10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Hoe werkt MSN (met iChat)?

Ik heb me onlangs via hotmail aangemeld voor MSN. Ik heb trouwens in mijn menubalk een stripballon en denk dat het heeft te maken met msn. Het werkt schijnbaar met iChat. Hoe werkt dit eigenlijk? Moet ik iChat open hebben als ik wil chatten? Is het 1 op 1 chat? Hoe en wat?

Bijdrager
    hydro

iChat werkt niet met msn en msn werkt niet met iChat.

Bijdrager
    olbo

Werkt iChat met mijn planet internet chat? En wat zijn de gegevens daarvoor?

Bijdrager
    sabine

Bijdrager
    Sad

iChat werkt alleen als je een AIM account of een .Mac account hebt.

Dus niet met MSN, ook niet met Yahoo, Jabber, ICQ, etc.

Moderator
    Strifer

goed… je hebt dus Internet via Planet Internet. Dit staat verder los van iChat, MSN, ICQ, AIM of YIM.

iChat werkt met het protocol van AIM… da is een chat programma waarbij je 1 op 1 chat met andere mensen. Dus andere iChat gebruikers of andere AIM gebruikers. iChat is Apple’s implementatie van het AIM protocol. AIM wordt veel in Amerikagebruikt en iChat door (veel) Maccers.

ICQ is net zo’n soort service. Wordt ‘overall’ veel gebruikt. 1 op 1 chhatten, maar ook met meerderen.

YIM is van Yahoo en wordt toch nog best wel veel gebruikt. Ook 1 op 1 chatten.

MSN is van microsoft en hiermee kun je 1 op 1 chatten, maar ook met meerderen. Hiervoor heb je of hotmail adres nodig of een msn paspoort.

Om MSN te kunnen gebruiken heb je een Messenger nodig… die heb je van Microsoft zelf: MSN Messenger for Mac 3.5.1

maar je hebt ook anderen:

Mac Messenger 3.3
    aMSN 0.90
    Fire (multi IM)
    Proteus (multi IM)

deze laatste vier kunje vinden op http://www.macupdate.com

omdat de meesten niet stuk zijn van MSN Messenger for Mac 3.5.1 gebruiken veel mensen andere Messenger voor het MSN CHAT protocol… Mac Messenger en aMSN zijn best we populair. Mac Messenger heeft hiervan (deze 2) de mooiste interface, terwijl aMSN ook wat populaire functies ondersteutn die MM nog niet (NOG niet!!) ondersteunt

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    Tomaat
    ”johnny_cash”

i[…] een java app dus op trage machines kan ik me voorstellen dat andere chat programma’s beter werken

idd..ik heb dus een iMac 400 DV en dMSN is niet vooruit te branden op die machine… Ik gebruik daarom ook Proteus voor MSN en ICQ…

Bijdrager
    remier

Ik gebruik Mac Messenger, lekker snel (sneller dan aMSN en MS MSN) hij ondersteund ook goed de groepchats, alleen files verzenden gaat niet..

Bijdrager
    MacGyver

Ben erg tevreden over Fire, hoewel deze de laatste tijd wat problemen heeft gehad met msn. Zijn nu zo te zien over.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.