6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RHCAS

Hoe werkt YAMJ software

Hi all, (ik hoop dat dit op het juist forum staat)
    Ik wil op een simpele Mediaplayer met een externe hardschijf er op aangesloten (dus niet in een netwerk of zo) en aangesloten op mijn TV mijn films bekijken met YAMJ. Ik kan dit nu zonder YAMJ op mijn Western Digital WD TV HD Media Player.
    Nu leest ik al geruime tijd over YAMJ (Yet another movie jukebox) dat op een erg mooie manier film informatie kan presenteren over de films die op de hardschijf staan. Echter ik snap er totaal helemaal geen hout van hoe ik dit moet aanpakken op mijn Mac. Als ik iets vind is het altijd te technisch voor mij en gaat het al snel over netwerken enz.. Ik wil het gewoon los hebben staan en alleen maar aan de TV aansluiten. De meeste is vaak oud en PC gericht. Ook kan ik hier op onemorething eigelijk niets vinden wat bruikbaar is.

Is er iemand die mij op weg kan helpen en uitleggen hoe ik met deze YAMJ software de inhoud van mijn losse harde schijf met films aangesloten op een mediaplayer mooi kan presenteren zoals de screen shots op deze site:
    http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/MovieJukebox

Indien het “iets is” dat eenmalig in elkaar gesleuteld moet worden en daarna gewoon gebruikt kan worden en iemand heeft dit al gedaan of wil dit doen dan wil ik hier graag een vergoeding voor geven. Als het maar werkt:) Mail me dan

Alvast heel erg bedankt.

Bijdrager
    Ravaso

Het gaat helaas niet lukken met een simpele media player..

Je hebt een zogenoemde NMT (Network Media Tank) nodig zoals bijv. de Popcornhour.
    Daarnaast heb je nog wat nodig om het allemaal mooi op je NMT te krijgen.
    Een programma voor OSX hiervoor is TOMY echter met het nieuwe Lion werkt het niet meer.

Hier kan je deze downloaden http://inhousedesignsinc.com/software/downloads.html

Bijdrager
    RHCAS

Ravaso, bedankt voor je input.
    En moet die NMT dan ook inderdaad in een netwerk staan? Ik meen ook wel een gelezen te hebben dat het met een los draaien Media Player + aangesloten harddrive kan? Als dit inderdaad helemaal niet kan is dat wel heel erg jammer.

Bijdrager
    Ravaso

Als YAMJ eenmaal op je HD (extern of intern) draait dan hoeft hij niet meer in het netwerk te staan.
    Maar om het erop te krijgen wel…
    TOMY draait op je mac en moet op de NMT een index.html (de jukebox ) bestand aanmaken dit gaat via het netwerk.

Dus met andere woorden.. iedere keer als je nieuwe films erop hebt gezet moet hij even aan het netwerk.
    Maar films kijken met YAMJ kan buiten het netwerk om.

Bijdrager
    RHCAS

Hi Ravaso,

Als ik het goed begrijpt is het volgende mogelijk. Op mijn Mac kan ik met de benodigde (moeilijke) software bijv. YAMJ en TOMY alles “maken” en vervolgens het geheel, dus incl. de filmbestanden kopiĆ«ren naar een kleine portable HD (750GB). Om vervolgens deze HD aan te sluiten aan een (willekeurige) media player bijv de WDTV HD Media Player en deze weet aan de TV. Zoals ik hierboven al heb gezegd wil ik het “stand alone” draaien en niet in een netwerk.
    Indien ik dan nieuwe films wil kijken kan ik gewoon een nieuwe HD aanmaken op basis van het werk wat ik dan nog op mijn computer heb staan van de eerste HD.

Is deze denkwijze juist?

Bijdrager
    Ravaso

Nee dat gaat niet lukken..

Je hebt een NMT nodig ( network media tank) dit is een mediaspeler die draait met de software van syabas technologie.

De WDTV is een media speler die op andere software draait.
    Ik heb er zelf ook een en daar kan geen YAMJ op draaien.
    (en op mijn popcornhour wel)

Google even op NMT of Network Media Tank en dan wordt het misschien duidelijker.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.