11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rolf

hoe werkt Time Machine (Restore) in Lion?

hoi, ik was even nieuwsgierig hoe – na upgrade naar Lion – Time Machine Restore zou werken. Nu werkt de Time Machine knop in mijn Dock opeens echt helemaal niet meer. En als ik op internet zet vind ik alleen oplossingen dat je je Mac moet herstarten met Appeltje-R of zoiets. Is er geen mogelijkheid meer om gewoon door je Time Machine back-ups te bladeren ???? Ik snap er een biet van

Bijdrager
    AppleStef

Lukt het vanuit de programma’s map? Zo ja : verwijder uit dock en sleep het er terug in en test nog eens.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je haalt twee dingen door elkaar.
    Opstarten met cmd-R is de ‘Recovery’ functie van Lion voor het uitvoeren van o.a. een clean (Lion)instal en heeft niets te maken met TM.
    Verder zou je gewoon moeten kunnen klikken op het TM icon in je menubalk om TM te starten als je dit in de TM voorkeuren aan had gezet.

Bijdrager
    Rolf

Nou, er gebeurt gewoon helemaal niks als ik op Time Machine klik. Lukt niet vanuit dock, en ook niet vanuit Applications maps. Gewoon echt helemaal niks. ?????

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Misschien is het plist bestand van TM corrupt.
    Dat staat hier: Macintosh HD / Bibliotheek / Preferences / com.apple.TimeMachine.plist
    Verplaats dit eens tijdelijk naar de desktop. Ik vermoed dat je nu even moet opstarten zodat er een vers plist bestand wordt aangemaakt. Dat betekend o.a. dat je weer moet instellen wat je TM drive moet worden en wat je e.v.t. wilt uitsluiten of juist meenemen in de backup.

Als dit niet hielp kun je het originele plist bestand weer terug zetten.

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat er in het logboek?

Bijdrager
    Rolf

typisch. De Time Machine app op mijn Macbook Pro werkt wel (ook al is de externe T-M disk niet aangesloten), maar T M op mijn Mac Pro blijft weigeren. Heb gisteravond Lion nog eens opnieuw geïnstalleerd, maar T M verschijnt simpelweg NIET.

?????

Bijdrager
    johnkeates
    johnkeates op 12 augustus 2011

Wat staat er in het logboek?

Bijdrager
    Rolf

waar vind ik dat logboek ook alweer ?

Bijdrager
    johnkeates
    Bijdrager
    Rolf

nou, logs gevonden, maar zou niet weten in welke loglist ik moet kijken. Heb alle apps uitgezet, en gekeken naar ‘all messages’, maar zag niks nieuws opduiken als ik TimeMachine probeer te activeren – die het dus nog steeds niet doet.
    Vind ik Lion nou een misbaksel ? Geloof het wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.