16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Hoe werkt infinite scrolling (web), en hoe maak ik het overal onmogelijk?

Ik ben helemaal klaar met websites die infinite scrolling bieden (steeds nieuwe content laden als je naar beneden scrollt).
    Nu moeten ze op een of andere manier weten dat ik naar beneden scroll.
    Ik neem aan dat ze met Javascript uitlezen wat mijn scrollwiel doet?
    Hoe kan ik nu het uitlezen van mijn scrollacties onmogelijk maken?
    Is dat met Greasemonkey te doen? Kan ik daarme alle JS scroll-readouts herschrijven?

Ben benieuwd of iemand hier iets slims tegen weet.

Bijdrager
    Shmoo

JS uitzetten lol:nerd:

Ik denk niet dat het systeem in zijn algemeen faalt, ik zie vaker hele goede oplossingen voorbij komen al werken die wel eerst met een click.

Mensen die dit maken mogen tegen de muur geplaatst worden;)
    http://www.nzbserver.com/

Bijdrager
    computer space

JS uit is iets te hardnekkig, dan werkt geen enkele site meer.
    Concreet voorbeeld: probeer eens iets aan te klikken uit de footer van Facebook. Succes!
    Implementatie aldaar dus een big fail.

Bijdrager
    Shmoo

Klopt… CMD + Pijltje omlaag werkt ook niet ?

Ik kan het niet testen omdat ik geen Facebook heb maar miss. dat het lukt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Shmoo en computer space, Je bent tegen infinite scrolling? Why?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat het vaak niet op de juiste manier toegepast wordt en dan zit het meer in de weg dan wat anders. Vaak wordt het onder het motto van …kijk mij eens cool zijn en de web-content gedeeltelijk inladen toegepast.

Ga maar eens naar het linkje in mijn eerste reactie en stel je voor dat je op die website direct naar de footer van de website wilt scrollen omdat daar normaal gesproken een Sitemap of iets dergelijks staat met belangrijke content.

Je kunt content ook gewoon gedeeltelijk inladen met een simpele click of tik op een button waar ‘Show more’ of iets dergelijks op staat.

Voorbeeld hoe het veel beter kan.
    http://www.deviantart.com/

Bijdrager
    NeXT

Ga maar eens naar het linkje in mijn eerste reactie en stel je voor dat je op die website direct naar de footer van de website wilt scrollen omdat daar normaal gesproken een Sitemap of iets dergelijks staat met belangrijke content.

Zo betrapte ik laatst een vrij grote site op een dergelijk fout. Ik meen dat het LinkedIn was. Weet ik niet meer zeker maar het was erg slordig.

Ik ben trouwens op zoek naar een goede template voor een infinite scrolling script maar dan horizontaal. Aanvullend vanuit rechts dan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Om eerlijk te zijn: als het maar de hele pagina is heb ik er geen moeite mee. Maar dit soort gescrol in een DIV o.i.d. in een pagina die hoger is dan het scherm (bijvoorbeeld zoals WordPress dat op sommige plekken doet), dat werkt al snel op m’n zenuwen omdat als je niet oppast, ineens alles scrolt in plaats van alleen het lijstje.

Bijdrager
    Shmoo

@Jakko,

Ik kan je even niet volgen, heb je daar een voorbeeld van ?

Geblokkeerd
    Anoniem

ja ben het eens dat veel sites niet volledig werken en meer word gekeken om er zoveel mogelijk 2013 dingen erin te gooien.
    En dan de helft niet werkend zeg maar.
    Maar ook vaak werkt het wel goed en vind ik het niet storend.
    Wel als ik eigenlijk het liefst in 1 keer alle resultaten wil zien(en dat bedoelen jullie volgensmij ook )

@shmoo
    , scrollen werkt niet alleen, je eerste link werkt totaal niet :P(of het is geblockt vanuit engeland)

Bijdrager
    NeXT
    NeXT op 15 juli 2013

Ik ben trouwens op zoek naar een goede template voor een infinite scrolling script maar dan horizontaal. Aanvullend vanuit rechts dan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Shmoo op 15 juli 2013

Ik kan je even niet volgen, heb je daar een voorbeeld van ?

Heb je ergens een WordPress-installatie bij de hand? Open dan even een bericht of pagina om te bewerken (of maak een nieuw) en voeg er een link in in door op de knop daarvoor te klikken. Er opent een “venster” over de pagina heen, met daarin een lijstje links waar je doorheen kunt scrollen. Zet je muispijltje boven die lijst en geef eens een veeg over je Magic Mouse zodat die lijst met links naar boven scrolt: wanneer de schuifbalk onderaan komt, zal WordPress meer links beginnen te laden, maar tegelijkertijd zal de schuifbalk van de hele pagina (die achter het venster ligt) ook meegaan en onderaan tot stilstand komen — waarbij het venster om links in te voegen naar boven verdwijnt …

Bijdrager
    Shmoo

Met een TrackPad werkt het wel , heb even geen MM bij de hand om het te testen maar zoiets was me nog niet eens opgevallen omdat ik altijd in HTML type en al die kermis nooit gebruik. Al heb je gelijk dat soort onzin hoort niet in WordPress thuis en kan irritant zijn voor de doelgroep die het moet gebruiken.

Niet alleen Apple heeft problemen met goede software niet te verkrachten – WordPress kan er ook wat van..

Een betere Post Format keuzeoptie komt bijv. niet standaard in de back-end -integratie maar dit soort onzin (meer is het niet) dat stampen ze erin alsof het pindakaas is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Goed, ik moet natuurlijk wel toegeven: het probleem dat ik omschrijf zou zich bij elke lijst e.d. voordoen. Het is alleen dat je er bij dynamisch laden van gegevens veel vaker last van kunt hebben, omdat je in dezelfde lijst elke keer aan het einde komt en daarna toch weer naar beneden kunt scrollen.

En hoewel ik de HTML-kant ook regelmatig gebruik, is het invoegen van links naar bestaande pagina’s op je site toch veel makkelijker in de WYSIWYG-editor te doen, vind ik … of is jouw geheugen goed genoeg om je alle URL’s te herinneren?;)

Bijdrager
    Shmoo

Ik type eigenlijk altijd in iA Writer mijn content en heb mijn bronnen in Safari vensters of tabs bij de hand dus dan is copy-/paste eenvoudig gedaan.

De HTML weergave in WP gebruik ik alleen om mijn opmaak te bepalen en in te delen (hoeveel kolommen)

De meerwaarde van WP haal ik vooral uit andere kleine functies die dynamisch werken stukken makkelijker maakt dan zelf in de bestanden gaan lopen schuiven.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.