6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Hoe wissel jij van app? / Hoe ga je om met apps?

Het is me opgevallen dat niet iedereen dezelfde voorkeur heeft om te wisselen tussen apps en dat is niet vreemd, aangezien er 3 manieren zijn en elke manier op elk moment wel zijn voordeel heeft.
    Je kunt wisselen via de app wisselaar of app kiezer of hoe dat ding ook heet.
    Je kunt terug gaan naar het beginscherm en dan een andere app kiezen op dat beginscherm of eerst naar een mapje of een ander beginscherm gaan.
    Je kunt wisselen naar een andere app als je een bericht krijgt van die app, zodat je meteen in die app zit.

Wat is jouw favoriete manier om te wisselen van app of laat je het helemaal aan de situatie afhangen (wat bij de derde ook wel moet!)?

Nu ik het toch heb over apps in het algemeen: ik ben iets aan het testen. Ik sluit helemaal geen apps meer af en aangezien ik bijna honderd apps heb, zorgt dit voor heel veel rotzooi in mijn appkiezer, maar het zorgt inderdaad niet voor een langzame iPhone. Vroeger sloot ik apps die ik voor langere tijd niet ging gebruiken, omdat dat handig was en ik ze toch zo op kon starten. Ik las over dat het sluiten van apps en vroeg me af of dat op iOS ook zo was, maar het blijkt een speciaal android iets te zien, want windows mobile heeft er ook geen last van.
    Weet iemand toevallig hoe dat ook alweer zat? Had het iets te maken met hoe android om ging met het geheugen?

Ik heb overigens een app staan op mijn iPhone die aangeeft hoeveel geheugen je iPhone gebruikt. Die staat nu wel constant op max, maar toch lijkt mijn telefoon niet meer stroom te trekken. Het is wel zo dat sommige apps wat traag opstarten, maar dat zijn meestal niet de apps die ik regelmatig gebruik.
    Nu ik dit zo’n beetje typ kan ik eigenlijk beter vragen:

Wat is jouw app-beleid op je smartphone?
    Wanneer installeer je iets, wanneer koop je iets, wanneer verwijder je iets, wanneer sluit je iets af, hoe vaak moet je iets geforceerd afsluiten, welke app gebruikt het meeste stroom?

Bijdrager
    Thomas De Lange

Shift + tab OSX
    Dubbel homeknop iOS

Nooit apps afsluiten op ios

Bijdrager
    SunKeeper

OS X staat Safari iTunes, Notities, Agenda en Berichten altijd Full Screen open.
    Ik wissel met de gesture dus tussen apps. Andere apps/documentjes op de desktop die maar incidenteel open staan.

Op iOS heb ik veelgebruikte apps op mijn homescreen staan. Ik heb maar één homescreen. Waarop ook twee mappen, eentje voor spellen en eentje voor de overige apps. Die overige apps open ik altijd met Spotlight, omlaag vegen en de eerste letters typen. Dat is niet heel vaak, maar toch regelmatig, werkt prima.

Ik heb wel de neurose om in de appkiezer af en toe ‘opruiming’ te houden. Sommige sluit ik, andere (veelgebruikte) niet.

Qua stroomverbruik maakt het weinig uit omdat 99% van de apps na tien minuten in de slaapstand wordt gezet. iOS staat dan niet meer toe dat systeembronnen worden gebruikt. Sommige apps zoals muziek spelen of mail ophalen mogen die taak nog wel doen. (qua Apple-apps zijn achtergrondtaken afhankelijk van batterijniveau, op netvoeding kan het hele circus op volle toeren draaien)

Als je op iOS nooit apps afsluit en veel opent, (50 of meer apps tegelijk) heb ik het idee dat vooral de wat instabielere apps daar snel last van hebben en crashen. Met name wanneer het toetsenbord over een meldingsvenstertje heen schuift. Dat gebeurt vooral op iPads.

Meeste-stroom-gebruikers zijn vooral grafisch zware apps (met name spellen) en apps die continue GPS nodig hebben. (met name navigatie-apps) Verder is het scherm een grote verbruiker, dus in sluimer is nog altijd het zuinigst.:wink:

Bijdrager
    whaha

Bij mij vraagt Mailbox het meeste van de accucapaciteit. Het toegangsscherm en de beginschermen gebruiken ook een hoop. Toen ik nog Facebook had, gebruikte dat het meeste.

Is er een manier om te achterhalen welke app het meeste data gebruikt?
    Daar heb ik nog geen app voor gezien en het systeem zelf geeft het ook niet aan.

Bijdrager
    SunKeeper

Wel over mobiele data, niet over Wi-Fi.

Alleen over Wi-Fi lijkt het me niet echt van belang, datalimieten kennen we i.i.g. in Nederland nog amper op ADSL, kabel en glasvezel-abonnementen.

Bijdrager
    whaha

Wel over mobiele data?

Waar kun je dat dan vinden? Per app bedoel ik dan.

Momenteel gebruik vraag ik heel veel van mijn telefoon, zie het geheugen en de opslag:

euhm, hoe deel je hier foto’s?

Edit: hoe dan ook, ik gebruik nu 98,91% van mijn geheugen van mijn iPhone en de opslag zit voor 97,09% vol.
    Volgens mij moet ik toch echt iets gaan doen.

Het vreemde is alleen dat mijn telefoon het gewoon goed doet.
    Wat wel raar is, is dat hij niet vraagt of hij een update mag doen naar 8.4, maar dat komt vast omdat hij geen ruimte heeft voor de update…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.