20th Anniversary Mac uitgebracht (zie avatar links). Een jaar te laat. Dat ook nog. Het was wel een unieke Mac in 1997: de eerste met de computer in het scherm, eerste met plat LCD scherm, radio, tv, stereo Bose speakers en woofer, uitneembare touch pad in klein toetsenbord. Maar verder: nooit iets met jubilea..!

Bijdrager
    macstremist

In een branche waarin concurrentie moordend is, iedereen jaagt op nieuwe innovaties (en gimmicks) om maar klanten te binden denk ik niet dat Apple nieuwe technieken “opspaart” voor een tienjarig jubileum. Zeker met het toegenomen aantal lekken door leveranciers en producenten is het onmogelijk voor Apple om zoiets lang genoeg geheim te houden. Apple loopt dan het risico dat een concurrent een vergelijkbaar product eerder op de markt brengt en daarmee de “wow”-factor om zeep helpt. Bovendien is er zoals MacAanZee en Mac Daddy voor mij zeiden geen precedent van “anniversary editions”. De laatste speciale uitgave van een Apple product was als ik me niet vergis de U2-iPod Video.

Lang verhaal kort: dit wordt gevierd met taart in Cupertino en een ietwat minder imponerende maar nochtans fantastische iPhone 7s.

Bijdrager
    ernst.

Laat dat laatste maar een hoop blijven want voorlopig is Apple allang qua specs en innovatie geen koploper meer. Wel in prijs geweest.
    Beetje de ‘lada’ in de mobiele wereld.

Bijdrager
    Ziegler

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat Apple qua ‘specs’ ooit een koploper is geweest. Apple heeft er nog nooit een halszaak van gemaakt op papier de snelste te willen zijn. Bij Apple draait het om ontwerp, gebruiksgemak en innovatie. Dat de laatste laptop, computer of telefoon niet de allersnelste processor heeft is veel minder belangrijk. En gelijk hebben ze: ik gebruik een iMac van bijna 10 jaar oud en een iPhone 5s. Beide voldoen eigenlijk nog goed (de iMac tijdig aanzetten, dat weer wel).
    Het is net als met auto’s: het comfort en bagageruimte zijn belangrijker dan het aantal cc’s motorinhoud.

Bijdrager
    koen

Precies.

Bijdrager
    T-sec

Het 10 jarig bestaan van de iPhone gaat volgens goed geïnformeerde bronnen gepaard met een iPhone welke “10” met 2 nullen zal kosten.
    Ofwel $1.000,00 omgerekend €1.000,00. Waarbij men denkt dat Apple de hoge MBP prijzen, als een mogelijke (onderbouwde) strategie ook door gaat voeren in de iPhone 8 of X reeks.
    Welke bronnen dit zouden moeten zijn laat ik persoonlijk in het midden. Misschien wil Apple hoog in het topsegment gaan zitten, of worden extra kosten voor een mogelijke iPhone productie in de V.S. doorberekend. We gaan het allemaal mogelijk allemaal meemaken, ergens in september.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.