30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:

Bijdrager
    Torino

Hoe voorkomen dat iemand een macbook koopt?

Hoi allemaal,

Een vriend van me is een ongelooflijk windows aanhanger. We discussieren al jarenlang over wat nu beter is.

Tot mijn schrik kondigt hij nu aan dat hij een macbook pro gaat kopen, dat hij OS X er af gaat gooien en dat er uitsluitend Vista op komt. Hij vindt hem er mooi uit zien, maar aan X heeft hij niks omdat van alle programma’s die hij gebruikt geen mac versie is, zo stelt hij. :roll:

Ik heb gezegd dat je X er niet af kunt gooien en dat je altijd de option toets ingedrukt moet houden om in Windows op te starten met bootcamp. Hij is ervan overtuigd dat daar wel een crack voor uitkomt en dan zal hij er X meteen afgooien en het uitsluitend gebruiken als windows machine.

Als mac liefhebber kan ik dit echt niet aanzien…heeft iemand ideeën om hem op andere gedachten te brengen?

Moderator
    unSOUND

Sorry dat ik het zo zeg, maar waar bemoei je je eigenlijk mee ?

Als hij een MacBook Pro gaat kopen moet je gewoon blij zijn dat hij een mooie machine heeft die misschien anderen ook zal aansteken tot het kijken naar een Mac… Apple verdient weer een X aantal dollars, en dat motiveert Apple weer tot het maken van mooie spullen waar wij allemaal wat aan hebben… iedereen wint.

Bijdrager
    PietjePuk

Maar ik snap de topicstarter zn punt best wel.

Bijdrager
    Torino
    ”unSOUND”

Sorry dat ik het zo zeg, maar waar bemoei je je eigenlijk mee ?

Als hij een MacBook Pro gaat kopen moet je gewoon blij zijn dat hij een mooie machine heeft die misschien anderen ook zal aansteken tot het kijken naar een Mac… Apple verdient weer een X aantal dollars, en dat motiveert Apple weer tot het maken van mooie spullen waar wij allemaal wat aan hebben… iedereen wint.

Dat is ook wel zo, het is mooi dat Apple er geld aan verdiend. Maar begrijp je dat nu dus gebeurt waar ik bang voor was met de introductie van bootcamp? Sommige mensen kopen de mac alleen voor het mooie design maar gaan lekker werken met windows….

Bijdrager
    RiFF
    ”PietjePuk”

Maar ik snap de topicstarter zn punt best wel.

Ik ook, het is en blijft “Mac abuse”. Wat je kunt doen is iemand die dierbaar aan hem is ontvoeren en zeggen dat hij van gedachten moet veranderen wil hij hem/haar nog terugzien.

Even serieus: ik denk niet dat je zoiets kunt voorkomen? Schuif hem misschien een vergelijking onder de neus met wat hij kwijt zou zijn bij een Windows-bak met dezelfde config t.o.v. de MBP, en vraag of het hem echt zoveel waard is?

Moderator
    unSOUND
    ”Torino”

Maar begrijp je dat nu dus gebeurt waar ik bang voor was met de introductie van bootcamp? Sommige mensen kopen de mac alleen voor het mooie design maar gaan lekker werken met windows….

Begrijp je ook dat ik vind dat je je met je eigen zaken moet bemoeien ?

Wat boeit jou het wat een ander met ZIJN EIGEN machine doet ? Van mijn part steekt ie hem in de fik en rent hij er rondjes omheen. Zolang Apple macs verkoopt ( ook aan dit soort mensen dus ) heeft Apple een reden om Macs te blijven maken, en daar hebben we allemaal profijt van.

Bijdrager
    Torino
    ”unSOUND”

Begrijp je ook dat ik vind dat je je met je eigen zaken moet bemoeien ?

Wat boeit jou het wat een ander met ZIJN EIGEN machine doet ? Van mijn part steekt ie hem in de fik en rent hij er rondjes omheen. Zolang Apple macs verkoopt ( ook aan dit soort mensen dus ) heeft Apple een reden om Macs te blijven maken, en daar hebben we allemaal profijt van.

