8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dennis123

Hoe werkt een kopieerbeveiliging bij cd’s en dvd’s ???

Halllo allemaal :D

Ik heb een vraagje :wink:

Ik moet namelijk een praktische opdracht maken voor Algemene Natuur Wetenschappen ( een vak voor school) :oops:

En de vraaag luid

Hoe werkt een kopieerbeveiliging bij cd’s en dvd’s

WIE wil mij daarbij helpen met een site zoeken waar ik het vandaan kan halen :)

ALvast bedanktt doeiiiiiii:|

Moderator
    unSOUND

Informatie over de meest gebruikte soorten kun je hier vinden:

http://www.cdlogo.nl/cd-beveiliging/pagina.asp?pagnaam=technieken

Bijdrager
    Ruben

Ik ben niet zo bekend met de meeste beveiligingen, maar een redelijk veel gebruikte (vooral “vroeger” bij floppies) is het opzettelijk beschadigen (meestal met een laser) van een deel van de informatie-drager. De drive (hetzij floppydrive of CD-speler) zal op deze delen een leesfout geven (wat ook de bedoeling is). Een kopieerprogramma zal OF stuklopen op deze leesfout (goedkope zooi) OF de fout negeren en op de kopie allemaal 00 of FF neerplanten. Bij deze kopie zal dit deel echter GEEN fout geven waardoor het programma “weet” dat het een kopie is.

Deze methode is redelijk goed. Heb hem zelf zelfs wel eens gebruikt in een opdracht voor school (we spreken hier over een jaar of 16 terug :-P), waarbij ik een floppy vol had gepropt met loze bestandjes, daarna met een naald een gaatje in de flop gemaakt. Vervolgens gekeken welk bestand hierdoor beschadigd was en alle andere bestandjes weer gewist. Daarna mijn project-programmaatje erop gezet en deze een check laten doen op het beschadigde bestand.

Er was (toen) in elk geval geen enkel programma dat mijn floppy kon kopiëren.:-D

Volgens mij wordt deze methode zelfs tegenwoordig nog gebruikt. Mijn CD van Traktor DJ Studio Pro heeft namelijk twee hele vreemde bobbels, welke volgens de handleiding horen en deel uit maken van de kopieerbeveiliging. Ik heb van deze CD inderdaad nog geen backup kunnen maken welke werkt.

Een andere methode (minder succesvol) is het schrijven van eigen routines om CD’s of floppies uit te lezen. Dan “nep” je het besturinssysteem en zet informatie op delen welke volgens de File Allocation Table niet in gebruik zijn. Een “slap” kopieerprogramma zal deze informatie dan niet meenemen. Alleen zijn dit soort floppen of CD’s wel gewoon te kopieren met programma’s die echt een 1-op-1 kopie maken.

Bijdrager
    ElectricCat

ik las vandaag ook nog iets leuks over het onderwerp :

A Princeton graduate student said Monday that he has figured out a way to defeat new software intended to keep music CDs from being copied on a computer — simply by pressing the Shift-key

http://www.cnn.com/2003/TECH/ptech/10/08/bmg.protection.reut/index.html

Bijdrager
    tijn22

Knip en plak van http://www.muziek-en-beeld.nl

Cd-beveiliging van BMG volgens student eenvoudig te omzeilen

Vorige maand heeft BMG in de Verenigde Staten voor het eerst een tegen kopiëren beveiligde cd op de markt gebracht. De door SunnComm ontwikkelde beveiligingstechniek die is toegepast op het album van soulzanger Anthony Hamilton is volgens een Amerikaanse Princeton-student echter simpel te omzeilen, zo meldt CNet. De zogeheten MediaMax CD-3-technologie vertrouwt volgens de student op de autoplay-functie van Windows (die automatisch detecteert of er een disk in de cd-romdrive wordt geplaatst). Door de Shift-toets ingedrukt te houden zou de beveiliging te omzeilen zijn. SunnComm-ceo Peter Jacobs zegt tegenover CNet dat de technologie, die volgens hem in de toekomst verbeterd wordt, nog steeds aantrekkelijk blijft voor platenmaatschappijen. “Computergebruikers die de Shift-toets gebruiken om de kopieerbeveiliging te omzeilen doen iets onbevoegds. Alleen die wetenschap al zal veel mensen ervan weerhouden om kopieën te maken.”
    Het is niet de eerste keer dat een cd-beveiliging op een simpele manier is te omzeilen. Zo bleek vorig jaar dat sommige beveiligingstechnieken, die inmiddels sterk verbeterd zijn, waren te omzeilen met behulp van een viltstift of een Post-it-briefje.
    Bij BMG Nederland niet tijdig iemand bereikbaar om aan te geven of dit nieuws gevolgen heeft voor de introductie van de SunnComm-kopieerbeveiliging op de Nederlandse markt.

© Muziek en Beeld 2003

dussss.

Computergebruikers die de Shift-toets gebruiken om de kopieerbeveiliging te omzeilen doen iets onbevoegds. Alleen die wetenschap al zal veel mensen ervan weerhouden om kopieën te maken.”

whahahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Bijdrager
    Zora la rousse

De CD van Nena feat. Nena is ook beveiligd. Niet dat er ook maar iets van te merken is……

Bijdrager
    tijn22

Nope, mijn Mac leest ook moeiteloos alle cd’s met kopieerbeveiliging..

Bijdrager
    maceddy

Ik HAD vrij veel moeite met de CD van Shakira…

Maar daar heb ik even een zwarte streep op gezet met een viltstift.
    Dat hielp wel:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.