6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Harmberg

hoe werkt citrix op MACOSX

Op mijn werk wordt gebruikgemaakt van een citrixserver. Via VPC kan ik zo inloggen maar met OSX lukt dat niet. Ik heb Citrix-client gedownload en er wordt aangegeven dat er verbinding is. Maar dan verder, wat moet ik doen om het virtuele desktop te zien?

Bijdrager
    mvdenberg

Ik denk dat je het beste je werk even kan bellen: er kunnen vele instellingen worden ingevuld: biedt je werkgever een complete desktop aan? Of alleen een applicatie?
    Je werkgever beschikt over de juiste gegevens: zij kunnen je het beste helpen.

Bijdrager
    tennapel

Log je in op de Citrix omgeving via een browser? Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat het een .jsp pagina is en dat er op je desktop een .jsp pagina wordt gedownload.

Als dit het geval is, dan moet je via appeltje + i die .jsp pagina aan de Citrix client koppelen en dan werkt het wel.

Bijdrager
    Frans T

Je moet niet alleen de Citrix client installeren; je Mac moet ook snappen hoe hij verbinding dient te maken. Daarvoor heb je de ‘Citrix ICA Client Editor’ nodig die je ook kunt downloaden van de Citrix website.

Met deze Client Editor maak je namelijk een voorkeurbestandje aan (bijvoorbeeld genaamd citrixfarm.naamserver.local) waarin de kenmerken van het Citrix netwerk worden vastgelegd; de IP adressen van de Citrix-servers en de namen/adressen van de printers. Maar ook de grootte van het venster en/of je geluid wenst te hebben, kun je hiermee aangeven.
    Dit voorkeurendocumentje staat bij mij op mijn werk in mijn map ‘Documenten’.

Van de Citrix website kun je ook het pdf-je ‘Client for Macintosh Administrator’s Guide’ downloaden. Hierin staat vermeld hoe je een en ander dient aan te pakken.
    Ik heb deze guide samen met onze systeembeheerder doorgenomen en voila: als enige Mac gebruiker in een Wintel omgeving ben ik op mijn werk netjes ingelogd op het Citrix-netwerk!

Bijdrager
    Harmberg

Via citrix ica client editor kies ik connect. dan heb ik contact met de server. maar verder gebeurt er niets.

Bijdrager
    Frans T
    ”Harmberg”

Via citrix ica client editor kies ik connect. dan heb ik contact met de server. maar verder gebeurt er niets.

Download nu gewoon die handleiding en kijk wat je moet doen. Aanklikken zonder jezelf te informeren over het hoe en wat heeft geen zin. Dan blijf je klikken zonder verbinding te kunnen leggen. Je hebt gegevens nodig die je moet invoeren. Vraag aan het systeembeheer de gegevens van de citrix-servers.

Met de ‘Client Editor’ maak je het voorkeurbestand met de citrix gegevens. Heb je dat eenmaal gemaakt dan open je dat voorkeurbestand met de ‘Citrix Client’. Zo maak je verbinding en zo simpel is het eigenlijk. Maar nogmaals; je moet wel die gegevens hebben om een voorkeurbestand te kunnen aanmaken.
    En hoe je dit moet doen staat allemaal in die handleiding.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.