12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    svreeburg

hoe werkt apple remote desktop?

wie kan mij in een notendop vertellen hoe apple remote desktop werkt?
    is het een kwestie van een ip adres invoeren en je krijg diegene z’n desktop voor je?
    of denk ik nu te makkelijk?:?

Bijdrager
    walterb

Als je remote desktop start, kan je een remote client installer package aanmaken, dat moet dan worden geinstalleerd op alle client computers, dan kan je de computer controleren.
    Via de ‘scanner’ zie je alle computers op het netwerk, ook de pc’s, het werkt ook met windows xp samen. maar je kan alleen inloggen als de clients gelinstalleerd en compatibel zijn. ( en de gebruikers toestemming geven!)
    Ik heb het nog niet zo vaak gebruikt, maar het is wel leuk, lijkt op timbuktu pro.

Bijdrager
    Deskman

Je moet eerst het programma hebben, daarna stel je op de computers die je wilt beheren de toegang in (of installeer je de client software) en daarna kun je op je eigen macje ARD opstarten en inloggen op de computers in je netwerk (die zoekt ie zelf op)

http://www.apple.com/remotedesktop/

[edit](twee notendoppen zie ik…)[/edit]

Bijdrager
    zebaz

Ik gebruik het om mijn broer en zus van ondersteuning te voorzien. Zij moeten bij samengebruik een optie aanzetten die hun computer voor mij toegankelijk maakt. Vervolgens geven ze mij hun ip-adres en naam en wachtwoord van hun gebruikersaccount op de computer. Deze voer ik handmatig in in RDesktop en ik kan verbinden. Als ik het programma opstart zie ik wie online is. Ik kan meekijken of zelfs de gehele controle overnemen. In versie 2 kan je de beeldkwaliteit van onduidelijk zwart/wit tot hoge kwaliteit kleur met een schuifhe instellen. Handig als je verbinding niet zo snel is of die ene keer goed en de andere keer minder door een of andere download.

Bijdrager
    svreeburg

bedankt voor de reacties.
    het lijkt erop dat het weer een ‘easy to use’ apple programma is.

kan je ook op afstand programma’s instaleren?

Bijdrager
    Deskman

Ook dat kan…
    Herstarten, uitloggen, beeldscherm blokkeren (van de ander) en wat al niet.

Bijdrager
    monsterke

wat moet ik aan de kant van de XP machine instellen opm toegang te krijgen ?

Bijdrager
    Deskman

VNC server installeren…

Bijdrager
    monsterke

dus ik moet VNC server installeren en pas dan kan ik via mijn PB het scherm overnemen met Remote Desktop of heb ik VNC client nodig op de Mac ?

Bijdrager
    Deskman

Zelfredzaamheid is ook een mooie eigenschap…

Na deze verzuchting: wat wil je? Voor het overnemen van een windowsbak heb je alleen Microsoft remote Desktop nodig. Gratis en voor niets. Wil je met Apple Remote Desktop een PC besturen dan moet je een VNC server draaien die door ARD2 ook ondersteund / herkend wordt. Ook VNC is gratis. En als je toch alleen VNC gebruikt dan is er ook nog een Mac VNC-viewer waarmee je je Windows machine kunt beheren.

Mogelijkheden zat dus…

Bijdrager
    monsterke

Sorry ben een beginnede Mac gebruiker …

ik heb die Remote Desktop geinstalleed op mijn mac maar ik krijg geen verbinding met de windows bak

ik internet wireless op de hub/router en dat werkt perfect … op datzelfde routertje hangt er nog een wireless laptop met een ander IP adres uiteraard … maar ik kan er dus niet aan …

ik gebruik het juiste userid en password

Bijdrager
    Deskman

Microsoft remote desktop of Apple Remote Desktop??

Je moet op je Wintel machine ook wel je instellingen doen dat deze remote benaderd mag worden. Dat zit standaard in de laatste windows-versies (vraag me niet waar – ik gebruik het niet) of je moet VNC op je windows installeren die je met Apple Remote Desktop / Chicken of VNC kunt benaderen. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Wellicht moet je in je router of op je wintel nog een poort open zetten…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.