Ik kan mijn gevoelens niet uitschakelen ben ik bang…, het doet mij pijn om zo’n prachtige machine met alleen windows er op te zien…

Moderator
    unSOUND

Dat is 1 ding. Maar het is toch van de zotte dat hij niet zelf met zijn geld mag doen wat hij wil simpelweg omdat jij het er niet mee eens bent ? Hoe zou jij het vinden als hij jou gaat verbieden een Mac te kopen omdat hij daar “zo’n raar gevoel van krijgt” ?

Bijdrager
    Torino
    ”unSOUND”

Dat is 1 ding. Maar het is toch van de zotte dat hij niet zelf met zijn geld mag doen wat hij wil simpelweg omdat jij het er niet mee eens bent ? Hoe zou jij het vinden als hij jou gaat verbieden een Mac te kopen omdat hij daar “zo’n raar gevoel van krijgt” ?

Je hoeft niet zo’n toon aan te slaan lijkt me. Ik verbied niemand wat, dat kan ik ook niet. Ik zou het alleen liever niet zien.

Bijdrager
    macxx

Aan de ene kant heeft unSOUND natuurlijk gewoon een punt, het zijn zijn zaken, maar ik snap dat het je niet lekker zit. Persoonlijk zou ik helemaal uit mijn vel springen tegen die persoon en nieuwe vrienden zoeken, maar dat gaat soms nou eenmaal niet zo simpel.:P
    Ik ben bang dat er niet veel aan te doen is.:cry:

Bijdrager
    Kryptonate
    ”macxx”

Aan de ene kant heeft unSOUND natuurlijk gewoon een punt, het zijn zijn zaken, maar ik snap dat het je niet lekker zit. Persoonlijk zou ik helemaal uit mijn vel springen tegen die persoon en nieuwe vrienden zoeken, maar dat gaat soms nou eenmaal niet zo simpel.:P

Dat is inderdaad uit je vel springen. Je zal wel overdrijven, maar komaan mensen, het gaat hier over een computer! Het is niet het einde van de wereld als er op een Mac een ander OS wordt gedraaid dan OS X.

Moderator
    unSOUND
    ”Torino”

Ik verbied niemand wat.

Nee, maar anderen inschakelen om hem van zijn besluit af te lullen vind je geen enkel probleem ?

Ik sla verder geen toon tegen je aan, ik vraag je alleen om even rustig na te denken over wat je zelf zegt…

Bijdrager
    Torino
    ”Kryptonate”
    ”macxx”

Dat is inderdaad uit je vel springen. Je zal wel overdrijven, maar komaan mensen, het gaat hier over een computer! Het is niet het einde van de wereld als er op een Mac een ander OS wordt gedraaid dan OS X.

:) Nee, het is zeker niet het einde van de wereld. En ja…unSound heeft zeker een punt. Iedereen moet het zelf weten, ergens is het ook gewoon een kwestie van smaak. Ik als purist kan er gewoon slecht tegen. Fijn om te zien dat ik hier niet de enige in ben.

Laten we maar hopen dat hij tijdig in ziet dat X toch iets meer te bieden heeft dan zijn windows.

Moderator
    unSOUND

Ik begrijp best dat jij liever geen Windows op een Mac ziet… maar beperk dat dan gewoon tot je eigen Mac… Ik heb ook geen Windows op mijn Macs staan, maar wat mijn buurman op dit moment aan het doen is interesseert mij totaal niets.

Ik zie het zo: Iedere verkochte Mac is goed voor Apple, en indirect goed voor ons. En daarbij maakt het weinig uit wat de koper vervolgens met die Mac doet… dan kun je je bij wijze van spreken ook druk gaan maken over mensen die een Mac hebben maar hem het grootste gedeelte van de week uit hebben staan, of enkel gebruiken om te internetten…

:)

Bijdrager
    sam8

Apple heeft er uiteindelijk ook zelf voor gekozen om het mogelijk te maken om Windows te draaien. Dus moeten ze ook maar zo vooruitziend zijn om te beseffen dat sommigen dan ook exclusief Windows erop zullen draaien. En als jouw vriend alleen het uiterlijk ziet als grote voordeel van een Apple, is dat zijn probleem. Misschien vind jij het “heiligschennis” maar het is zijn keuze en zijn geld.

