11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Hain

Hoe werkt de trackpad op de macbook pro?

Hallo forum leden,

Hoe werkt de trackpad op de macbook pro :finderoud: . Dit is mijn aller eerste apple produkt :apple: .Ik las ergens met 1 of 2 vingers tegelijk. Hoe gaat het dan als je een map wil slepen :innocent: ???

Hain

Bijdrager
    Nikita

Allereerst moet je de functies daadwerkelijk aan zetten, want standaard staan ze uit, vreemd genoeg. Dat doe je zo:
    Systeemvoorkeuren –> Toetsenbord & Muis –> Stuurvlak. Daar de vinkjes aanzetten bij “Gebruik stuurvlak:” bij de dingen die je wilt hebben.

Daarna is het een beetje zelf uitvogelen hoe het werkt, ik kan het wel gaan omschrijven maar da’s toch best lastig (tik snel twee keer op de map die je wilt slepen en laat bij de tweede tik je vinger op het touchpad staan en sleep dan de map naar waar je ‘m wilt hebben).

Bijdrager
    Vesper

Net zoals bij eender welke laptop die ik ken dus… Heel eenvoudig maar inderdaad even wennen.
    btw, goeie omschrijving hoor:D

Bijdrager
    Nikita

Uh ja, eigelijk wel :P Alleen even dat je de functie aan moet zetten, da’s niet zo handig bedacht van Apple vind ik zelf.

Bijdrager
    Oppie

Nikita, ik denk dat TS niet eens de ‘slepen’ functie bedoeld van het stuurvlak.

Hain, dat slepen doe je gewoon met één vinger + de muisknop ingedrukt inhouden; scrollen (up/down en L/R) doe je met twee vingers tegelijk.

Het komt er op neer dat het zeer gemakkelijk en natuurlijk werkt.

Bijdrager
    winniemac

Dit is echt zo’n handig forum. Wederom een vraag beantwoord. Lang leven MacOSX.nl Forum!

Bijdrager
    Pieterr

Deze is ook handig:
    Een klik op de “rechter muis knop” (Control klik) kun je doen door twee vingers op je trackpad te zetten, en op de (brede) track knop te drukken. Handig om programma’s af te sluiten direct in het dock.
    Ook deze optie moet je echter wel eerst activeren via de systeem settings.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Pieterr”

Een klik op de “rechter muis knop” (Control klik) kun je doen door twee vingers op je trackpad te zetten, en op de (brede) track knop te drukken.

Of je klikt gewoon met twee vingers op de touchpad, i.p.v. met één:)

Bijdrager
    Fred vom Jupiter

Die touchpads zijn ook maar handig als je de mogelijkheid niet hebt om een gewone muis te gebruiken… Is er op een Macbook Pro eigenlijk een scrollpad?

Bijdrager
    Oppie

Ja dus (hadden we het daar hier niet over):
    met twee vingers over het stuurvlak strijken

Bijdrager
    Oppie
    ”Jakko
    ”Pieterr”

Een klik op de “rechter muis knop” (Control klik) kun je doen door twee vingers op je trackpad te zetten, en op de (brede) track knop te drukken.

Of je klikt gewoon met twee vingers op de touchpad, i.p.v. met één

Uit Mac Help:
    Selecteer ‘Tik met twee vingers op stuurvlak voor secundaire klik’ om het contextuele menu voor een onderdeel weer te geven. Deze functie wordt alleen ondersteund op de MacBook Pro en MacBook.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.