5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Hoe werkt het junk mail filter in Entourage?

Zoals zovelen onder u word ook ik helemaal gek van al die spam. Als ik op elk ‘penis enlarger’ bericht was ingegaan van de afgelopen weken had ik nu een penis van 3 meter volgens mij….

Ik wil dus mijn junk mail filter aanzetten in entourage, maar krijg ik dan nog wel mail van vrienden en bekenden? Hoe werkt het junk mail filter? Ik heb al bij diverse berichten de regel ‘this is junk mail’ toegepast. Hoe werkt het dan verder? Moet ik in mijn tools het junk mail filter activeren en zo ja, op welke gevoeligheid moet ik het dan instellen? Low, average of high?

Wie hellupt?

Bijdrager
    Walkingfingers

ik weet niet welke provider je hebt maar een aantal bieden gratis spamfilters aan. al die aanbieders van o.a. piemelpillen worden er keurig uitgehaald, je hoeft dan in je eigen mailappl. niets te regelen.

’t is maar een suggestie

Bijdrager
    jkazius

wanadoo… anyone?

Bijdrager
    crazy ivan

Spamfilter werk als volgt in Entourage. Aanzetten, vervolgens een regel aanmaken dat alle spam wordt weggegooid, wanneer je iemands mail wilt ontvangen, dat email adres even in je adresboek zetten.

Bijdrager
    Deskman

Spam bij Wanadoo is rampzalig! Ik had een wanadoo-free en kreeg elke dag minimaal 4 of 5 dezelfde spams van Christina Aguilera, Hot Asian Teens e, p* enlargement pills. In eerste instantie zwaar klagen bij Wanadoo. Of overstappen naar bijvoorbeeld Xs4all die gratis je mail op diverse methodes ontspamt.

Dan de filtering in Entourage. Die kijkt naar herkomst, en een aantal zaken die door spammers gedaan worden (raar retouradres etc) Nadeel is dat dit systeem niet erg betrouwbaar is en ook mail van ‘vrienden’ die niet in je adressenboek zitten als Spam aanmerkt. Wat te doen? In eerste plaats een map maken en een ‘rule’ die alle mail die als spam wordt aangemerkt daarin verhuist. Dat scheelt al overlast. Verder kun je zelf een rule aanmaken die aangeeft dat als er bepaalde woorden in voorkomen de mail weggooit / als Spam aanmerkt. hooe dan ook, de Spambescherming van Entourage is magertjes, je kan er weinig aan instellen en het ‘leert’ niet.

Beter is het misschien om Mail te gaan gebruiken. Die heeft een zeer modern spamfilter. Overstappen is niet zo erg moeilijk en je kunt alles importeren vanuit entourage (behalve je wachtworden).

Anders kun je nog overwegen een extra programma te draaien zoals spamfire (test op http://www.macworld.com/2002/11/reviews/spamfire/) die je mail ‘voorproeft’ of Spamsieve die dezelfde techniek gebruikt als Mail om je eigen instellingen te ‘leren’ aan de hand van wat je zelf als spam hebt beoordeeld. Na een leerperiode kan het bijna 85% van je spam ongezien laten uitfilteren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.