5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mihasa

Hoe weet ik welke bestanden ik kan verwijderen?

Goedemorgen!

Aangezien mijn opstartschijf vrij klein is krijg ik wederom te zien dat ie bijna vol is.
    Zeer irritant omdat veel progs juist alleen daar op moeten draaien.
    Nu ben ik gaan kijken met ‘whatsize’ en nu heb ik een leuk overzicht maar weet ik eigenlijk
    niet zo goed wat wel of niet weg kan.

Afbeelding 2.png (en hoe je een afbeelding hier in zet is me blijkbaar ook niet duidelijk hahaha)

Ik weet gewoon echt niet wat alles is en doet…..
    Lightroom is op de opstartschijf nu 2.82 GB groot (en das maar 1 stukje ….)

Moet nu snel stoppen want de stroom moet eraf! CRAP!

I’ll be back!

Mihasa[/img]

Bijdrager
    inawt

Je moet je afbeelding uploaden met bijvoorbeeld http://www.h4xr.org
    Dan moet je de link plaatsen tussen de tags die verschijnen als je op deze knop drukt:

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Mihasa”

Afbeelding 2.png (en hoe je een afbeelding hier in zet is me blijkbaar ook niet duidelijk hahaha)

Sticky al gelezen?
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=36496

Bijdrager
    Napsju
    ”Mihasa”

Moet nu snel stoppen want de stroom moet eraf! CRAP!

Verbouwingsperikelen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat weg kan:

Programma’s die je zelden of nooit gebruikt
    inclusief e.v.t. de corresponderende mappen in de bibliotheek –> application support map. Verder de voorkeuren van die programma’s en e.v.t. de bijbehorende contextueel menu items (ook in de bibliotheek mappen) . Soms staat er ook nog iets in de cache map (in de user library) Programma’s die met de installer waren geplaatst (i.p.v. drag & drop) worden soms met een un-installer geleverd, maar in ieder geval laten die een bestand achter in de globale bibliotheek in de map receipts. Dat kan dan ook weg, maar let op: er staan hier ook belangrijke systeem gerelateerde bestanden in, dus kijk uit welke je klikt!

Als je erg veel voorkeuren in de preferences map hebt staan, zet ze dan even op volgorde van laatst bewerkt, en wis dan de aller oudste (die zijn van weinig gebruikte programma’s)

Verder:
    In de map printers (in de globale bibliotheek) staan 10tallen printer merken. Wis alles, behalve van je huidige printer (later kun je ze weer her-installeren met een “custom instal” vanaf je dvd) Dit scheelde bij mij ±5GB

Als je de developer map had ge-installeerd en je programmeert niet kun je die wissen (maar kijk eerst even in deze map bij applications, daar staan een paar leuke)

Verder kun je e.v.t. met de tool monolingual de vreemde talen wissen (win je bij de eerste keer ±300MB mee)
    Maar let wel op dat je niet per ongeluk NL en Eng wist!!

V[size=7:341dfc0986]erder kun je ook al die “natuur films” er is een keertje afhalen.[/size:341dfc0986]:wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.