7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelle Ages

Hoe werkt Time machine nou eigenlijk?

Ik vroeg me af, hoe time machine werkt. Ik heb een iMac met een harde schijf van 250 gb, hoe kan ik dan met een externe schijf van 250 gb elke dag een back up maken en die ook nog eens een maand bewaren? Er kan toch niet meer op dan er op kan?

Jelle

Bijdrager
    iJoost

Bestanden (en zelfs folders) die niet veranderd zijn staan er in werkelijkheid maar een keer op. Voor de details kun je Time Machine internals uit dit verhaal lezen:

http://arstechnica.com/apple/reviews/2007/10/mac-os-x-10-5.ars/14

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik heb pasgeleden eens dit verhaal voor iemand geschreven. Die vroeg zich ongeveer hetzelfde af.

”S.

Dat kun kloppen.

Vergeet niet dat TimeMachine de onderstaande standaardinstellingen heeft.

Dat betekend dat hij na een maand begonnen is met 7 back-ups samen te voegen tot één. Daarom duurt het zo lang. En dat bespaard ruimte. Datzelfde gebeurt elke dag als hij 24 back-ups samenvoegt tot één. Dus als je niet veel toevoegt aan je bestanden, zal je beschikbare ruimte niet veel kleiner worden.
    Want TimeMachine back-upt alleen de bestanden die nieuw zijn of veranderd (van plek). Hij maakt niet telkens een hele nieuwe back-up van je harde schijf.

Dat was geschreven in dit forumdraadje. Er was één onvolkomenheid in mijn verhaal, de back-ups worden niet samengevoegd, maar verwijdert.

Maar lees dat draadje maar eens.

Bijdrager
    HakanB
    ”S.

Ik heb pasgeleden eens dit verhaal voor iemand geschreven. Die vroeg zich ongeveer hetzelfde af.

”S.

Dat kun kloppen.

Vergeet niet dat TimeMachine de onderstaande standaardinstellingen heeft.

Dat betekend dat hij na een maand begonnen is met 7 back-ups samen te voegen tot één. Daarom duurt het zo lang. En dat bespaard ruimte. Datzelfde gebeurt elke dag als hij 24 back-ups samenvoegt tot één. Dus als je niet veel toevoegt aan je bestanden, zal je beschikbare ruimte niet veel kleiner worden.
    Want TimeMachine back-upt alleen de bestanden die nieuw zijn of veranderd (van plek). Hij maakt niet telkens een hele nieuwe back-up van je harde schijf.

Dat was geschreven in dit forumdraadje. Er was één onvolkomenheid in mijn verhaal, de back-ups worden niet samengevoegd, maar verwijdert.

Maar lees dat draadje maar eens.

goeie info..

Bijdrager
    iMax

maar nu het volgende ramp scenario.

m’n oude vertrouwde ibookje begeeft het en te duur om te repareren.
    ik schaf een nieuwe iMac aan.

Kan ik de backup terug zetten op de nieuwe iMac???

Bijdrager
    iJoost

Ja.

Zoek even dan vind je de succes-verhalen wel.

Bijdrager
    Pieterr

Bv deze.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.