4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    rvmarion

Hoe wijzig ik de venstergrootte bij Parallels?

Ik heb Parralels Desktop en tot nu toe kon ik kiezen tussen een klein Windows-venster op mijn OSX bureaublad of switchen naar full-screen Windows.
    Nu chrashte Windows gisteren (what’s new?) en als ik nu met Parallels Desktop mijn virtuele Windows start krijg ik niet meer het handige kleine venster, maar een bijna full-screen Windows zonder dat ik bij de ‘start’ knop kan. Als ik hierna de Virtuele machine wil uitzetten, dan moet ik eerst naar ‘echt’ full screen schakelen om bij de ‘start’ knop te kunnen. Grrrr. Wie kan me helpen?

Bijdrager
    Kaspers

Alt + Enter switcht tussen Full en Normal window.
    Je kunt bij je VM preferences aangeven of je VM automatisch Full screen moet opstarten.

Bijdrager
    iFredo

Heb hetzelfde probleem als de topicstarter. Windows Start-knop is buiten beeld, en ook het “verkleinings-dreihoekje” rechtsonderin is niet benaderbaar, aangezien het buiten beeld valt.

En ik maar denken dat die 20″ nu toch een keer voldoende zou zijn;-)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als het goed is past Parallels de afmeting van het venster automatisch aan aan de resolutie die het gast-OS gebruikt … dus zou een oplossing kunnen zijn om in Windows de “scherm”resolutie aan te passen? Uit m’n hoofd doe je dit door met de rechterknop te klikken (of met links te Ctrl-klikken) op het bureaublad, en dan voor Bureaubladinstellingen te kiezen in het menu dat opengaat. Ergens op een tabblad in dat venster kun je de resolutie en kleurendiepte kiezen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.