En wie weet, ondekt hij toevallig OS X en raakt hij stiekem toch verkocht! :wink:

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”sam8″

En wie weet, ondekt hij toevallig OS X en raakt hij stiekem toch verkocht! :wink:

Precies:wink:

Laat die gast gewoon lekker Vista draaien of wat anders.
    Ik geloof zelfs dat het nog legaal is ook, dan lijkt het mij dat hij zo kan installeren zonder toeters en bellen.

Bijdrager
    dre brettel

Ja man, die gaat sowieso geconfronteerd worden met OSX. En wrs is het een freak die veel met computers bezig is, omdat hij toch zo’n uitgesproken mening heeft over windows en OS…
    En juist omdat hij zo’n freak is, begint hij OSX te ontdekken en zal hij het speciaal vinden dat je op OSX ook kan liggen klooien met weet ik veel welke domme programaatjes die mannekes zoals hij allemaal hebben draaien :P . En omdat OS toch mooier is. En dan zie je hem hier ook rondhangen:-) En…

Bijdrager
    Teigetje16

Ach ja, het is gewoon zo dat Windows bij hem een gewenning is en dat hij daarom het zou willen houden. Maar als je eenmaal OS X hebt gezien, wil je niet anders…..:)

Bijdrager
    Brent146

Laat hem inderdaad maar doen wat hij wil en hopelijk raakt hij verleid door OS X;)

Bijdrager
    mc bartje

ga een weddenschap met hem aan waardoor hij de 1e 2 weken dat hij em heeft zoveelmogenlijk met mac os X moet werken dan weet ie wel beter:wink:

Bijdrager
    Cloudsurfer

Hij zal er zelf achter komen dat hij geen service packs kan installeren en dan weer net zo snel overstapt naar een pc.

Bijdrager
    Nietzman

Lach ‘m uit en pak een biertje.

Opgelost!

Bijdrager
    Nietzman
    ”Cloudsurfer”

Hij zal er zelf achter komen dat hij geen service packs kan installeren en dan weer net zo snel overstapt naar een pc.

Waarom zou ‘ie dat niet kunnen?

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Nietzman”
    ”Cloudsurfer”

Of zelfs moeten? SP2 is het laatste Service Pack voor XP en SP3 is nog een jaartje verder. Zie dus niet echt waarom dat een probleem zou vormen.

Bijdrager
    Teigetje16

curious…… :wink:

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Nietzman”
    ”Cloudsurfer”

Volgens mij kan je niet van XP SP1 naar SP2 upgraden met bootcamp.

Bijdrager
    Juch
    ”Cloudsurfer”
    ”Nietzman”
    ”Cloudsurfer”

ja omdat je alleen XP SP2 kan installeren, SP1 werkt volgens mij geeneens met BootCamp.

Bijdrager
    Kryptonate
    ”Cloudsurfer”
    ”Nietzman”
    ”Cloudsurfer”

SP2 naar een XP CD zonder SP2 slipstreamen is niet moeilijk hoor. Er staan genoeg tutorials over op internet.

Bijdrager
    anton.m
    ”unSOUND”
    ”Torino”

Ik verbied niemand wat.

Nee, maar anderen inschakelen om hem van zijn besluit af te lullen vind je geen enkel probleem ?

Ik sla verder geen toon tegen je aan, ik vraag je alleen om even rustig na te denken over wat je zelf zegt…

Nou….de manier hoe jij typt is duidelijk irritant, gewoon des Unsound dus schei
    uit met je ” ik vraag het vriendelijk “. Verder begrijp ik die bolle wel want je mag inderdaad
    zelf uitmaken wat jij met jouw apparaat doet anderzijds zijn wij hier als Mac-gebruikers
    onder elkaar en hebben wij 1 hardware ‘liefde’ en dat is de Mac. Dus begrijp ik heel goed
    dat iemand probeert – lees je dat goed Unsound…probeert – de persoon in kwestie af te houden
    om zijn actie uit te voeren. Dat alleen al is gezien ‘onze’ achtergrond niet vreemd en heel normaal!

Bijdrager
    fistkikker
    ”anton.m”

Dat alleen al is gezien ‘onze’ achtergrond niet vreemd en heel normaal!

En dat is waar het meningsverschil zit. Ik vind daar ook niks normaals aan.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.