7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

    Bijdrager
    Dick de Roos

    [Opgelost] Hoe wijzig ik in Mail "Van:" in het versturen-scherm?

    Hallo OMT-ers,

    Mijn vrouw klaagde dat er bij het versturen van sommige mails een scherm tevoorschijn kwam, waarin stond dat de uitgaande server niet kon worden gebruikt.
    De reden daarvan bleek, dat ik tijdje geleden een @freeler.nl-adres veranderd had in IMAP i.p.v. POP.
    Van dat Pop-adres had ik vervolgens de account uitgevinkt, maar dat adres kwam nog wel voor in de “Van:”-adressen in het scherm van te verzenden mail.

    Blijkbaar koos Mail soms toch voor dat inactieve mailadres en kreeg je het schermpje met een bericht van een niet werkende uitgaande server.
    Ik heb dat Pop-mail-adres (via voorkeuren) verwijderd uit de accounts, maar het staat nog steeds in het schermpje “Van:”, met het risico dat er straks weer zeurderige schermpjes komen als een mail verzonden wordt.
    Vraag: hoe krijg ik het adres van de verwijderde account uit dat “Van:”-schermpje?

    En nu ik toch bezig ben: hoe krijg ik de volgorde van de mail-accounts in de schermpje veranderd?

    Alvast dank en een goed weekend

    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Dick de Roos.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Dick de Roos.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

    Bijdrager
    fred44nl

    dan ga je in Mail naar Venster in de boven-menu balk.
    daar verschijnt dan Geadresseerdenoverzicht.
    daarin zie je alle mogelijke gebruikte email-adressen.


    Moderator
    Night

    Dat komt omdat bij ‘van’ het mailadres geselecteerd wordt, waarop de laatst geselecteerde mail is binnengekomen. Is die naar dat Freeler POP account gestuurd, en staat deze hoger in de lijst dan het Freeler IMAP adres (met dezelfde naam), zal tóch het POP adres gepakt worden. Uitgevinkt of niet. Verstandiger is om de mails in die mailbox te kopiëren naar het IMAP account en dan het POP account in zijn geheel te verwijderen.


    Bijdrager
    Dick de Roos

    Dank voor de antwoorden heren,
    Intussen is het euvel opgelost, door de inbox op te schonen. Waarschijnlijk komt dat ook overeen met wat @night voorstelde om de POP-accounts naar IMAP te wijzigen, resp. te verwijderen. Het POP-account was overigens al verwijderd.
    Aan de oplossing van @fred44nl ben ik dus niet toegekomen.
    Hoe dan ook: het werkt (weer) naar behoren.
    Nogmaals dank!:nerd:


    Moderator
    Night

    (y)


    Bijdrager
    GoeieDag

    Huh? Een POP of IMAP instelling (beiden voor inkomende mail) heeft toch niks met de SMTP server (mail verzenden) te maken?!
    Zijn verschillende zaken die je idd wel juist moet instellen.

    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.

    Bijdrager
    McPim

    Exact, wat Goeiedag zegt. Je moet in je SMTP lijst zijn, dat bepaalt wat je in je ‘Van:’ veld kunt selecteren. Zoals zo vaak heeft Apple daar een support pagina voor mocht je dat nog even willen controleren.

    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  McPim.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  McPim.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  McPim.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.