5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mapple4

Hoe voorkom ik dubbele afbeeldingen in "al mijn bestanden"

Wanneer ik in al mijn bestanden kijk in de finder zie ik een heleboel kopieën van een de zelfde foto en ook een zgn face afbeelding.
    Kun je dit instellen en dit wijzigen? Het kost zoveel ruimte op mijn MacBook Pro.

Bijdrager
    GoeieDag

Alles weggooien!

Beter: haal die Finderkolom ‘map’ weg, want je ziet er teveel door, en daar wordt je zenuwachtig van. Meen ik.
    Voor je het weet gooi je van alles weg.

Bijdrager
    wouter57

Download dit programma. Open het en kies deze schijf. Automatisch select aanzetten en scannen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Pas op!

Gebruik je iPhoto? Dan is er grote kans dat die dubbele afbeeldingen komen omdat iPhoto verschillende versies van dezelfde foto bijhoudt, bijvoorbeeld op volledige grootte en een kleine om snel te laten zien, en daarnaast versies die je bewerkt hebt (bijgesneden, de kleuren aangepast, enz.). Het probleem is een beetje dat de Finder al die verschillende versies laat zien, terwijl iPhoto ze voor je verborgen houdt — verwijder daarom nooit zomaar van zulke dubbele foto’s in de Finder, want dan is er grote kans dat iPhoto in de war raakt.

Je kunt eenvoudig controleren of het om foto’s gaat die in iPhoto staan: zet de padbalk aan in de Finder (menu Weergave → Toon padbalk) zodat onderin het venster een extra balkje komt te staan. Klik dan op een afbeelding, en in die balk onderin zul je precies kunnen zien in welke map hij staat. Zoiets:

(Kun je niet alles lezen, omdat het pad te lang is, ga er dan met je muispijltje overheen, dan zal alles verschuiven zodat het wel te lezen is.) Staat er „iPhoto-Bibliotheek” ergens in het pad (zoals hierboven), dan bevindt de afbeelding zich dus daarin, en moet je er vanaf blijven.

Bijdrager
    GoeieDag

Daarom, wat Jakko zegt; de Finder presentatie ‘Al mijn bestanden’ is de slechtste Finder optie ooit, die ik bij iedereen die ik help onmiddellijk afzet. Deze is voor mensen met (verkeerde) opruim-ijver, levensgevaarlijk (is al meerdere keren, met veel ellende tot gevolg, aangetoond)!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.